Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@00:39:09 GMT

فعالیت ۱۲۴۰ در خانه‌های بهداشت استان گلستان

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۹۰۱۳

فعالیت ۱۲۴۰ در خانه‌های بهداشت استان گلستان

عارف‎نیا گفت: یک هزار و ۲۴۰ بهورز در ۶۱۱ خانه بهداشت استان گلستان در حال فعالیت هستند.

 «سراج‌الدین عارف‌نیا» در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‎الحسین (علیه‎السلام) اظهار داشت: 12 شهریورماه ما سالروز روز بهورزی به‎مناسبت راه‌اندازی نخستین خانه بهداشت در کشور است که در سال 59 در یکی از روستاهای آذربایجان غربی افتتاح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان با بیان اینکه اساس افتتاح شبکه و خانه بهداشت و گسترش شبکه‎ها در سال 63 بوده است، افزود: در سال 63 نخستین خانه بهداشت در استان گلستان به بهره‎برداری رسیده است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و 240 بهورز در 611 خانه بهداشت در سطح استان گلستان فعالیت می‎کنند که از این تعداد 398 نفر از آقایان و 842 نفر از بانوان هستند.

 

عارف‎نیا از برگزاری جشن روز بهورز در 14 شهرستان استان گلستان خبر داد و یادآور شد: نشست‎هایی نیز به‎مناسبت روز بهورزی با بهورزان استان گلستان برگزار می‎شود.

 

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان با بیان این‌که بهورزان استخدام رسمی هستند و حقوق مشاغل کارمندی را دریافت می‎کنند، اذعان کرد: بهورزان از لحاظ دریافت مزایا و سایر مسائل مطالباتی دارند که برای تحقق آن نیاز به تصویب قوانین داریم.

 

وی با بیان اینکه بهورزان وظایف سنگینی را برعهده دارند که مراقبت نوزادان تا سالمندان، واکسیناسیون، محیط روستا و .. را شامل می‎شود، خاطرنشان کرد: بهورزان می‎گویند چرا مدت دو ساله برای تحصیل جزو سنوات آنها قرار نمی‎گیرد و یا بیان می‌کنند چرا بهورزی جزو مشاغل سخت محسوب نمی‌شود چراکه بهورزان باید 30 سال در روستا کار کنند.

 

عارف‎نیا بیان کرد: مطالبات بهورزان در مجلس شورای اسلامی مطرح شده و امیدواریم با تحقق آنها، دغدغه قشر زحمتکش بهورز برطرف شود.

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: عزاداری محرم ماه محرم محرم مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز اردبیل مجلس عاشورا کانون های مساجد روز بهورز خانه بهداشت روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال سیلاب ناگهانی در گلستان؛ در حاشیه روخانه‌ها توقف نکنید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کمالی مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: باد به نسبت شدید، بارش برف در قلل مرتفع، تگرگ، باران و کاهش محسوس دما از پیامد‌های فعالیت این سامانه است که از بامداد فردا آغاز می‌شود.
او با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی افزود: بالا آمدن آب رودخانه، احتمال سیلاب ناگهانی در نواحی کوهستانی و شیبدار، آبگرفتگی برخی خیابان‌ها، اختلال در رفت و آمد جاده‌ای و احتمال خسارت به برخی سازه‌ها از پیامد‌های فعالیت این سامانه است.
کمالی همچنین از ممنوعیت فعالیت‌های دریایی خبر داد و گفت: از امشب تا اواخر وقت سه‌شنبه دریا متلاطم و مواج است و سرعت وزش باد گاهی اوقات به بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به نیم الی ۱.۲ متر می‌رسد و به دلیل مواج بودن دریا، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و صدمه به ماهی‌های در قفس و قایق‌های کوچک دریایی وجود دارد.
وی با بیان اینکه با فعالیت این سامانه بارشی احتمال آسیب به محصولات باغی، زراعی، دامی و گلخانه‌ای وجود دارد، تاکید کرد: از روز پنج‌شنبه تا اواسط هفته آینده شرایط جوی آرام همراه با افزایش تدریجی دما در گلستان پیش‌بینی می‌شود.
همچنین با توجه به اینکه فصل کوچ عشایر است از آنها خواسته شده احتیاط لازم را داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • افتتاح خانه بهداشت روستای لوتک شهرستان هامون
  • حمایت خانه احزاب استان گلستان از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد
  • صدر جدول طلایی شد
  • فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان
  • صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته
  • احتمال سیلاب ناگهانی در گلستان؛ در حاشیه روخانه‌ها توقف نکنید
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان
  • صدور هشدار نارنجی؛ شروع باد و باران شدید از فردا