Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع، سرتیپ امیر حاتمی در نخستین نشست استانی مشترک نیروهای مسلح و ادارات کل وزارت راه و شهرسازی برای اجرای تفاهم‌نامه ساخت و تأمین ۱۰۰ هزار واحد مسکونی  که در سالن شهدای ساصد وزارت دفاع برگزار شد، اظهار داشت: از هر منظر که به موضوع مسکن نگاه کنیم موضوع بسیار مهم و قابل توجه  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جلسه اخیری که هیات دولت در محضر مبارک رهبر انقلاب اسلامی حضور داشتند خاطرنشان ساخت: ایشان نخستین موضوع مهم در حوزه ملی را اقتصاد عنوان کردند که موضوع مسکن به عنوان پیشران بخش "اقتصاد" از مهمترین موضوعات مورد توجه ایشان بود.

وزیر دفاع با بیان اینکه نیروی انسانی عنصر اصلی تولید قدرت بازدارنگی است گفت:  از منظر نگاه دستگاهی اهمیت موضوع" مسکن" برای وزارتخانه‌های دفاع و راه وشهرسازی قابل چشم پوشی نیست و ما رسالت خود می‌دانیم برای نیرویی که در راه استقلال، عزت و افتخار جمهوری اسلامی ایران جان خود را در طبق اخلاص گذاشته است، این اطمینان را بدهیم که دغدغه معیشت و به ویژه مسکن را برای وی مرتفع کنیم.

حاتمی با بیان اینکه امروز در حوزه "درمان" خدمات قابل قبولی به نیروهای مسلح ارائه می‌شود و با زیر ساخت‌های انجام گرفته در حوزه خدمات درمانی به نوعی این موضوع حل شده است، گفت: اگر از منظر فردی به موضوع "مسکن"  نگاه کنیم، قطعا تک تک افراد اگر دغدغه  درمان نداشته باشند یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های آنان خانه‌دار شدن است.

وزیر دفاع با بیان اینکه از منظر ملی رونق تولید مسکن می‌تواند راهگشای بسیاری از صنایع در این حوزه باشد، گفت: امروز بحث تولید مسکن یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت است و ما نیز در این فضا باید با برنامه‌ریزی درست گامی اساسی در کاهش این دغدغه ملی برداریم تا بتوانیم به موضوع تأمین مسکن به عنوان یک "حرکت ملی تمام برد" اقتصادی، ملی، دستگاهی، فردی و ... جامه عمل بپوشانیم.

حاتمی با بیان اینکه تک تک آحاد جامعه از جمله کارکنان نیروهای مسلح از یک طرف و همه مسئولان از جمله مسئولان نیروهای مسلح و وزارت راه از سوی دیگر در موضوع تأمین مسکن نقش دارند گفت: هر دو وزارتخانه با همبستگی و انسجام بین خود و سایر نیروهای مسلح باید اهتمام جدی همگانی در انجام این کار مهم داشته باشند.

وزیر دفاع افزود: سازمان های ذینع در خصوص تأمین مسکن باید از طریق هم افزائی در فرایند انجام کارها اعم از حوزه ستادی و اجرایی نهایت تلاش خود را به کارگیرند.

وی با تأکید بر سرعت و دقت در روند اجرای تفاهم نامه با رعایت ضوابط، مقررات و اخذ مجوز های لازم، گفت: باید با همکاری فی مابین نیروهای مسلح و وزارت راه در استان ها از طریق تعامل اثربخش و  ایجاد ادبیات مشترک و نگاهی صحیح به کار با هدف "برد-برد" همه ارکان و اجزای موظف پای کار بیایند.

حاتمی با بیان اینکه برای تحقق ساخت و تأمین ۱۰۰ هزار واحد مسکونی  نیروهای مسلح همه بخش های مربوطه بایستی توانمندی ها، تجربیات، استعداد های سازمانی و تجهیزات خود را به میدان آورند، یادآور شد: با توجه به اینکه جامعه هدف این تفاهم نامه افراد متوسط به پایین و کم در آمد سازمان ها هستند، لذا باید از ظرفیت ها به خصوص ظرفیت های مسکن مهر و زمین های ارزان قیمت و بدون مساله، ظرفیت های شهرهای جدید و همه جاهایی که امکان خانه دارکردن مخاطبین تفاهم نامه وجود دارد استفاده کرد.

وزیر دفاع در پایان تصریح کرد: هر گونه تعامل و انعقاد قرار داد و یا اخذ تسهیلات اعم از زمین و منابع مالی و همچنین واحدهای آماده، باید در قالب این تفاهم نامه به نحوی انجام گیرد که امکان رصد و پایش و گزارش گیری و گزارش دهی به محضر فرماندهی معظم کل قوا باشد.   

همچنین این  مراسم وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: امیدواریم با گام‌های پرشتاب و ماندگاری که در رونق بخشیدن به تولید مسکن برمی‌داریم سهم منظمی از جریان تولید مسکن را عهده‌دار شویم تا علاوه بر کارکنان نیروهای مسلح سایر مردم نیز بتوانند از تولیدات مسکن بهره‌مند شوند.

«محمد اسلامی» اعلام کرد: وزارت راه‌وشهرسازی تمام عیار پای اجرایی و عملیاتی کردن طرح تأمین مسکن کارکنان نیروهای مسلح ایستاده است.  بنابراین انتظار این است تا همکاری گسترده‌تری انجام گیرد و کار عملیاتی دقیق و طبق زمانبندی دنبال شود.

وی افزود: در اجرای این طرح به نقشه‌های معماری توجه شود بدین معنا که معماری واحدهای مسکونی فوق باید از نظر فرهنگ ایرانی اسلامی شاخص باشند و ویژگی قابلیت زندگی در آنها لحاظ شده باشد.

کد خبر 453809 برچسب‌ها وزارت دفاع

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۸۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم

به گزارش «تابناک» به نقل از سایت حسن روحانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز ۲۵ بهمن‌ماه در دیدار اعضای تحریریه روزنامه اعتماد به سؤالات آن‌ها درباره مهم‌ترین وقایع دوران دولت‌های یازدهم و دوازدهم پاسخ داد که در سالنامه نوروزی این روزنامه منتشر شد.

یکی از سؤالاتی که از روحانی پرسیده شد، درباره جلسه فرماندهان سپاه پاسداران با او پس از انتخابات ۹۶ بود که روایت‌های مختلفی از آن شده است. اما روایت رئیس‌جمهور پیشین این‌طور است:

آن جلسه برای صلح و صفا پس از انتخابات بود. برای این آمده بودند بگویند شما که انتخاب شده‌اید ما هم کنار شما هستیم، با هم می‌خواهیم کار کنیم. موقع خداحافظی سردار شهید سلیمانی درخواستی داشت که بقیه فرماندهان هم تکرار کردند که وزیر دفاع سپاهی باشد. در دولت یازدهم وزیر از اعضای سپاه بود. من گفتم بعید می‌دانم اما همچنان دارم فکر می‌کنم. وزیر دفاع هم جزو وزرایی است که در نهایت باید رهبری موافقت کنند. من قبل از این جلسه به مقام معظم رهبری گفتم که از نظر شما فرق می‌کند که یک ارتشی وزیر دفاع شود یا یک سپاهی؟ گفتند: نه. من از ارتش سه نفر را مطرح کردم یکی از آن‌ها آقای حاتمی بود که گفتند ایشان خوب است.

البته برخی وزرا مانند وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی با مقام معظم رهبری معرفی می‌شوند. در دولت دوازدهم به دلایلی انتخاب رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با رهبری هماهنگ شد. با این وجود من تمام وزرای دولت را بدون استثنا با ایشان چک کردم. درباره بعضی وزرا ایشان نظری نمی‌دادند اما مثلا از آقای حجتی در وزارت جهاد کشاورزی راضی بودند. ابتدای دولت یازدهم وقتی به ایشان گفتم آقای حجتی را می‌خواهم معرفی کنم، ایشان گفتند خیلی خوب است. دولت دوازدهم آقای حجتی قبول نکرد. فرد دیگری را برای وزارت تعیین کرده بودم. وقتی به رهبری گفتم، ایشان گفتند چرا آقای حجتی نیست؟ گفتم آقای حجتی خودش قبول نکرد. گفتند نه صدایش کنید و خودتان به او بگویید. دوباره آقای حجتی را خواستم و پذیرفت، البته سال ۹۸ استعفا داد.

روحانی در پاسخ به سؤالی راجع به ظریف گفت: در ابتدای دولت‌های یازدهم و دوازدهم که وزرا را با رهبری چک کردم، ایشان موافق وزارت آقای ظریف بودند.

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از اراضی وزارت دفاع در استان بوشهر سنددار شد
  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • افزایش تولید ملی با مشارکت مردم از مهمترین راهکار‌های رفع مشکلات اقتصادی
  • کارگروهی برای پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان