Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حج و زیارت گفت‌: آسیب شناسی عملیات حج امسال باید به طور جدی مورد توجه و در دستور کار بخش‌های مختلف قرار گرفته و ضمن شناخت شرایط جدید کشور میزبان در زمینه نحوه‌، نوع و حجم خدمات برای سال آینده از هم اکنون برنامه ریزی و اقدام شود. ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ اجتماعی سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ بعد از وقوع حادثه تلخ و غم انگیز منا که در آن ایرانی در پی کوتاهی و بی‌تدبیری آل سعود به شهادت رسیدند، و بعد از آغاز مجدد اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی، خوشبختانه مناسک حج امسال با آرامش و شرایط رضایت‌بخشی برگزار شد اما مسئله مهم و ضروری این است که بدون فوت وقت باید برنامه‌ریزی‌ و تدابیر لازم برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم معنوی و پر اهمیت در میان مسلمانان، صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرساله با شرکت حجاج ایرانی در این مراسم با شکوه به تجربیات مسئولان برگزار کننده، افزوده می‌شود و این امر نقطه عطفی برای حرکت به سمت ارتقای کیفیت خدمات به زائران بیت الله الحرام محسوب می‌شود تا با فراهم کردن هر چه بیشتر زیرساخت‌ها و برقراری تعاملات و هماهنگی‌های مؤثر شاهد برگزاری سفر رضایتبخشی برای زائران باشیم.

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز در جلسه ستاد مدیریت عملیات حج با تأکید بر اینکه  آسیب شناسی عملیات حج امسال باید به طور جدی مورد توجه و در دستور کار بخش‌های مختلف قرار گرفته و ضمن شناخت شرایط جدید کشور میزبان در زمینه نحوه‌، نوع و حجم خدمات برای سال آینده از هم اکنون برنامه ریزی و اقدام شود.

وی با قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی که در این مدت در راستای هماهنگی و تعامل بخش‌های مختلف تلاش کرد، افزود‌‌: امسال عملکردها به نسبت گذشته بهتر بود و عملیات حج در شرایط بهتری با رضایت و آرامش حجاج بدون مشکل خاص برگزار شد.

رشیدیان تصریح کرد‌: اما برنامه‌ریزی برای سال آینده و برآورد انتظارات، خواست و نیاز حجاج و تناسب آن با اختیارات و امکانات به گونه‌ای که خدمات شایسته میهمانان بیت الله الحرام ارائه شود را باید از هم اکنون آغاز کنیم.

 وی گفت: در این میان باید به سمت ارتقای کیفیت و اصلاح فرآیندها با رعایت صرفه و صلاح واستفاده حداکثری از ظرفیت‌ها بویژه بالقوه حرکت کرد که این امر در سایه استفاده از نرم افزارها و سیستم هوشمند به بهترین شکل محقق می‌شود زیرا با ایجاد تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر و انسجام بالا در بین بخش‌های مختلف و کاهش هزینه‌ها منجر به بهره وری بیشتر و بهتر از داشته‌های موجود می‌شود.

رئیس سازمان حج وزیارت با تاکید بر اینکه رضایت زائران یک اصل اساسی برای ما محسوب می‌شود، عنوان کرد‌: باید با برنامه ریزی و بهره گیری از نرم افزارها بتوانیم خدمات مناسب و شایسته ارائه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون عملیات اجرایی حج 98 مراحل پایانی خود را می‌گذراند با قدردانی از تمام کارگزاران و دست اندرکاران و عوامل ستادی و اجرایی حج امسال تاکید کرد: باید خدمات دهی به حجاج بیت الله الحرام تا حضور آخرین زائر ایرانی در عربستان در سطح عالی ادامه یابد.

رشیدیان در اداره تصریح کرد: تمام بخش‌ها و واحدهای مربوطه از حمل و نقل تا اسکان و تدارکات و غیره گزارش‌های کامل نحوه عمل و خدمات دهی و کسری و نواقص خدمات دریافتی از طرف عربستانی را آماده کنند تا هنگام پرداخت‌ها و تسویه با طرف‌های کشور میزبان محاسبه شود.

وی با تاکید بر لزوم دریافت خدمات کامل از طرف‌های قرارداد کشور میزبان تا روز آخر حضور زائران ، افزود‌: بررسی و ارزیابی خدمات ارائه شده به زائران در طول موسم حج توسط واحدها در این راستا اهمیت دارد و در موضوع خدمات موسسه مطوفی در ایام تشریق و در عرفات‌‌‌، منا و غیره نیز بررسی کاملی انجام شده و اگر جایی کسری و قصوری در کمیت‌، کیفیت و تحویل اقلام و خدمات بوده مشخص شود.

حج تمتع 98| 2158 ایرانی در ایام حج بستری شدند/افزایش تعداد فوتی‌هاحج تمتع 98| 16 زائر ایرانی در ایام حج فوت کردند/دفن تعدادی از متوفیان در عربستانحج تمتع 98| انجام بیش از هفت میلیون جابجایی حجاج در مکهحج تمتع 98| سرپرست حجاج ایرانی به کشور بازگشتحج تمتع 98| زیارت حجاج ایرانی، شب اول محرم در مدینه+ فیلم

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,1416/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان حج و زیارت حج98 حج تمتع سال 98

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت حج98 حج تمتع سال 98 سازمان حج و زیارت حج98 حج تمتع سال 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۷۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، علی اشرف گفت: نخستین گروه عمره‌گزاران یزدی هفتم اردیبهشت‌ماه اعزام می‌شوند ولی به طور کلی سفرهای عمره مفرده پس از محرم و صفر آغاز می‌شود و تا ماه رمضان ادامه می‌یابد.

وی در خصوص اعزام کاروان‌های حج تمتع استان یزد با بیان اینکه ظرفیت کاروان‌های حج تمتع یزد تکمیل است، عنوان کرد: ۳ هزار و ۱۳۰ زائر یزدی در عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ در قالب ۲۳ پرواز اعزام می‌شوند که این زائران مدینه قبل هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد ادامه داد: اعزام زائران حج تمتع تقریبا از نیمه خردادماه و از فرودگاه شهید صدوقی یزد آغاز می‌شود و این زائران هم اکنون در حال انجام معاینات پزشکی و شرکت در کلاس‌های آموزشی هستند.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228095 برچسب‌ها حج عمره سهمیه حجاج

دیگر خبرها

  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • اعزام زائران عمره مفرده از ۱۰ اردیبهشت
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع