Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@23:24:04 GMT

اقامتگاه بوم‌گردی شاهین‌دژ به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۸۸۱۹

اقامتگاه بوم‌گردی شاهین‌دژ به بهره‌برداری رسید

رقیه حسن‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این اقامتگاه بوم‌گردی در زمینی به مساحت ۷۴۰ مترمربع احداث شده و دارای ۳۰۰ مترمربع زیربناست که در روستای هاچه‌سو در فاصله سه کیلومتری شاهین‌دژ احداث شده است.

وی ادامه داد: این واحد اقامتگاه بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد ریال، توسط بخش خصوصی و با استفاده از تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی در راستای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، برای اسکان و پذیرائی از گردشگران احداث‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این اقامتگاه برای ۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است، اظهار کرد: این واحد دارای چهار سراچه (سوییت) مستقل و رستوران سنتی است که ظرفیت پذیرش ۴۰ نفر گردشگر را دارد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهین‌دژ اضافه کرد: با افتتاح این اقامتگاه بوم‌گردی در شاهین‌دژ و ۲ مورد اقامتگاه دیگر در شهرهای سردشت و اشنویه تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان به ۲۳ واحد افزایش یافته است.

ماندگار ساختن روستاییان در روستاها و جلوگیری از خالی شدن آنها از اهداف مهم راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی است؛ این صنعت مهاجرت معکوس را رقم زده و به جای مهاجرت از روستا به شهر، مهاجرت از شهر به روستا را موجب می‌شود.

آذربایجان‌غربی دارای سه هزار روستاست و یک سوم جمعیت آن را روستانشینان تشکیل می‌دهند؛ ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سه هزار روستای استان می‌تواند برای ۶ هزار روستایی شغل فراهم کند.

احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از مهمترین نمونه‌های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است که با تکیه به امکانات بومی و ظرفیت‌های محلی، موجب رونق اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها در بخش گردشگری می‌شود. 

شهرستان شاهین‌دژ با دارا بودن ۴۴ اثر تاریخی و طبیعی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است دارای جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیاری است که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اشتغال ایجاد اشتغال جاذبه های گردشگری صندوق توسعه ملی گردشگری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان لاکان رشت حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی در جریان بازدید از بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی در دست احداث پور سینا اظهار کرد: بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در در تلاش هستیم تا در ۶ ماه ابتدای اول سال پیشرفت فیزیکی این پروژه به حد قابل قبولی برسد.

عباسی با اشاره به احداث بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت، افزود: این بیمارستان با بهره‌گیری از ظرفیت مولدسازی املاک مازاد دولت در دست احداث قرار گرفت اما فرایند آن کمی طولانی شد درحالی‌که احداث این بیمارستان جز مصوبات دور نخست سفر رئیس محترم‌جمهوری است و باید تلاش‌ها برای احداث و تکمیل آن بیشتر شود.

وی با اشاره به منابع موردنیاز جهت ساخت و بهره‌برداری از بیمارستان جایگزین پورسینا، گفت: حدود ۷۰ درصد منابع لازم برای احداث بیمارستان از محل تهاتر و مابقی آن از منابع دولتی تأمین خواهد شد که سهم منابع دولتی از محل اعتبارات سفر رئیس‌محترم جمهوری تخصیص داده شده است.

وی بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر پیمانکاران و کارفرمایان در رابطه با طرح‌های عمرانی سلامت‌محور گیلان تأکید کرد و افزود: پیمانکاران و کارفرمایان احداث بیمارستان‌ها باید همکاری و تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا سرعت احداث پروژه‌ها با شتاب بیشتری انجام شود چراکه در غیر این صورت کندی احداث پروژه موجب تذکر ما خواهد شد.

استاندار گیلان همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه این استان از مقاصد مهم گردشگری کشور بشمار می‌رود باید میانگین تخت‌های بیمارستانی استان بیش از میانگین کشوری باشد این در حالی است که در زمان حاضر کمتر از میانگین کشوری است؛ لذا توزیع منابع در همه مناطق استان مد نظر قرار گرفته است.

عباسی تاکید کرد: امکان ایجاد بیمارستان فوق تخصصی در همه مناطق وجود ندارد به همین منظور در مرکز استان احداث بیمارستان جنرال و مگا هاسپیتال در دستور کار قرار گرفت و تلاش داریم همه نیازهای استان را در بخش سلامت و درمان در این بیمارستان تأمین کنیم؛ سیاست گذاری و هدف گذاری ما نیز دستیابی به این مهم در کوتاه مدت است.

وی اضافه کرد: پس از بهره برداری از بیمارستان‌های لاکان و پورسینا در خصوص بیمارستان رازی و شفا هم تصمیماتی اتخاذ شده که در مراحل بعدی انجام خواهد شد.

عباسی با تاکید بر اینکه گیلان، در بخش گردشگری سلامت از ظرفیت لازم برخوردار است، افزود: از سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقمند به این حوزه، برای سرمایه گذاری در استان استقبال می‌کنیم.

کد خبر 6077717

دیگر خبرها

  • بهره برداری از مدرسه شش کلاسه روستایی در چابهار
  • انتظار بهره‌برداری از پل چهارم بشار یاسوج ۶ ساله شد
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • ۲۴۳۰ لرستانی مشمول امهال تسهیلات کشاورزی
  • ۱۶۱ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خواف به بهره برداری رسید
  • بهره برداری از ۲ هزار و ۱۰۶ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گلستان با حضور وبیناری رییس جمهور
  • بهره برداری از ۸۰۹ واحد مسکن محرومان در اردبیل
  • شناسایی ۲۵۰ محدوده فرونشست در کشور/ کرمان دارای بیشترین فرونشست در کشور است
  • بیمارستان لاکان رشت حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۱۲۰ هزار نفر از جاذبه‌های شهرستان صحنه بازدید کردند