Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدالهی اظهار داشت: پیشوند "شهر جدید" را به روی سهند گذاشته‎اند که از زیر مسئولیت شانه خالی کنند و بگویند شهر جدید است و این مشکلات طبیعی‌است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام شهریار اسدالهی در گفت و گو با آناج با اشاره به مشکلات شهر سهند بیان داشت: شهر سهند در سالهای گذشته هرچند از لحاظ امکانات شهری پیشرفت کرده اما این پیشرفت متوازن با افزایش جمعیت نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ده ساله گذشته جمعیت سهند به صورت انفجاری افزایش پیدا کرد و با شروع واگذاری مسکن مهر ها به یکباره جمعیت این شهر چند برابر شد اما امکانات شهری با همان سرعت و مقدار افزایش پیدا نکرد.

وی افزود: از طرفی توزیع امکانات شهری در سهند متقارن نیست. فاز چهار که در گوشه بن بست شهر جای گرفته و امکانات چندانی ندارد، فاز سه سهند هم که مسکن مهری ها را در خود جای داده ساکنانش از اولیه ترین امکانات شهری محرومند.

این فعال فرهنگی گفت: در تبریز وقتی از حاشیه نشینی و بی عدالتی در توزیع امکانات سخن می گوییم مسئولین توجیه می کنند که اینها سکونت گاه های غیر رسمی هستند و خیلی ها جواز ساخت نداشتند، حالا که سهند را شهر مدرن می نامند چرا باید بالا و پایین شهر داشته باشد و عده از مردم از امکانات شهری محروم شوند. گویی مسئولین علاقه دارند، شمال و جنوب شهر یا پایین شهر و بالاشهر بسازند .

اسدالهی اظهار داشت: پیشوند "شهر جدید" را به روی سهند گذاشته اند که از زیر مسئولیت شانه خالی کنند و بگویند شهر جدید است و این مشکلات طبیعیست. بعد از گذشت 20 سال به شهری که بیش از 150 هزار نفر جمعیت دارد که نمی شود شهر جدید گفت.

وی ادامه داد: البته مشکلات زیر ساخت شهری سهند ظاهر ماجرا است، با شرایطی که هست و این جمعیت بزرگ به حال خود رها شده به خصوص در فاز سه سهند باید منتظر مشکلات دیگر هم بود.

اسدالهی خاطرنشان کرد: ساکنان فاز سه و مسکن مهری ها معمولا از قومیت های مختلف با فرهنگ ها متفاوت هستند که حالا در مجتمع ها تجمیع شده اند، از طرفی نهاد های فرهنگی تقریبا هیچ برنامه ای برای این تعداد کثیر ندارند.

وی بیان داشت: من خودم در یکی از مساجد فاز دو سهند امام جماعتم، اندک مساجدی هم که در شهر سهند هستند با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می کنند. به نظر می رسد برای ساخت مساجد در سهند با کارشناس دینی و یا حتی فرد مسجدی مشورت نکرده اند. چرا که اکثر مساجد یا از لحاظ مکانی و یا از لحاظ زیرساخت های داخلی با مشکلاتی روبرو هستند.

اسدالهی در پایان گفت: به نظر می رسد ادارات اسکو جوابگوی جمعیت زیاد سهند نیستند. لازم است یا سهند را فرمانداری مستقل کنند و یا اگر قرار بر این است که زیر نظر شهری باشند بهتر است این شهر تبریز باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برخلاف دهه‌های گذشته در یک دهه اخیر شاهد ریزش تعداد دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته ریاضی در دبیرستان‌های کشور هستیم آن طور که آمارها نشان می دهد فقط بین 15 تا 18 درصد دانش آموزان رشته ریاضی را برای ادامه تحصیل خود در مقطع دبیرستان انتخاب می‌کنند، محمدرضا نیک نژاد با اشاره به اینکه در یک روند تقریبا یک دهه اخیر تعداد افراد علاقه‌مند به ریاضی کمتر شده است، اظهار کرد: در این مدت زمان شاهد علاقه‌مندی و حضور بیشتر دانش آموزان به رشته تجربی و در نهایت پزشکی و زیرشاخه این رشته هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ آموزشی غالب بر روی دانش آموزان تاثیرگذار است، یادآور شد: قبل از این دهه دانش آموزان و حتی والدین آنها به رشته های فنی و مهندسی علاقه‌مند بودند و در برهه ای از زمان شاهد بودیم که حتی کشور و جهان علاقه‌مند به جذب نیروهای فنی و مهندسی بودند. 

این کارشناس آموزش و پرورش تاکید کرد: در سال‌های اخیر عواملی مانند افزایش بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی و دیگر زیرشاخه‌های رشته ریاضی همچنین تغییر رویکرد از تولید و کارهای خدماتی به فعالیت‌هایی مانند دلالی که عمدتا نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارد متاسفانه باعث شد تا نگرش جامعه نسبت به تحصیل در رشته ریاضی تغییر کند. 

به گفته نیک نژاد، در حال حاضر رشته پزشکی به دلیل درآمد بالا، نیاز جامعه و جذب در کشورهای خارجی بیشتر از سایر رشته‌ها به ویژه ریاضی مد نظر انتخاب دانش آموزان پس از انتخاب و تحصیل در رشته تجربی است.  

وی با بیان اینکه مردم ارزیابی خود را از شرایط جامعه دارند، اضافه کرد: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد و ظرفیت دانشگاه‌ها در رشته ‌های مختلف پزشکی هستیم و شاید جامعه نیاز به رشته های فنی و مهندسی به دلیل نداشتن بازار کار مناسب ندارد، در حالی که والدین باید بدانند همان اندازه که جامعه نیاز به رشته هایی همچون پزشکی دارد به رشته های فنی و مهندسی نیز نیاز دارد. 

این کارشناس آموزش و پرورش متذکر شد: متاسفانه اقتصاد کشور براساس اقتصاد دلالی می چرخد که نیاز به مدرک تحصیلی فنی و مهندسی ندارد، این در حالی است که بسیاری از داشن آموزان می خواهند پس از دریافت مدرک تحصیلی مناسب برای ادامه تحصیل یا کسب شغل مناسب به کشورهای خارجی بروند. 

وی پیشنهاد کرد: برای رفع مشکل کاهش تعداد دانش آموزان در رشته ریاضی لازم است دولت بازار کار و اقتصاد کشور را ساماندهی کند و از طریق فراهم کردن شرایط مناسب برای بازار کار، رویکرد جامعه را نسبت به تحصیل در رشته ریاضی تغییر دهد، البته در این عرصه نیاز به یک آموزش فراسازمانی نیز است تا هم تعادل در تحصیل در رشته‌های نظری ایجاد شود و هم والدین بدانند که جامعه نیاز به همه رشته‌های تحصیلی دارد.  

گفت‌وگو از مهدیه قمری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • کیانی: با تمام وجود برای المپیک آماده می‌شوم / مسئولین المپیک را با تمام امکانات حمایت کنند +فیلم
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • نظارت ستاد ملی جمعیت بر دستگاه‌ها در قانون جوانی جمعیت
  • پنج کاربرد برتر و جذاب قایق بادی
  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی