Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@04:55:21 GMT

۴۰۰ هزار تومان جریمه برای حرکات نمایشی رانندگان

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۲۵۳۸

۴۰۰ هزار تومان جریمه برای حرکات نمایشی رانندگان

سرپرست پلیس راهور استان اصفهان گفت: بیشترین میزان جریمه ۴۰۰ هزار تومان برای حرکت‌های نمایشی رانندگان در حالت غیرعادی مانند مصرف مشروبات الکلی و قرص‌های روان‌گردان است.

علی مولوی امروز در گفتگو با فارس با اشاره به حرکات نمایشی رانندگان در حالت‌های ... عادی، اظهار داشت: بیشترین میزان جریمه ۴۰۰ هزار تومان برای حرکت‌های نمایشی رانندگان در حالت غیرعادی مانند مصرف مشروبات الکلی و قرص‌های روان‌گردان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرپرست پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به کمترین میزان مبلغ جریمه پلیس، گفت: کمترین میزان مبلغ جریمه پلیس ۱۰ هزار تومان که مربوط به تذکرات پلیس است و بیشترین علل جریمه‌های مربوط به جریمه توقف و سرعت غیرمجاز است.

وی با اشاره هزینه ثبت‌نام گواهینامه و کلاس‌های راهنمایی و رانندگی، افزود: هزینه کلاس‌های راهنمایی رانندگی و گواهینامه ۶۸۰ هزار تومان است که در چهارماهه اول سال گذشته ۸۲ هزار و ۱۰۳ گواهینامه و امسال با رشد ۴۸ درصدی ۱۲۱ هزار و ۸۱۶ گواهینامه تائید و چاپ شد.

مولوی با اشاره به موتورسیکلت‌های بدون گواهینامه در سطح شهر، افزود: آموزشگاه راهنمایی و رانندگی برای آموزش موتورسیکلت به حد کفایت در استان وجود دارد و موتورسواران می‌توانند برای ثبت‌نام گواهینامه به این آموزشگاه‌ها مراجعه کنند.

سرپرست پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به توضیحاتی به رانندگان، افزود: رانندگان در هنگام رانندگی سعی کنند مقررات راهنمایی و رانندگی را جدی بگیرند و آمار‌ها نشان می‌دهد ۹۰ درصد تصادفات مربوط به خطا‌های انسانی است.

وی ادامه داد: باوجود اینکه برخی از وسیله‌های نقلیه استاندارد‌های بین‌المللی را ندارد، ولی خطای انسانی نقش بسیار مهمی در ایجاد تصادفات دارد و این قوانین و مقررات رانندگی را باید به‌صورت درسی در آموزش و پرورش نهادینه کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پلیس راهور حرکات نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۲۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم آزاری با خودرو؛ قیمت لامپ زنون و منبع اگزوز!

بسیاری از رانندگان برای لذت و زیبایی اقدام به نصب آپشن‌هایی به روی خودروی خود می‌کنند، اما برخی از این موارد باعث آزار سایر رانندگان و مردم می‌شود. 

یکی از این موارد استفاده از چراغ‌های با نور بالا و اذیت‌کننده مشهور به زنون است. این لامپ‌ها که نور قوی و چند برابر معمول را داراست به واسطه میزان روشنایی و زیبایی بصری آن طرفداران خاص خود را دارد، اما استفاده از آن برای سایر رانندگان در شب آزار دهنده است. حتما برای شما‌هم پیش آمده که هنگام رانندگی با نور چراغ این خودرو‌ها در آینه مواجه شده‌اید و یا در جاده‌ها از رو‌به‌رو با این خودرو‌ها برخورد کرده‌اید. قطعا در این لحظه علاوه بر اذیت شدن چشم‌هایتان خطر تصادف یا عدم دید کافی را تجربه کرده‌اید که در ادامه آرامش شمارا نیز برهم زده‌اند.

یکی دیگر از این موارد غرش اگزوز‌هایی است که صدای آن در روز و شب امان مردم را بریده است. صدایی که گا‌ها در نیمه شب نیز برخی رانندگان آن هم از عمد صدای آن را در خیابان‌ها طنین انداز می‌کنند. رفتار‌هایی که بیش از پیش نمایان‌گر فقر فرهنگی است.

ممنوعیت خرید و فروش و استفاده

امروزه در بسیاری از خودرو‌های روز دنیا در مدل‌های داخلی و خارجی از چراغ‌هایی با لامپ هدلایت و زنون استفاده می‌شود، اما شرکت‌های خودروسازی در کارخانه‌ها با رعایت استاندارد‌ها به گونه عمل می‌کنند که نور این نوع لامپ‌ها مزاحمتی برای سایرین نداشته باشد. به طور کلی خرید و فروش این نوع لامپ‌ها ممنوع نیست و حتی استفاده از نوع غیر آزار دنده آن هم مانعی ندارد. به گفته فروشندگان این لامپ‌ها چنانچه از لامپ‌هایی با توان زیر ۵۰ وات استفاده شود مزاحمتی برای کسی ندارد. اما سوال این است چرا ابزاری که به موجب آن آرامش و آسایش مردم نشانه گرفته می‌شود هیچ منعی برای خرید و فروش ندارند.

قیمت لامپ زنون و منبع اگزوز

به طور کلی این محصولات مانند سایر لوازم موجود در بازار از قیمت‌های مختلفی برخوردار هستند، اما قیمت منبع اگزوز از حدود ۵۰۰ هزار تومان تا مدل‌های لاکچری و باکیفیت آن مثل یونیورسال تا ۲۷ میلیون تومان قیمت دارند.

قیمت لامپ‌های زنون هم در بازار از ۳۰۰ هزار تومان شروع و تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ادامه دارد.

البته مدل‌هایی هم با قیمت بالاتر و پایین‌تر در بازار به چشم می‌خورد.

برخورد پلیس و جریمه

استفاده از نور زنون و آزار دهنده خلاف قانون است و پلیس با کسانی که از آن استفاده می‌کنند برخورد می‌کند. جریمه این تخلف ۱۰۰ هزار تومان است.

آلودگی صوتی هم در قانون راهنمایی و رانندگی شامل جریمه است. این جریمه برای بار اول ۱۰۰ هزار تومان، برای بار دوم ۲۰۰ هزار تومان و برای بار سوم ۳۰۰ هزار تومان است جرایمی که به هیچ عنوان بازدارنده نیست.

افزایش مبلغ جریمه

در ابتدای سال ۱۴۰۳ بود که تصمیمات برای افزایش نرخ جرایم رانندگی برای بازدارندگی بیشتر گرفته شد و احتمالا این جرایم به زودی اعلام و اعمال شود. اما تقاضای مردم افزایش بیشتر این نوع جرایم و برخورد جدی‌تر پلیس با این تخلف‌ها است.

منبع: روزگار خودرو

tags # اخبار حوادث ، پلیس راهنمایی و رانندگی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می شود
  • مردم آزاری با خودرو؛ قیمت لامپ زنون و منبع اگزوز!
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می‌شود
  • لحظه روشن شدن مشعل المپیک ۲۰۲۴ | انجام حرکات نمایشی توسط مردان |‌ پوشش خاص آنها را ببینید
  • درصد خطای پیامک‌های تخلفات رانندگی چقدر است؟
  • درصد خطای پیامک‌های تخلفات رانندگی قدر است؟
  • سن دریافت گواهینامه در سال 1403 تغییر کرد
  • سهم عجیب ۹۶ درصدی رانندگان با تجربه در تصادفات! / رانندگان تازه کار سهم صفر درصدی در تصادفات نوروزی داشتند!
  • سهم افراد در تصادفات رانندگی مشخص شد
  • پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته