Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@22:39:16 GMT

رای آوردن وزرای پیشنهادی در سال آخر مجلس طبیعی بود

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۲۴۵۴

رای آوردن وزرای پیشنهادی در سال آخر مجلس طبیعی بود

به گزارش جماران، محمدرضا عارف، نماینده تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، به رای اعتماد مجلس به 2 وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: مخالفت و موافقت با وزرای پیشنهادی در فراکسیون امید طبیعی است. هر کس با زاویه دید خود به موضوع نگاه می‌کند، مهم این است که همه به تصمیمی که فراکسیون می‌گیرد عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: بنده یک جلسه با وزرای پیشنهادی داشتم. کارگروهی هم در فراکسیون امید مجلس تشکیل شد که این کارگروه نیز با وزرای پیشنهادی جلسه داشت. علاوه بر این یک جلسه محدود سیاسی هم با آقایان حاجی‌میرزایی و مونسان داشتیم که تنها در این جلسه بحث‌های سیاسی مطرح شد. بعد از این جلسات هم جلسه مجمع را گذاشتیم. بنابراین در یک پروسه دموکراتیک رای‌گیری کردیم و آن رای‌گیری مبنای ما قرار گرفت.

 

این نماینده مجلس گفت: هر 2 وزیر در فراکسیون امید رای آوردند که البته رای آقای حاجی‌میرزایی بیشتر از آقای مونسان بود. رای‌آوری وزرای پیشنهادی دولت قابل پیش‌بینی بود. در سال آخر مجلس، مجالس با دولت همراه می‌شوند و رای آوردن وزرا طبیعی بود.

 

عارف در پاسخ به این پرسش که در صورت معرفی این 2 وزیر پیشنهادی در سال اول مجلس، آیا رای لازم را می‌آوردند و همچنین در مورد میزان توانایی آنها گفت: 2 وزیر پیشنهادی با دولت هماهنگ هستند.

 

او با اشاره به انتقادات سلحشوری از مونسان، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، توضیح داد: این موضوع قابل بحث است؛ اینکه افراد تحت پیگرد قانونی باشند باید به دادگاه بروند و رای‌گیری شود. فراکسیون امید موافق آقای مونسان بود، اما خانم سلحشوری به عنوان مخالف صحبت کردند.

 

رئیس فراکسیون امید مجلس درباره علت کاهش رای مونسان نسبت به حاجی‌میرزایی گفت: آقای حاجی‌میرزایی شناخته‌شده‌تر بود. ایشان در دولت اصلاحات چهار سال مدیر کل یکی از دفاتر ما در نهاد بود که 2 کار را به خوبی انجام داد. حاجی‌میرزایی در دولت اصلاحات دبیر کمیسیون بررسی و اعطای نشان‌ها بود که با دقت و وسواس کار می‌کرد. همچنین مدیر کل دفتر مدیران ارشد بود که در ارزیابی وزرا برای اولین بار و آخرین بار کار بسیار دقیقی انجام دادند.

 

عارف ادامه داد: در سال‌های 83 و 84 ارزیابی دقیقی از وزرا داشتیم و کارنامه خوبی تدوین شد که ویژگی‌ها، شایستگی‌ها و ضعف وزرا را نشان می‌داد. مسئول این ارزیابی آقای حاجی‌میرزایی بود. او در هر جایی که کار کرد نگاه راهبردی داشت. حاجی‌میرزایی چند سال قائم‌مقام نهضت بود که با ایشان کار کرده بودیم. در 6 سال حضور نقش دبیر هیات دولت را هم خوب بازی کردند.

 

او در مورد مطالبات فراکسیون امید از وزرای آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی گفت: قطعاً از 2 وزیر آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی مطالباتی داشتیم و مطالبات‌مان را در جلسات خصوصی مطرح کردیم که با توجه به شرایط ان‌شاءالله تلاش کنند. در آموزش و پرورش مطالبات جدی را معلمان دارند که امیدواریم جدی‌تر دنبال شود. در بخش میراث فرهنگی هم دولت باید عنایت جدی‌تری به حفظ میراث داشته باشد.

 

این نماینده تهران در پایان گفت: در حوزه گردشگری بحث‌های جدی‌ای با آقای مونسان داشته‌ایم و باید 200 تا 250 هزار فرصت شغلی به صورت طبیعی در بخش گردشگری ایجاد شود.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آموزش و پرورش بازی دولت اصلاحات گردشگری مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۲۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی

سمیه رفیعی گفت: وضعیت شاخص عملکرد محیط زیست کشور نشان دهنده افت ۶۶ رتبه‌ای از رتبه ۶۷ به ۱۳۳ از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ است. بررسی مقایسه‌ای شاخص‌های کشور نشان می‌دهد که ایران در بسیاری از شاخص‌های جدید تعریف شده همچون شاخص قرارگرفتن در معرض دی اکسید نیتروژن، قرارگرفتن در معرض دی اکسید گوگرد، قرارگرفتن در معرض مونو اکسید کربن و شاخص انتشار گازهای گلخانه‌ای پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۵۰ رتبه و نمره بسیار ضعیفی کسب کرده است.

رفیعی بیان کرد:بر اساس گزارش بانک جهانی میزان کل تولید پسماند عادی در جهان در سال ۲۰۱۶ برابر با ۰۲/۲ میلیارد تن بوده که پیش بینی می شود تا ۲۰۵۰ به ۴۰/۳ میلیارد تن برسد. از این میزان پسماند عادی، نزدیک به ۲۱ میلیون تن هر سال در ایران تولید می شود.هر پسماندی که تولید شود دیگر از بین نمی رود؛ فقط بسته به نوع مدیریت می‌تواند به صورت تبدیل به مواد دیگر، انرژی و یا در بدترین حالت در زمین دفن شود. بر اساس گزارش بانک جهانی در سطح دنیا ۶/۶۹ درصد پسماندها دفن و بقیه به مواد دیگر و یا انرژی تبدیل می‌شوند.

او تصریح کرد:گزارش‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور نشان می‌دهد که نرخ تفکیک پسماندها در مبدأ در کشور نزدیک به ۱۰ درصد است، این بدان معناست که در صورت عدم بهره‌مندی از مشارکت مردمی عملاً امکان استقرار اقتصاد چرخشی در کشور و دستیابی به مزایای آن غیرممکن خواهد بود. براساس یک برآورد صورت گرفته توسط اتحادیه صنایع بازیافت ایران، ارزش هشت قلم پسماند بازیافتی شهری در ایران ۳.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. علاوه بر این ارزش‌افزوده از تکمیل زنجیره بازیافت پسماندهای صنعتی و کشاورزی در ایران ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است که به معنای اشتغال پایدار ۱.۲۶۰.۰۰۰ نفری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • تذکر نماینده مردم شوش در مجلس به وزرای اقتصاد و ورزش
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است