Web Analytics Made Easy - Statcounter

"ولاسکو بهترین مربی بود که وارد ایران شده، شاید خیلی از افراد فکر کنند به دلیل اینکه من را به تیم ملی دعوت کرده می‌گویم، اما تا الآن مربی در سطح او هنوز وارد ایران نشده است" این بخشی از سخنان علیرضا مباشری بازیکن سابق تیم ملی و حال حاضر سپاهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مباشری متولد ۱۳۶۷ در اصفهان است که از لیگ برتر والیبال موردرتوجه سرمربی سال های گذشته تیم ملی ایران قرار گرفت و توسط ولاسکو به تیم ملی دعوت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توانست دربازی‌های لیگ جهانی ۲۰۱۳ عملکرد خوبی و تحسین برانگیزی از خود به نمایش بگذارد.

او به گفته خودش زمان زیادی است که در اصفهان حضور نداشته و با وجود قراردادی که با تیم سیرجان بسته از این تیم جداشده و به سپاهان پیوسته تا در کنار خانواده و دختر سه ساله اش باشد. خبرنگار ایمنا، گفت‌وگویی با وی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

از کجا والیبال را شروع کردی؟

از دوران ابتدایی والیبال را شروع کردم، نخستین مربی، پدرم بود که علاقه شدیدی به این رشته دارد، بعد از آن وارد باشگاه فولاد مبارکه شدم در آن زمان این باشگاه با سپاهان ادغام نشده بود و فعالیت والیبالی انجام می‌داد. در تیم‌های ذوب‌آهن، گل گهر سیرجان، فولاد سیرجان، بانک کشاورزی، بانک سرمایه و میزان مشهد بازی کردم و از سال ۲۰۱۱ در زمان ورود ولاسکو به تیم ملی دعوت شدم که سابقه  سه سال حضور در تیم ملی را دارم.

از بین تیم‌هایی که در آن حضور داشتی، کدام را بیشتر دوست داری؟

قطعاً در هر تیمی بتوانیم نتیجه بگیریم رضایت بیشتری داریم، زیرا به اهدافی که داشتیم رسیده‌ایم.

اولین سالی است که برای سپاهان بازی می‌کنی؟

چهارده سال پیش والیبال را از فولاد مبارکه  شروع کردم ، امسال نخستین سالی است که سپاهان در سوپر لیگ حضور پیداکرده و می‌خواهم بعد از مدتی طولانی در تیم شهر خودم بازی کنم، همچنین باید بگویم سپاهان مدیری ورزشی دارد که حمایت خوبی از تیم والیبال انجام داده است.

از باشگاه‌هایی که در آن‌ها حضور داشتی طلبی نداری؟

پرداختی برخی باشگاه‌هایی که حضور داشتم  تا دو سال عقب‌افتاده، اما در حال حاضر از باشگاهی طلب ندارم.

حمایت مالی از والیبال به چه شکل است؟

سال گذشته شرایط خوب بود، امادر حال حاضر با توجه به شرایط بد اقتصادی رقم قراردادهای والیبالیست‌ها پایین آمده و به نسبت گذشته بدتر شده‌ایم. اگر باشگاه‌ها بتوانند به تعهدات خود عمل کنند بازیکنان با این شرایط اقتصادی هم کنار می‌آیند که متأسفانه بعضی از باشگاه‌ها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند. در حال حاضر با توجه به شرایط بد اقتصادی رقم قراردادهای والیبالیست‌ها پایین آمده و به نسبت گذشته بدتر شده‌ایم. اگر باشگاه‌ها بتوانند به تعهدات خود عمل کنند بازیکنان با این شرایط اقتصادی هم کنار می‌آیند که متأسفانه بعضی از باشگاه‌ها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند.

سعید معروف اعتراضاتی نسبت به فدراسیون والیبال دارد، نظر تو دراین‌ باره چیست؟ 

در شرایط تیم ملی و فدراسیون نیستم، اما معروف اگر حرفی می‌زند به این دلیل است که دیگر بازیکنان نظراتشان را به او انتقال می‌دهند. فکر می‌کنم او رابطه  خوبی با سرپرست فدراسیون دارد و نمی‌توانیم برای آن‌ها حاشیه‌سازی کنیم.

چه هدف ورزشی را دنبال می‌کنی؟

از شرایطی که برایم به وجود آمده راضی هستم، شاید در بعضی مواقع باید بهتر بازی می‌کردم، اما در کل تمام تلاشم را انجام دادم و تا به اینجای کار هر مسئولیتی به من واگذارشده را سعی کردم به‌خوبی انجام دهم. سال گذشته موفق شدم  بین دو دریافت‌کننده برتر لیگ باشم. 

تا چه زمانی می‌خواهی بازی کنی و بعدازآن قصد داری چه فعالیتی داشته باشی؟

عمر ورزشی بستگی به شرایط هر فرد دارد که زمان مشخصی ندارد و باید بگویم در حال حاضر بازیکنی راداریم که  ۴۵ سال سن دارد و بین خوب‌های لیگ برتر است. کسانی که در والیبال کار می‌کنند، نمی‌توانند این ورزش را رها کنند و پس از پایان بازی خود باید حتماً کاری که مربوط به این رشته باشد را انجام دهند.

وضعیت تیم ملی را چگونه می‌بینی؟

بازیکنان با تلاشی که داشتند لیگ جهانی را خوب شروع کردند و می‌توانستند نتایج بهتری کسب کنند، بعضی مواقع مربی باید با تعویض‌هایی که انجام می‌دهد کمک تیم باشد ولی در لیگ جهانی و انتخابی المپیک شاهد ضعف در مربیگری بودیم. در بازی با روسیه چیزی برای از دست دادن نداشتیم و باید تعویض‌های بهتری انجام می‌دادیم، زیرا فشار روی تیم روسیه بود که باید سهمیه دریافت می‌کرد وگرنه تیم ملی ایران از طریق بازی‌های آسیایی می‌تواند برای المپیک سهمیه کسب کند.

کدام‌یک از مربی‌های تیم ملی خوب بود؟

ولاسکو بهترین مربی بود که وارد ایران شده، شاید خیلی از افراد فکر کنند به دلیل اینکه من را به تیم ملی دعوت کرده می‌گویم، اما تا الآن مربی در سطح او هنوز وارد ایران نشده است. ولاسکو مربی کامل و استثنایی بود که خصوصیت اخلاقی تمام بازیکنان را می‌دانست و با هر نفر رفتاری متفاوت داشت.

سپاهان می‌تواند در لیگ نتیجه خوبی به دست آورد؟

سپاهان برای یارگیری دیر اقدام کرد و بعضی افرادی که می‌خواست را  نتوانست جذب کند، اما بازیکنانی را جایگزین آورد که جنگنده هستند.تیم یکدست و خوبی داریم که با تمرینات خوب کادر فنی می‌توانیم فراتر از انتظار دیگران در لیگ ظاهر شویم. شاید تیم معمولی باشیم، اما شخصیت داریم و بی حاشیه کار می‌کنیم. تیم یکدست و خوبی داریم که با تمرینات خوب کادر فنی می‌توانیم فراتر از انتظار دیگران در لیگ ظاهر شویم. شاید تیم معمولی باشیم، اما شخصیت داریم و بی حاشیه کار می‌کنیم.

حمایت‌های سپاهان از بازیکنان والیبال چگونه است؟

سپاهان باشگاهی حرفه‌ای درهرزمینه است که مدیرعامل این تیم با آمدن سر تمرینات نشان داده حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد. چیزی که در سپاهان برای من جالب بود این است که مسعود تابش مدیرعامل باشگاه از قرارداد هر بازیکنی مبلغی را به خیریه کمک می‌کند.  

مبلغ قراردادی که با سپاهان امضا کردی مناسب است؟

نسبت به قراردادهایی که دیگر تیم‌ها با بازیکنان خود بسته اند، کمتر است زیرا  این باشگاه "سپاهان" است، کادر خوبی دارد و بازیکنان می‌توانند در این تیم پیشرفت کنند و موفق باشند. تیم ما تمرینات خوبی دارد که برای بازیکن اصفهانی و بازیکنی که با تیم قرارداد دارد مفید خواهد بود.

از تیم دیگری پیشنهاد نداشتی؟

با تیم سیرجان قرارداد داشتم، اما به دلیل اینکه سال‌ها بیرون از اصفهان بازی کردم و دوست داشتم پیش دختر سه‌ساله‌ام باشم با باشگاه صحبت کردم آن‌ها هم باوجود اینکه راضی به جدایی من نبودند، موافقت کردند.

حرف آخر؟

خوشحالم چراغ والیبال در اصفهان روشن‌شده، امیدوارم با حمایت باشگاه سپاهان و مردم اصفهان که همیشه حامی والیبال بوده‌اند و بین تیم‌های خوب لیگ برتر قرار بگیریم. در سال جاری مربی‌های خوبی به اصفهان آمدند، مثل محمدی راد که سابقه ملی دارد و این‌یک امتیاز است برای مربیان جوان این شهر است تا از این مربی‌ها بهره لازم را ببرند، به نظر من جای یک مربی جوان در تمرینات ما خالی است.

گفت و گو از کیمیا گلپیرا - خبرنگار ورزشی ایمنا

کد خبر 387297

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سپاهان تیم ملی والیبال لیگ جهانی والیبال والیبال ایران والیبال لیگ برتر والیبال تیم والیبال سپاهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۵۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس سرانجام درخواست مهم سپاهانی‌ها تن داد!

به گزارش "ورزش‌سه"، از زمان انتخاب ژوزه مورایس به عنوان سرمربی تیم فوتبال سپاهان همواره یک درخواست از سوی جامعه هواداری این تیم وجود داشته و آن هم اضافه شدن یک دستیار ایرانی به کادر فنی او بوده است؛ درخواستی که در سال اول حضور این مربی به شکل کاملا جدی از سوی این مربی رد شد و او تاکید داشت که برای این تصمیم به شناخت زیادی نیاز دارد.

مورایس در اولین مصاحبه خود در شبکه اصفهان در واکنش به این سوال ضمن اشاره به خاطره تلخی که از رهبری پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی دارد، گفت:« پیش از کار کردن با کسی باید با جامعه او آشنا شد و نظر هواداران را درباره او را نیز داشت. این دستیار قرار است رهبری تیم را برعهده داشته باشد و حتی بهتر و بیشتر کار کند و بسیاری از موارد را با ارتباط کلامی پیش ببرد. به همین دلیل نمی‌توان با مربی پیش از آنکه او را شناخت یا طرز فکرش را دانست کار کرد. باید بتوان تیم را به خوبی هدایت کرد و از همین روی باید مربی‌ای را اضافه کرد که شناخت کافی روی او وجود داشته باشد و ایده‌های من را دنبال کند. تجارب تلخ و ناموفقی در این حوزه در کره‌جنوبی داشتم و به همین خاطر حساسیت زیادی روی انتخاب دستیار داخلی دارم.» 

حالا و پس از نزدیک به دو فصل حضور مورایس در لیگ برتر فوتبال ایران و در روزهایی که سپاهان شرایط خوبی ندارد، شاهد انتخاب جلال امیدیان به عنوان یکی از دستیاران ژوزه مورایس هستیم، تا تغییر قابل توجهی در اردوی طلایی‌پوشان اصفهانی ایجاد شده باشد و فضای تمرینات تحت الشعاع قرار بگیرد.

امیدیان در لیگ‌های هجدهم و نوزدهم یکی از دستیاران امیر قلعه‌نویی و به واسطه اصفهانی بودن و سال‌ها حضور در ذوب‌آهن، شناخت خوبی از فضای پیرامون باشگاه سپاهان دارد. او پس از پایان کار امیر قلعه‌نویی 5 هفته پایانی رادر اصفهان ماند و به همراه تکسیرا تیم را تا پایان فصل هدایت کردند. امیدیان سپس با انتخاب محرم نویدکیا بار دیگر همکاری با قلعه‌نویی را اینبار در گل‌گهر آغاز کرد و در حالی که همچنان گل‌گهر با قلعه‌نویی همکاری می‌کرد، تصمیم گرفت از کادر سرمربی فعلی تیم ملی جدا شود و به یار قدیمی‌اش مجتبی حسینی در پیکان بپیوندد که در ذوب‌آهن خاطرات خوشی از همکاری با او داشت؛ این همکاری پس از پیکان تاکنون در آلومینیوم هم ادامه دار بود و حالا با جلب رضایت مجتبی حسینی از بازی برابر ذوب‌آهن شاهد حضور امیدیان روی نیمکت سپاهان خواهیم بود.

انتخاب امیدیان به عنوان دستیار مورایس اقدام بزرگی از سوی این مربی برای تغییر شرایط تیم و پاسخ مثبت به خواسته‌های هواداران تیم است که باید دید چطور نتیجه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • هر باشگاهی آرزوی داشتن بازیکنان سپاهان را دارد/ راه سپاهان با مورایس و کادرفنی‌اش درست است
  • انعکاس مشکلات اهالی روشن دشت در صفحه شما
  • دعوت ۳۵ بازیکن و مربی از استان آذربایجان‌غربی به تیم‌های ملی کشور / بیداری دوباره پایتخت والیبال
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳
  • مربی ذوب‌آهن: نسبت به نیم‌فصل اول کیفیت‌ بهتری داریم
  • مورایس: نه انتقادی می‌کنم و نه کسی را مقصر می‌دانم
  • دو مربی به کادرفنی سپاهان اضافه شدند
  • مورایس سرانجام درخواست مهم سپاهانی‌ها تن داد!
  • ۳۵ بازیکن و مربی از آذربایجان‌غربی به اردوهای تیم‌های ملی والیبال دعوت شدند
  • خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران | ملی‌پوش سابق مربی می‌شود