Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@23:17:22 GMT

400 هزار تومان جریمه برای حرکات نمایشی رانندگان

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۲۳۶۶

علی مولوی امروز در گفت‌وگو با فارس در اصفهان با اشاره به حرکات نمایشی رانندگان در حالت‌های غیره عادی، اظهار داشت: بیشترین میزان جریمه 400 هزار تومان برای حرکت‌های نمایشی رانندگان در حالت غیرعادی مانند مصرف مشروبات الکلی و قرص‌های روان‌گردان است.

سرپرست پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به کمترین میزان مبلغ جریمه پلیس، گفت: کمترین میزان مبلغ جریمه پلیس 10 هزار تومان که مربوط به تذکرات پلیس است و بیشترین علل جریمه‌های مربوط به جریمه توقف و سرعت غیرمجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره هزینه ثبت‌نام گواهینامه و کلاس‌های راهنمایی و رانندگی، افزود: هزینه کلاس‌های راهنمایی رانندگی و گواهینامه 680 هزار تومان است که در چهارماهه اول سال گذشته 82 هزار و 103 گواهینامه و امسال با رشد 48 درصدی 121 هزار و 816 گواهینامه تائید و چاپ شد.

مولوی با اشاره به موتورسیکلت‌های بدون گواهینامه در سطح شهر، افزود: آموزشگاه راهنمایی و رانندگی برای آموزش موتورسیکلت به حد کفایت در استان وجود دارد و موتورسواران می‌توانند برای ثبت‌نام گواهینامه به این آموزشگاه‌ها مراجعه کنند.

سرپرست پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به توضیحاتی به رانندگان، افزود: رانندگان در هنگام رانندگی سعی کنند مقررات راهنمایی و رانندگی را جدی بگیرند و آمارها نشان می‌دهد 90 درصد تصادفات مربوط به خطاهای انسانی است.

وی ادامه داد: باوجود اینکه برخی از وسیله‌های نقلیه استانداردهای بین‌المللی را ندارد ولی خطای انسانی نقش بسیار مهمی در ایجاد تصادفات دارد و این قوانین و مقررات رانندگی را باید به‌صورت درسی در آموزش‌ و پرورش نهادینه کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبالغ جرائم رانندگی ۵ برابر خواهد شد

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: بنابر اعلام و ابلاغ صورت گرفته، تخلفات جرائم رانندگی با در نظر گرفتن ماده ۲۸ قانون رسیدگی به تخلفات پلیس افزایشی ۴ تا ۵ برابری خواهند داشت.

سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص خبر منتشر شده با این عنوان که مبالغ جرائم رانندگی ۵۰۰ برابر خواهند شد، گفت: این خبر کاملا اشتباه است و خبرگزاری منتشر کننده این اخبار بدون اطلاع دقیق از مبالغ افزایش جرائم رانندگی اقدام به انتشار آن کرده است.

وی در ادامه با توجه به اخبار صحیح منتشر شده در خصوص افزایش مبالغ جریمه در ایام نوروز افزود: بنابر اعلام و ابلاغ هیات دولت تخلفات جرائم رانندگی با در نظر گرفتن ماده ۲۸ قانون رسیدگی به تخلفات پلیس افزایشی ۴ تا ۵ برابری خواهند داشت و تنها تخلفی که ۷ برابری داشته، رانندگی در مواقعی است که فرد مشروبات الکلی یا مواد مخدر مصرف کرده باشد.

سردار حسینی در انتها ضمن گلایه از بی دقتی و اقدام غیرحرفه‌ای این رسانه گفت: بنابر اهمیت و حساسیت اینگونه اخبار، موضوع طرح شکایت از طریق مراجع قضایی بدلیل تشویش اذهان عمومی اقدام خواهد شد.

tags # جریمه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
  • مبالغ جرائم رانندگی ۵ برابر خواهد شد
  • معابر شهر‌های استان بوشهر برای رانندگان پر خطر ناامن است.
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • توقیف خودرو با بیش از ۵۰ میلیون تومان خلافی
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می شود
  • محدودیت‌های ترافیکی ویژه روز ارتش در ساری
  • مردم آزاری با خودرو؛ قیمت لامپ زنون و منبع اگزوز!
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است