Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد بیطرفان رییس انجمن علمی و فناوری چاپ ایران شامگاه سه شنبه در نشست ضرورت هم افزایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صمت و عتف برای توسعه صنعت چاپ در دانشگاه خوارزمی با اشاره به اینکه صنعت چاپ یک صنعت مادر، راهبردی، پیشرفته و در عین حال فرهنگی است گفت: ما به عنوان انجمن‌علمی فناوری چاپ ایران به همراه سایر دست اندرکاران صنعت چاپ به دنبال احقاق حق و ارتقا جایگاه این صنعت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما معتقدیم کشورمان باید سهم خود را از بازار یک هزار میلیارد دلاری این صنعت بدست آورد.

بیطرفان همچنین ضرورت هم افزایی وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت معدن و تجارت و علوم تحقیقات و فناوری بر همکاری و مشارکت این دستگاه ها با صنعتگران حوزه چاپ و تشکل های مرتبط مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: راه اندازی رشته های علوم و فناوری چاپ در مقاطع مختلف از سوی وزارت عتف یک ضرورت است.

وی گفت: انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نیاز های صنعت چاپ بیش از گذشته توجه کرده و از انجام پژوهش های مهم و ملی در حوزه صنعت چاپ حمایت کند.

بیطرفان همچنین توجه وزارت صمت به بومی سازی فناوری در حوزه صنعت چاپ در راستای تامین بخشی از نیاز ها و محصولات مورد نیاز صنعت چاپ در کشور را یک اولویت دانست.

**ضایعات مربوط به صنعت چاپ باید مدیریت شود

دکتر جمشید شنبه زاده معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی نیز با اشاره به بین رشته ای بودن صنعت چاپ گفت: این صنعت با حوزه ها و رشته های مختلفی مرتبط است و می تواند بسیاری از رشته های دانشگاهی، حوزه های صنعتی و همچنین تولید و صادرات را تحت تاثیر قرار دهد.

وی به ضرورت مدیریت صنعت چاپ در کشور اشاره کرد و گفت: توجه به مسائل زیست محیطی، نگاه علمی به مقوله چاپ و نزدیک کردن دو مقوله مهم  تولید و مصرف محصولات چاپی از مسائل مهمی است که باید دستگاه های ذی ربط با همکاری نهاد های علمی به آن توجه کنند.

شنبه زاده با اشاره به اینکه ضایعات مربوط به صنعت چاپ باید مدیریت شود گفت: آنچه که دانشگاه خوارزمی در طول دهه ها فعالیت خود با آن مواجه بوده نشر چاپی است که هیچگاه میزان تولیدات در این حوزه با مصرف آن هماهنگی نداشته و به نوعی تولیدات چاپی حوزه نشر بیش از مصرف آن بوده است.

 وی، ارتقا جایگاه رشته های دانشگاهی صنعت چاپ را یک اولویت عنوان کرد و گفت: تدوین و مصوب شدن رشته های دانشگاهی صنعت چاپ در دانشگاه های مادر می تواند پاسخگوی بسیاری از نیاز ها در تامین نیروی انسانی تحصیل کرده و دانش بنیان باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی بر تربیت نیرو های کارآمد و ارزش آفرین توسط دانشگاه ها تاکید کرد و گفت : در حال حاضر نزدیک ۵ میلیون دانشجو در دانشگاه های کشور در حال تحصیل هستند و این درحالیست که با پدیده مخرب بیکاری دانش آموختگان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: بنابرین توسعه رشته های دانشگاهی بر اساس نیاز جامعه و صنعت یک ضرورت است.

**اساتید دانشگاهی  آشنایی چندانی با فرایند عملی صنعت چاپ ندارند

علی اکبر طاهریان مدرس دانشگاه نیز در این نشست، یکی از مشکلات صنعت چاپ را قرار نگرفتن تجربه و دانش در کنار هم دانست.

وی خاطر نشان کرد: مشکل ما این است که پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ اهل تجربه و عمل هستند و اساتید دانشگاهی  آشنایی چندانی با فرایند عملی صنعت چاپ ندارند. در حالی که صنعت چاپ بین رشته ایست و باید هردوی اینها در کنار هم به توسعه صنعت چاپ بپردازند.

**تعامل سازنده بین دستگاهی در حوزه صنعت چاپ برقرار نیست

سید بدرالدین احمدی عضو ههیئت مدیره انجمن علمی فناوری چاپ ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه تعامل سازنده ای برای توسعه هم افزایی بین دستگاه ها برقرار نیست گفت: در حوزه صنعت چاپ خروجی یک دستگاه به عنوان ورودی دستگاه دیگر مورد استفاده قرار بگیرد در حالیکه این صنعت حتی در میان دستگاه های متولی آن هم تعامل هم افزایی و همکاری لازم را نداشته است.

وی افزود: بنابراین برای رسیدن به حایگاه واقعی این صنعت باید این چالش ها به فرصت تبدیل شود.

**ضرورت همکاری سه وزارتخانه فرهنگ، صمت و عتف برای توسعه صنعت چاپ

 حبیبی عضو هیئت علمی و مشاور رییس دانشگاه خوارزمی نیز در این نشست با اشاره به سابقه یکصد ساله دانشگاه خوارزمی در کشور، از این دانشگاه به عنوان نخستین موسیه آموزش عالی کشور یاد کرد و گفت: دانشگاه خوارزمی در حال حاضر ۱۳ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیئت علمی دارد.

وی با اشاره به جایگاه صنعت چاپ و نقش آن در تحولات فرهنگی جوامع مختلف بشری اظهار داشت: هم افزایی و مشارکت همه دستگاه ها به ویژه متولیان علمی صنعتی و فرهنگی این صنعت شامل وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، صمت و عتف برای توسعه این صنعت یک ضرورت است.

**تحولات رشته های صنعت چاپ نیازمند ورود دانشگاه های مادر 

سعید پورمهدیان استاد دانشکده پلیمر دانشگاه امیر کبیر بر ضرورت توجه دانشگاه های فنی و صنعتی به رشته های صنعت چاپ مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از مشکلات این صنعت این است که دانشگاه های مادر صنعت چاپ را جدی نگرفته اند.

 وی افزود: انتظار داریم وزارت های فرهنگ و ارشاد اسلامی، عتف و صمت با همکاری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به راه اندازی رشته های فنی ومهندسی با گرایش چاپ توجه ویژه داشته باشد.

پورمهدیان همچنین از اراده کمیسیون های آموزش و تحقیقات و کمیسیون اقتصادی مجلس بر راه اندازی رشته های چاپ در دانشگاه های مادر خبر داد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجوز رشته جدید دانشگاه خوارزمی صنعت چاپ کمیسیون دائمی عتف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سرپرست اجرایی اولین کنگره پژوهش و فناوری گفت: در این کنگره،۵۵۰ خلاصه مقاله از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد که از این تعداد۲۸۴ مقاله پذیرفته شد.


افسانه یکدانه افزود: از این تعداد،۲۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۰ مقاله در قالب پوستر در این کنگره پژوهشی یک روزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شد.


وی اضافه کرد: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هوش مصنوعی، مسائل زیست محیطی همچنین پیشگیری و بهداشت مهمترین مباحث از ۱۵ محور اولین کنگره پژوهش و فناوری است.


یکدانه ادامه داد: خلاصه ۲۴ مقاله برتر این کنگره در مجله‌های معتبر چاپ خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم با اشاره به جمعیت ۱۱ هزار نفری این دانشگاه گفت: حمایت از پژوهشگران و فناوران در اولویت برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.


غلامرضا عسگری افزود: تشکیل کارگاه‌های آموزشی، مدارس تحقیقاتی، هسته‌های فناوری و مراکز رشد همچنین حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی از جمله این برنامه هاست.


در اولین کنگره پژوهش و فناوری، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، کاشان، شهید صدوقی یزد (۶ هزار دانشجویی) و شهرکرد به عنوان منطقه ۷ آمایشی کشور، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را به نمایش گذاشتند.

 

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • برترین دانشگاه‌ها در هر رشته کدامند؟