Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: 174 تفاهم نامه امضا شده و خریداران محصولات دانش بنیان تا سقف 70 درصد مبلغ قرارداد تسهیلات لیزینگ دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم اختتامیه گردهمایی صنایع شرکت های دانش بنیان و استارت اپ های صنعت غذایی با اشاره به اینکه وظیفه صندوق شکوفایی  و نواوری تامین مالی شرکت های دانش بنیان است اظهار کرد: طی چند سال گذشته تلاش کرده ایم تا خدماتی هم چون تسهیلات مالی، ضمانت نامه، سرمایه گذاری های مالی و بخش توانمندسازی را فعال کرده و از شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: صندوق رویکرد فعالانه در پیش گرفته و به جای اینکه منتظر باشیم شرکت ها سراغ ما بیایند خودمان به آنها مراجعه کردیم و برگزاری چنین رویدادهایی یکی از حمایت های مستقیم ما بوده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: سعی کرده ایم بازار محصولات دانش بنیان را در داخل توسعه داده و هم چنین به صادرات این محصولات کمک کنیم و در همین راستا برای حضور هیئت های تجاری شرکت های دانش بنیان برای حضور در 50 نمایشگاه بین المللی کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.هم چنین در داخل کشور نیز تلاش شده تا حول صنایع بزرگ سنتی رویدادهای مختلف برگزار شود.

وی در خصوص به هم رسانی واحدهای صنعتی با شرکت های دانش بنیان گفت: تلاش کرده ایم با برگزاری این رویدادها یک تیر و چند نشان داشته باشیم اولا سعی شده تا نیازهای فناورانه صنایع بزرگ در شرایط تحریمی تامین شود، هم چنین فناوری های پیشرفته به صنایع متعارف تزریق و رقابت پذیری آنها تقویت شده است.

ملکی فر در همین خصوص ادامه داد: در برگزاری این رویدادها به دنبال توسعه بازار شرکت های دانش بنیان و خلق درآمدهای پایدار بوده ایم و با تقویت روحیه خودباوری و ایجاد اشتغال پایدار برای دانش آموختگان جوان در دانشگاه موجب کاهش خروج ارز از کشور شده ایم. 

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص رویدادهایی که در سال 98 برگزارخواهد شد گفت: امسال برای اولین بار در حوزه هوایی و فضایی یک رویداد سه روزه برگزار شد و امروز نیز رویداد صنایع غذایی کار خود را به پایان رسانده است هم چنین در نظر داریم تا پایان سال رویدادهایی در حوزه های فولاد، خودرو، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رباتیک، امنیت فابا، صنایع خلاق، انرژی و محیط زیست، صنایع معدنی، صنایع دریایی، صنایع زراعی، بورس و فرابورس و سنگ، کاشی و سرامیک را برگزار کنیم. 

وی با بیان اینکه طی سه روز گذشته گروه های مختلف مرتبط با صنایع غذایی جلسات مشترکی برگزار کردند تصریح کرد: 76 نیاز فناورانه در این رویداد ارایه شد هم چنین 10 محصول و توانمندی فناورانه در صنایع غذایی معرفی شد، هم چنین با برگزاری 200 نشست B2B و نشست های انتقال تجربه شرکت ها دستاوردها و نیازهای فناورانه خود را ارایه کردند.

ملکی فر تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان صنعت غذایی درخواست دریافت تسهیلات بیش از 120 میلیارد تومان کرده اند که تا این لحظه 43 میلیارد تومان آن مصوب شده است.

وی در خصوص برخی از حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی برای تقویت شرکت های دانش بنیان صنعت غذایی گفت: شرکت هایی که از محصولات دانش بنیان خریداری کنند تا 70 درصد مبلغ قراردادشان می توانند از تسهیلات ترجیحی لیزینگ استفاده نمایند هم چنین شرکت های دانش بنیان برای دریافت استانداردهای مورد نیاز هم چون CE حمایت بلاعوض دریافت خواهند کرد. 

وی افزود: در صورت حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های معتبر داخلی و خارجی و هم چنین اعزام و پذیرش هیئت های تجاری حمایت بلاعوض صورت می گیرد.

ملکی فر تاکید کرد: طی این سه روز 174 تفاهم نامه امضا شده که رقم نهایی آن نزدیک به 375 میلیارد تمان بوده است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اختتامیه این رویدادهای به معنی پایان کار نیست بلکه ما تازه کار خودمان را شروع کرده ایم برای مثال پس از پایان رویداد فضایی که تیر ماه برگزار شد یک هیئت تجاری از ایران در نمایشگاه ماکس 2019 روسیه حضور پیدا کرد و تفاهم نامه همکاری به مبلغ دو میلیارد یورو نیز امضا شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ملکی فر صندوق استارت آپ دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی کود «تریپل سوپر فسفات» توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  شگفتی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده کود «تریپل سوپر فسفات» (TSP) با بیان اینکه این شرکت بزرگ‌ترین تولید کننده کود سوپر فسفات تریپل در کشور است، گفت: این کود فسفاته، جامد بوده و برای تولید آن از واکنش اسید فسفریک و خاک فسفات استفاده می‌شود. به جهت سهولت استفاده، تریپل سوپر فسفات عمدتا به صورت گرانولی GTSP)) تولید می‌شود.  

وی در خصوص روش تولید کود تربیل سوپر فسفات، افزود: ساخت تریپل سوپر فسفات طی دو مرحله انجام می‌شود؛ در مرحله اول از واکنش اسید سولفوریک با آپاتیت خاک فسفات اسید فسفریک به دست می‌آید و در مرحله دوم اسید فسفریک را از گچ جدا کرده و پس از تغلیظ مجددا آن را روی آپاتیت خاک فسفات می‌ریزند؛ بدین ترتیب تریپل سوپر فسفات حاصل می‌شود.

شگفتی درباره مزایای کود تریپل سوپر فسفات گفت: کود تریپل سوپر فسفات، بیشترین غلظت فسفات را در بین کود‌های فسفاته دارد به گونه‌ای که میزان P۲۰۵ در دسترس آن بیش از ۴۶ درصد است. همچنین از آنجا که حدود ۹۰ درصد از فسفر موجود در ساختار آن محلول است به راحتی در دسترس گیاه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از دیگر مزایای کود سوپر فسفات تریپل، برخورداری آن از عناصر میکرو و ماکرو مغذی برای گیاه کلسیم به میزان ۱۵ درصد سولفات به میزان دو درصد آهن به میزان یک درصد و سایر عناصر است. فسفات موجود در این کود تنه گیاهان را تقویت کرده و مقاومت آن‌ها را در برابر بیماری‌ها و آفات افزایش می‌دهد.

شگفتی تاکید کرد: کود سوپر فسفات تریپل تولیدی این شرکت در مقایسه با کود‌های وارداتی که دارای میزان فلزات سنگین بخصوص کادمیوم بالا هستند عاری از کادمیوم و سایر فلزات سنگین است.

وی با بیان اینکه این کود برای تمام محصولات باغی و زراعی و صیفی مناسب است، افزود: برای استفاده از این کود، نخست،  بر اساس آنالیز خاک، میزان فقر فسفر مشخص شده سپس طبق آنالیز آن میزان استفاده مشخص می‌شود.

وی در خصوص روش مصرف کود سوپر فسفات تربیل توضیح داد:روش مصرف کود، بر اساس پخش یکنواخت است. در این روش قبل از کشت کود بطور یکنواخت پخش شده و با خاک مخلوط می‌شود. این روش در خاک‌هایی که سطح فسفر آنها پایین یا متوسط باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: کارانی کمتری نسبت به روش نواری دارد و بنابراین میزان مصرف کود در روش پخش کردن و مخلوط کردن با خاک بایستی دو تا چهار برابر باشد تا بتوان محصولی مساوی با روش نواری بدست آورد.

وی تاکید کرد: بنابراین روش پخش کردن و مخلوط کردن با خاک هنگامیکه مقدار زیادی فسفر برای افزایش محصول مورد نیاز باشد، اقتصادی و عملی نیست.

شگفتی، روش نواری را مدل دیگر استفاده از این نوع کود‌ها دانست و در خصوص نحوه اجرایی کردن این مدل گفت: در روش نواری، فسفر هنگام عملیات کاشت بصورت نواری در نزدیک بذر قرار داده می‌شود. این کود معمولاً ۲.۵-۵cm در کنار و زیر ردیف بذر قرار داده می‌شود.

وی افزود: کود‌های فسفاتی حتما باید قبل از زمان کاشت و به صورت جای‌گذاری عمقی مصرف و ترجیحا با استفاده از دستگاه کودکار بذرکار در زیر بذور جای‌گذاری شود. معمولا این ترکیب برای انواع خاک با دامنه pH اسیدی و قلیایی ملایم مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان کود پاییزه شناخته می‌شود.

شگفتی، همچنین مزیت این محصول را نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی، درصد پائین عناصر سنگین در این نوع از کود‌ها دانست و گفت: در نمونه‌های مشابه خارجی، درصد عناصر سنگین اعم از آرسنیک و کادمیوم بسیار بالا است ولی با سرمایه گذاری‌ای که در حوزه تحقیق و توسعه انجام دادیم، موفق شدیم تا در نسخه بومی سازی ani  میزان و درصد این عناصر سنگین را کاهش دهیم.  

وی افزود:  این شرکت طبق پروانه چیزی حدود ۱۰۰ هزار تن در سال تیراژ تولید دارد که  تا ۲۰۰ هزار تن در سال هم قابل افزایش است.

این فناور حوزه صنایع شیمیایی تاکید کرد: دولت ۲۵۰ هزار تن در سال کود وارد می‌کند و ما در شرکت کیمیاداران کویر با انجام طرح‌های تحقیق و توسعه و بومی سازی این کود توانسته ایم کشور را از واردات آن  بی نیاز کنیم  و با بومی سازی این محصول  ۳۷ میلیون دلار سالانه صرفه جویی ارزی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • بومی‌سازی کود «تریپل سوپر فسفات» توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • سپند از امتیاز صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار می‌شود
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان