Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-16@07:54:53 GMT

پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۸۱۲۴

آیا تاکنون عبارت بیت کوین را شنیده اید؟ آیا میدانید این ارز دیجیتال چگونه به وجود می آید؟ این روزها موضوع استخراج بیت کوین به بحثی داغ در کشورهای مختلف تبدیل شده و افراد بسیاری به دنبال تولید یا خرید بیت کوین هستند. سودآوری از این طریق به حدی وسوسه کننده است که برخی از واحدهای تولیدی، فعالیت خود را متوقف نموده و به تولید این ارز مجازی مشغول شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما واقعاً بیت کوین چیست و چه تفاوتی با ارزهای واقعی دارد؟

بیت کوین از جمله مهم ترین ارزهای مجازی در جهان است که یک شبکه غیر متمرکز محسوب شده و تائید تراکنش های آن توسط ماینرها یا استخراج کنندگان صورت می گیرد. ماینرها امنیت شبکه را تامین می کنند و بدون وجود آن ها، شبکه در معرض حمله قرار می گیرد و کارایی خود را از دست خواهد داد. آن ها در واقع وظیفه ایجاد امنیت در شبکه و پردازش تراکنش های بیت کوین را به عهده دارند.

ارزهایی مانند دلار، یورو و ... توسط بانک های مرکزی صادر می شوند و این بانک ها هستند که با توجه به سیاست های خود هر زمان که بخواهند واحدهای جدید پولی صادر می کنند اما ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، تتر و .. با ارزهای سنتی متفاوت است. استخراج کنندگان برخلاف بانک ها به صورت غیر متمرکز مشغول به فعالیت هستند و می توان عملکرد آن ها را به طور مستقیم پیگیری کرد. آن ها قادر به فریب سیستم نیستند که بیت کوین را از جایی دیگر وارد شبکه کنند بلکه باید از قدرت محاسباتی که در اختیار دارند برای استخراج پول استفاده نمایند. ماینرها و نودهایی که در شبکه غیر متمرکز وجود دارند بدون هیچ مرکز کنترلی شبکه را با یکدیگر مدیریت می کنند. در اصل هیچ فرد یا گروهی، کنترل شبکه را به عهده نمی گیرد، بنابراین هر چه تعداد استخراج کنندگان بالاتر باشد، شبکه از امنیت و پایداری بیشتری برخوردار خواهد بود.

هنگامی که شما یک تراکنش انجام می دهید، آن تراکنش وارد شبکه شده و برای تائید شدن مراحل زیادی طی می کند. ماینر این تراکنش ها را گردآوری، سازماندهی و تائید می نماید. پس از آنکه این تراکنش ها تائید شدند به حافظه بلاک چین فرستاده می شوند و در نهایت به بلاکی که چندین تراکنش در آن قرار گرفته افزوده می گردند. پس از آنکه ظرفیت بلاک پر شد، استخراج کننده تراکنش ها را به بلاک بعدی می فرستد. بلاک چین همان سیستم ثبت گزارش و داده ها است و اطلاعاتی که بر روی آن ذخیره می شوند بین تمام اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می شوند. اگر این داده ها رمزنگاری شوند نمی توان آن ها را دستکاری یا حذف کرد. هنگامی که اطلاعات در بلاک ها قرار می گیرند به شکل زنجیره ای به هم مرتبط می شوند و عموم افراد عضو شبکه می توانند به آن ها دسترسی داشته باشند. در بسیاری از کشورها استخراج بیت کوین کاری قانونی است و افراد مختلفی از آن استفاده می کنند. همچنین می توان برای خرید آن ها از ارزهای واسطه استفاده نمود و با خرید پرفکت مانی یا خرید وب مانی از طریق صرافی های آنلاین اقدام به خرید نمود. البته همانند سایر کسب و کارها شما ابتدا باید هزینه های موجود خود را محاسبه نموده و با مقدار پول بدست آمده مقایسه کنید تا ببینید اینکار چقدر برای شما سودآور خواهد بود.

شما همراهان گرامی می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این ارزهای دیجیتال به قسمت مجله خبری وب سایت ایکس نوین مراجعه نمایید.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ارز امنیت شبکه جهان چین یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتباه استخراج هنر مدرن از «مدرن غرب» در ایران

استاد دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره، با اشاره به تقابل سنت و مدرنیته در آثار هنری، گفت: در غرب هنر مدرن مستخرج از سنت غرب است؛ اما در ایران به اشتباه هنر مدرن متاثر از مدرن غرب شده است.

به گزارش ایسنا، سید غلامرضا اسلامی در نخستین نشست از هفته هنر انقلاب اسلامی که با موضوع سیر تحول اجتماعی هنر انقلاب اسلامی در دانشگاه سوره برگزار شد، با بیان اینکه در ایران به اشتباه هنر مدرن متاثر از مدرن غرب شده است، اظهار کرد: هنرمندان ما به اشتباه هنر مدرن کشور را با هنر مدرن غرب مقایسه می‌کنند و نتیجه می‌گیرند که ما خیلی عقب هستیم. درحالی که در غرب هنر مدرن مستخرج از سنت است؛ اما در ایران به اشتباه هنر مدرن متاثر از مدرن غرب شده است. از این رو باید گفت درباره تقابل سنت و مدرنیته ۹ رابطه دیگر مفقوده مانده که درباره آنها هیچ بحثی نشده است.

وی ادامه داد: ما پس از انقلاب اسلامی تلاش کردیم سنت‌های خود را طوری گسترده کنیم که سنت واقعی و نه سنت «بادکنک خالی شده از درون» ایجاد  شود و از طرفی تلاش کردیم بعد مدرن هنر ما تحت تاثیر سنت ما قرار گیرد. این یک تلاش هنری است.

استاد دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رابطه دین، علم و هنر، یادآور شد: ما برای ایجاد ارتباط بین دین، علم و هنر از اول انقلاب می‌جنگیم. جدایی بین علم، دین و هنر از انقلاب فرانسه ایجاد شد؛ چراکه می‌خواستند دین را به طور کامل پاک کنند. علم را در دانشگاه‌ها خالص کردند و این جدا شدن ادامه یافت. بعدها تلاش شد رابطه‌ای بین دین و علم ایجاد شود اما باز هم هنوز «هنر» حلقه مفقوده این امر است.

اسلامی با بیان اینکه تفکر افقی منجر به گسترده‌تر شدن دید می‌شود، خاطرنشان کرد: دید گسترده با خود تنوع به همراه دارد. از طرفی آموزش‌های اسلامی به دیدن گسترده ابعاد یک امر توصیه می‌کند. این توصیه در حالی است که دنیای جدید افراد را به واژه‌های خاصی محدود می‌کند و ما در زندان واژه‌های محدود قرار داریم.

وی ادامه داد: در مکاتب اسلامی افق گرایی دیده‌ شده است و "گسترده کردن" به جای "محدود کردن" وجود دارد. خود انقلاب اسلامی ایران، یک بسیج امکانات و مشارکت از نوع چند صدایی است، یعنی همه حضور داشته و نظر دادند؛ چراکه این نظرات در تعامل با هم به پختگی می‌رسد. درواقع انقلاب ما از نظر نظری دارای ویژگی های خاصی است که مشارکت مردم را شکل داده است.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این نشست کامران شریفی مدیر گروه عکاسی دانشگاه سوره درباره اسطوره‌های عکس‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: امروزه عکس‌ها بخشی از خاطرات جمعی مردم هستند که هنرمندان دیگر آثار دیگری را بر اساس آنها خلق کرده اند.

وی «اسطوره» را یک الگوی تکرار شونده روایت دار تعریف کرد و درباره واژه "اسطوره عکس"، توضیح داد: "اسطوره عکس" ابداع من است، اسطوره عکس به عکسی گفته می‌شود که بیش متن های زیادی داشته باشد و متن های زیادی آن را به عنوان الگو خود قرار دهند. از طرفی اسطوره عکس الزاما از یک آدم مهم و واقعه خاصی عکاسی نشده است و نیاز نیست موضوع عکس اسطوره ای باشد بلکه ویژگی های درون عکس باعث می‌شود "اسطوره عکس" شکل گیرد.

شریفی با بیان اینکه اسطوره عکس ها می‌توانند آرمان های یک جامعه را شکل دهند، ادامه داد: جامعه‌ای که بتواند اسطوره عکس داشته باشد می‌تواند این امر را به عنوان صادر کننده یک فرهنگ به دیگران عرضه و برای خود اقتدار فرهنگی ایجاد کند. این امر به یک حافظه‌ای تبدیل می‌شود که در طول تاریخ برای مردم خود ماندگار است.

مدیر گروه عکاسی دانشگاه سوره عنوان کرد: یکی از نکات اسطوره عکس ها این است که ما دیگر به زیر نویس عکس ها توجه نمی‌کنیم چراکه این عکس روح سلحشوری با خود دارد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه عکس می‌تواند یک فرد معمولی را به یک فردی مشهور تبدیل کند، درباره مدل های تکثیر یک عکس خاطرنشان کرد: عکس را می‌توان با تکثیر عین به عین و یا اقتباس کردن از آن تصویر برای خلق اثری دیگر، مورد توجه قرار داد. دلایل تکثیر عکس ها هم عمدتا بر مولفه‌هایی همچون پروپاگاندایی، مناسبتی، انتقادی، آیینی، پیرامتنی و گفتمانی باز می‌گردد.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این نشست کاظم نظری رییس دانشکده هنر دانشگاه سوره و مدیر اداره کل هنرهای نمایشی با تاکید بر اینکه باید رابطه هنر انقلاب و جامعه دیده شود، اظهار کرد: باید دید که چگونه ماهیت هنر انقلاب تاثیر می‌گذارد. از همه مهمتر مخاطبان این موضوع هستند که باید در چنین جلساتی ان را پیدا کنیم.

وی گفت: این امر بایو در تولیدات هنری، دروس، کلاس‌های مختلف معناری، سینما، عکاسی و... تجلی پیدا کند. امیدواریم این بحث و گفت و گوها در خلق آثار و خروجی های آن ظهور پیدا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریزش قیمت بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟
  • قیمت‌های جدید ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • حمل و نقل با نوار نقاله‌ها در معادن چگونه انجام می‌شود؟
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار ثابت ماند
  • قیمت چه توکن‌هایی بعد از هاوینگ بیت کوین افزایش می‌یابد؟
  • اشتباه استخراج هنر مدرن از «مدرن غرب» در ایران
  • بیت‌کوین لرزید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز در بردسکن
  • کشف دستگاه‌ های استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز در بردسکن
  • ابزار جدید برای شناسایی ارزهای دیجیتال تقلبی و بدون پشتوانه