Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای ملی زیتون ایران از حل مشکل تسهیلات حمایتی نهالستان‎های زیتون در زنجان خبرداد و گفت: بانک کشاورزی حمایت خود را از سرمایه‎گذاران این حوزه اعلام کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی عباسی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در حال حاضر باغات زیتون در استان زنجان وضعیت خوبی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امسال در مدت چند ماه شرایط آب و هوایی برای رشد مگس زیتون مساعد بود ولی بعدها این شرایط تغییر کرد و از طرف دیگر اقدام به موقع کشاورزان با حمایت جهادکشاورزی جلو رشد آفت گرفته شد افزود: براساس براورده‎های انجام شده امسال نسبت به سال گذشته افزایش تولید خواهیم داشت چون بخشی از باغات طارم به مرحله باردهی رسیدند و همچنین شرایط هوایی امسال بسیار مساعد بود.

رئیس شورای ملی زیتون ایران با بیان اینکه امسال حال روز باغات زیتون بسیار خوب است عنوان کرد: در حال حاضر موضوعی که در بحث مبارزه با آفت مگس زیتون مطرح است شیوه مبارزه بوده که مشکل داریم که این مشکل استانی نیست باید توسط وزارت کشاورزی حل و فصل شود و باید آیین نامه ابلاغ شده بازنگری شود.

وی از حل مشکل ارائه تسهیلات توسط نظام مهندسی کشاورزی به گلخانه‎داران کشت نهال زیتون افزود: این مشکل تقریبا 99 درصد برطرف شده و نظام مهندسی نیز تغییراتی در دستورالعمل ابلاغی انجام دادند و همچنین با نهالستان‎های زیتون همکاری حداکثری را داشتند.

عباسی با اشاره به اینکه تغییر در دستورالعمل در سطح کشور ایجاد شده بود که متاسفانه برخی از ادارات در استان زنجان تبعیت نمی کردند عنوان کرد: با توجه به اقداماتی که نظام مهندسی کشاورزی انجام داد این مشکل تقریبا در استان برطرف شده است.

وی بیان کرد: بعد از این گلخانه‎های تولید نهال می توانند از تسهیلات حمایتی در توسعه کارشان در تامین نهال مورد نیاز داخل استان و همچنین به منظور صادرات به سایر استان‎ها استفاده کنند و با روندی که در نظر گرفته شده می توان در آینده برای صادرات نهال زیتون به خارج از کشور برنامه ریزی کرد.

وی در مورد سقف تسهیلات ارائه شده به نهالستان‎های زیتون ابراز کرد: سقفی برای تسهیلات هنوز در نظر گرفته نشده و بستگی به وسعت و طرح سرمایه‎گذار دارند و کسانیکه تمایلی برای سرمایه‎گذاری در ایجاد گلخانه تولید نهال زیتون دارند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس شورای ملی زیتون ایران با اشاره به اینکه مشکل صدور مجوز نیز برطرف شده است افزود: بانک کشاورزی همم حمایت خود را از سرمایه‎گذاران این حوزه نیز اعلام کرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد. این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی همچنین گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح تصویب شده و در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است.

کد خبر 6087385

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند