Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-16@06:48:54 GMT

واکنش فائزه هاشمی به ادعای سرافراز

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۸۴۳۹

اخیرا «محمد سرافراز»، رئیس پیشین صداوسیما گفته است: «در آن زمان (ریاست علی لاریجانی بر صداوسیما) اشتراک‌نظر سیاسی وجود داشت، ولی به نظر من در آن مقطع یک اشتباهی رخ داد. هاشمی‌رفسنجانی رئیس‌جمهور بود و تمایل نداشت مورد انتقاد قرار بگیرد. در دور دوم ریاست‌جمهوری هاشمی‌رفسنجانی، تورم نزدیک 50 درصد شده بود، مردم خیلی مشکل داشتند و تحت فشار بودند، اما به‌خاطر رابطه نزدیک لاریجانی با رفسنجانی، صداوسیما در موضع انتقاد از دولت و وضع وقت نبود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش صدای ایران روزنامه شرق نوشت: فائزه هاشمی نسبت به سخنان سرافراز واکنش نشان داد و گفت: «در زمان ریاست‌جمهوری مرحوم پدرم، هم جناح چپ و هم جناح راست با فعالیت‌های سازندگی ایشان مخالفت کرده و تلاش می‌کردند برای ایشان مانع‌تراشی کنند و به نوعی تا جایی سنگ‌اندازی کردند که مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در دوره دوم نتوانست تدابیر اقتصادی خود را اجرائی کند و وزرای کابینه ایشان را نیز تغییر دادند».

فرزند اکبر هاشمی‌رفسنجانی افزود: «ابتدا اینکه گفته شد مرحوم هاشمی‌رفسنجانی تمایلی به انتقاد نداشتند حقیقت ندارد. در زمان مرحوم هاشمی‌رفسنجانی، تعداد رسانه‎ها زیاد نبود، اما به نوعی روزنامه کیهان به‌عنوان سمبل جناح راست و روزنامه سلام سمبل جناح چپ بود؛ بنابراین اگر به روزنامه‌های آن دوره نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که این دو روزنامه همواره به مرحوم هاشمی‌رفسنجانی و دولت او انتقاد می‌کردند. مرحوم هاشمی نیز همواره این انتقادها را می‌شنید و عکس‌العمل و برخوردی از خود نشان نمی‌داد؛ یعنی پدرم انتقادهایی را که عملی و منطقی بود می‌شنید و انجام می‌داد و به انتقادهای غیرمنطقی توجهی نمی‌کرد». هاشمی ادامه داد: «بنده این سخنان را نمی‌توانم بپذیرم که ایشان علاقه نداشت کسی به او انتقاد کند. در مورد تورم نیز باید گفت که برنامه تعدیل اقتصادی، مرحله گذاری است که طبیعتا تورم را نیز در پی خواهد داشت. طبیعتا اگر این گذار رد شده بود باید دوره‌ای را تحمل کرد، بنابراین همواره این‌گونه بوده است. سال‌ها بود که اقتصاد ما به یک اقتصاد سالم تبدیل شده بود».

هاشمی در پایان گفت: «مرحوم پدرم علاقه‌مند بود که این انتقادات مطرح شود و آزادی در جامعه وجود داشته باشد. هیچ‌کس ادعا ندارد که انسان کاملی بوده و همه اقدامات آن درست بوده است و یقینا مرحوم پدرم، مانند هر فرد دیگری در جاهایی شاید به‌گونه‌ای دیگر عمل می‌کرد بهتر بود».

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: فائزه هاشمی صداوسیما کیهان صدای ایران ایران صدا ایران صدا ایرانصدا لاریجانی سرافراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روزنامه اسرائیلی به حمله ایران: «ما باختیم»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ابراز خوشحالی دختر خردسال رفسنجانی از حمله ایران به اسرائیل با کشیدن نقاشی + فیلم
  • واکنش روزنامه اسرائیلی به حمله ایران: «ما باختیم»
  • شهیده فائزه رحیمی هنرمندی دلسوز و سرشار از اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی بود
  • واکنش قهرمانان به اجرایی شدن وعده صادق نشان از درک بالای جامعه ورزش دارد
  • کیومرث هاشمی: واکنش قهرمانان به اجرایی شدن وعده صادق نشان از درک بالای جامعه ورزش دارد
  • هاشمی: واکنش قهرمانان به اجرایی شدن وعده صادق نشان از درک بالای جامعه ورزش دارد
  • (ویدئو) واکنش جالب مجری تلویزیون به ادعای BBC: اصلاً هم درد نداشت!
  • ببینید | واکنش جالب مجری تلویزیون روی آنتن زنده به ادعای BBC: اصلاً هم درد نداشت!
  • واکنش‌های مجازی به تیتر جنجالی یک روزنامه
  • جناح مخالف دولت پاکستان جبهه مشترک تشکیل داد