Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@07:56:03 GMT

طرح پرورش بز نژاد مورسیا در استانهای مختلف اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۹۶۵۱

طرح پرورش بز نژاد مورسیا در استانهای مختلف اجرا می شود

پرویز فتاح روز سه شنبه در بازدید از مرکز پرورش بز مورسیا در مجتمع کشاورزی و دامپروری مگسال  در شهرستان آبیک افزود: خوشبختانه پرورش بز مورسیا رشد خوبی پیدا کرده و یکی از طرح‌های نمونه در جهاد کشاورزی کشور به حساب می‌آید.
 
وی با بیان این که این طرح اولین بار در کشور در دست اجراست و در ۲ استان کرمان و قزوین عملیاتی شده است، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که تعداد این بزها در هر استان را  به ۵ هزار راس برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتاح همچنین اظهار داشت : ما می توانستیم بزهای بیشتری را از اسپانیا وارد کنیم، اما فعلا ضرورت آن احساس نشد و به دنبال آن هستیم که شیردهی این بزها تکامل یابد. 

این مسئول همچنین اظهار داشت: رشد این طرح وابستگی کشور را از واردات گوشت بی‌نیاز می‌کند و به دنبال تکثیر این نژاد دامی هستیم تا به چرخ صنعت دامپروری کشور رونق ببخشیم.

فتاح به لقاح مصنوعی از طریق فریز کردن اسپرم‌های دامی اشاره کرد و گفت: امیدواریم این طرح در ۲ ماه آینده به نتیجه برسند و ما بتوانیم برای اولین بار شاهد  تحول بزرگی در زمینه دامپروری کشور باشیم.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به بازدید خود از مجتمع مگسال، خاطرنشان کرد: این مرکز به دانشگاه دامپروری خوبی در کشور تبدیل شده و می تواند به عنوان مرکز پژوهش های دامی دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد.


وی در ادامه به واردات ۷۵ درصدی علوفه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات کشور ما واردات در زمینه علوفه است که باید تلاش کنیم این وابستگی به از میان برداشته شود.

۲۶۰۰ بز نژاد مورسیا در مرکز کشاورزی و دامپروری مگسال نگهداری می‌شوند.

۷۸ درصد سهام این شرکت متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است.

بز نژاد مورسیا در 90 درصد موارد دوقلوزایی دارد و تولید شیر آن از نظر کیفی و کمی تفاوت چشمگیری با سایر نژادها دارد.
۹۹۲۵*۳۰۱۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان کرمان انقلاب اسلامی جهاد کشاورزی صنعت گوشت قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در دیدار نوروزی  با کارکنان  سازمان دانش‌آموزی گفت: انش‌آموزان با فعالیت در بخش‌های مختلف سازمان دانش‌آموزی، حضور اجتماعی‌تر همراه با مسئولیت‌پذیری بیشتر در جامعه را تجربه می‌کنند.

علی مطهری افزود: سازمان دانش‌آموزی در حوزه مطالبه‌گری دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

وی در ادامه گفت : ظرفیت‌های موجود آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف از برنامه‌ها و پتانسیل‌های سازمان دانش‌آموزی باید پشتیبانی‌های لازم را داشته باشند. مجموعه اداره کل آموزش و پرورش نیز از طریق مصوبات شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی، راه را برای فعالیت‌های این مجموعه در این مسیر هموارتر می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان  افزود : خبرگزاری پانا یکی از مهمترین و بهترین بسترهای تربیتی و همچنین یکی از بهترین پتانسیل و ظرفیت‌های رسانه‌ای آموزش و پرورش است. ارتقا و بهبود عملکرد این مجموعه در بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در استان هدفگذاری و برنامه‌ریزی شود.

مطهری در ادامه گفت: سازمان دانش‌آموزی استان در سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف، دستاوردهای مهمی را کسب کرده که این مهم نشان از برنامه‌ریزی منسجم این مجموعه در فعالیت‌های اجرایی دارد.

دیگر خبرها

  • خصوصیات جالب پاندا و بررسی انواع مختلف آن (+عکس)
  • سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است
  • بارش باران در تمامی نواحی شمال و شمال غرب کشور
  • اعلام هشدار برای مسافران این استان ها در ۴ روز آینده | نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت دیگر کشور
  • نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه باز مرکز تئاتر کانون
  • برگزاری ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی، نقالی و پرده‌خوانی در محوطه کانون پرورش فکری
  • آغاز اقدامات اولیه برای پرورش ۱۰۰ هزار دام سبک در کشت و صنعت مغان
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • آغاز بارش برف و باران در نواحی شمال غرب کشور از فردا ۷ فروردین
  • هشدار قرمز برای این ۲ استان‌/ رانندگان از مسیرهای امن تردد کنند