Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر مونسان وزیر جدید وزارتخانه «میراث فرهنگی و گردشگری» و سوابق کاری و تحصیلی وی را بیشتر بشناسیم.

.به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی اصغر مونسان متولد سال ۱۳۴۹ در تهران است.
وی در دانشگاه شریف مهندسی عمران خوانده است و به فراخور این رشته پروژه‌ها و مسئولیت‌های اجرایی مختلفی در امور عمران و شهر داشته است که از جمله آن می‌توان به: معاون اجرایی شرکت مانا (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، عضویت هیات مدیره و معاون اجرایی شرکت دی (بنیاد مستضعفان)، مسئولیت‌های اجرایی در فاز اول منطقه پارس جنوبی (پالایشگاه پارس جنوبی) و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، همچنین عضو هیئت مدیره و معاون فنی و اجرایی شرکت هریس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سوابق علمی و کاری وزیرتازه نفس عضویت در هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آتی ساز (بنیاد مستضعفان) و مدیر عاملی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران به چشم می‌خورد.   وی همچنین در عرصه پژوهش نیز دستی بر آتش دارد و مقالات متعددی در زمینه‌های علمی و پژوهشی دارد وموفق  به گذراندن دوره مهندسی زلزله دوره مدیریت استراتژیک پروژه و مدیریت پروژه شده است .
وزیر گردشگری مدرک کارشناسی ارشد  خود را در رشته مدیریت ساخت ازدانشگاه صنعتی امیرکبیر اخذ کرده است، او همچنین مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از سازمان مدیریت صنعتی دریافت کرده‌است. مونسان در حال حاضر دانشجوی دکترای عمران، دانشگاه صنعتی شریف می‌باشد. او همچنین عضو هیات علمی دانشگاه می‌باشد.
مسئولیت‌های وی در شهرداری تهران نیز شامل: مدیرعامل سازمان فنی- مهندسی شهرداری تهران و توسعه فضا‌های فرهنگی تهران بوده است.

مونسان در سال ۱۳۹۱ نیز به عنوان مدیر نمونه شهرداری تهران انتخاب شد وی در دولت دوم حسن روحانی به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری منصوب شد. ودر  اردیبهشت ماه ١٣٩٧ به عضویت شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران درآمد.   مونسان همچنین عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بوده‌است وپس از انتصاب وی به این سمت  برخی از افراد و رسانه‌ها مونسان را خواهرزاده روحانی معرفی کردند؛ که در رابطه با این ادعا روابط عمومی منطقه آزاد کیش جوابیه‌ای صادر کرد:
علی اصغر مونسان هیچ نسبت فامیلی با دکتر روحانی رئیس‌جمهوری ندارد و مسوولیت مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش تنها بر اساس کارنامه علمی و عملی و سابقه مدیریتی به وی سپرده شده‌است.

علی اصغرمونسان سرانجام صبح امروز (سه شنبه ۱۲ شهریورماه) توانست از مجموع ۲۵۵ رأی با ۱۶۳ رأی موافق، ۸۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع نمایندگان مجلس، تصدی وزارت نوپای «میراث فرهنگی و گردشگری» را کسب کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مونسان سکان دار میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۸۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد