Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجازه انتشار ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت که به منظور پیشبرد فاز نخست خط دو قطار شهری کرج انجام شده است، اظهار کرد: هر ساله اوراق مشارکت به شهرداری‌هایی که پروژه قطار شهری دارند تخصیص می‌باید، تخصیص چنین اعتباری امسال برای شهرداری کرج رقم خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی ۲۵۰ میلیارد تومان حاصل فروش اوراق مشارکت که هم اکنون در حساب شهرداری کرج است مربوط به تخصیص سال ۹۷ بوده که در سال جاری به دست ما رسیده است.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج اضافه کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت نیز امسال به پروژه قطار شهری کرج اختصاص یافته که امیدواریم امسال جذب و به پروژه تزریق شود.

صلواتی گفت: پس از اعلام وزارت کشور به سازمان برنامه و بودجه بررسی‌های لازم برای تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به پروژه قطار شهری کرج انجام می‌شود تا مجوز فروش صادر شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه شهرداری کرج باید بانک عامل برای فروش ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را به بانک مرکزی اعلام کند، افزود: بعد از عملیاتی شدن این اقدامات اجازه فروش این اوراق را خواهیم داشت.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج در خصوص اقداماتی که در پروژه خط دو قطار شهری کرج با اعتبار حاصل از سهمیه فروش ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت تخصیصی سال قبل در حال انجام است، گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان از این بودجه قرار است به تجهیزات مترو تخصیص یابد که مقدمات آن انجام شده است.

صلواتی اضافه کرد: بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان از ۲۵۰ میلیارد تومان نیز برای انجام ساخت و سازهای ساختمانی یا سیویل صرف می‌شود که عمده این اقدامات در ایستگاه‌های مترو صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پیشرفت پروژه خط دو قطار شهری کرج حدود ۳۸ درصد است، گفت: پیش‌بینی ما این است که با صرف اعتبار حاصل از فروش ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بتوانیم پیشرفت پروژه را ۵ درصد افزایش دهیم و به حدود ۴۳ درصد برسانیم.

کد خبر 4710936

منبع: مهر

کلیدواژه: متروی کرج شهرداری کرج شورای شهر کرج هفته دولت بوشهر قزوین ماه محرم شیراز ایلام گرگان استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه شهرکرد خرم آباد یاسوج اربعین حسینی مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با بیان اینکه سرمایه‌گذاران نیازمند همراهی و کوتاه شدن زمان روند اداری پروژه‌ها هستند، گفت: قوانین سرمایه‌گذاری در شهرها باید تسهیل شود.

علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاران کوتاه شدن روند اداری بسیار مهم است، اظهار کرد: سرمایه‌گذار انتظار دارد در کمتر از ۲ ماه مجوز ساخت و ساز او صادر شود، مشکل زمین ایجاد نشده یا در نقشه‌ها و نما سختگیری‌های بیش از اندازه نشود.

وی با اشاره به اینکه بدون رعایت الزامات تسهیل امور سرمایه‌گذاری نمی‌توان در این امر موفقیت چشمگیر ایجاد کرد، افزود: باید تمام بخش‌ها برای این امر با یک سیاست واحد حرکت کند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم عنوان کرد: در کمیسیون‌های مرتبط با سرمایه گذاری برای اهلیت‌سنجی و اعتبارسنجی، سخت گیری‌های بسیاری انجام می‌شود که گاهی ممکن است به قیمت از دست رفتن فرصت‌ها تمام شود.

رمضانی گفت: با توجه به رقابتی که بین شهرها برای جذب سرمایه‌گذار وجود دارد، اگر سرمایه‌گذار جذب نشود او به سایر شهرها می‌رود در این راستا جذب و نگهداری سرمایه گذار کار سختی است و باید با او مدارا و همراهی کرد و حرف‌هایش را شنید.

وی ادامه داد: تلاش سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم در این جهت است اما تنها فعالیت این سازمان کفایت نمی‌کند و رفتار با سرمایه گذار در معاونت‌ها، مناطق و دستگاه‌های دیگر نیز مهم است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم خاطرنشان کرد: مسئله اساسی در این موضوع این است که جذب سرمایه‌گذار بسته به سیاست کاری تمام بخش‌ها در شهرداری و استان دارد و منحصر به عملکرد سازمان سرمایه‌گذاری نیست.

رمضانی ادامه داد: حوزه‌های مختلف شهرداری قم از املاک گرفته تا پسماند، فضای سبز و ترافیک زمینه‌های متعددی برای تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری دارند که باید به‌صورت تخصصی وارد این امر شد.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در امور شهری باید به‌صورت تخصصی پیش برود و هر حوزه‌ای افراد و مجموعه‌های دارای ظرفیت را محاسبه و با آنها وارد گفت‌وگو شوند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم یادآور شد: در سرمایه‌گذاری باید نقطه‌زنی کرد، سرمایه‌گذار را پیدا و مجاب کرد تا بتواند سرمایه‌گذاری انجام دهد نه اینکه صرفاً با فراخوان بتوان کاری انجام داد.

رمضانی با اشاره به قوانین حوزه قراردادهای مالی و مسئله بارگذاری فرصت‌ها در سامانه ستاد گفت: اساس سرمایه‌گذاری مذاکره است نه مناقصه یا مزایده؛ اگر قوانین ما از این مسائل پشتیبانی نکنند، فرصت‌ها از دست خواهد رفت.

کد خبر 746991

دیگر خبرها

  • پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم
  • بورسی شدن دارایی های مختلف شهرداری
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه لایروبی و ساماندهی مسیل پسته در منطقه پل معراج و جوادیه بجنورد
  • پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان
  • دارایی‌های مختلف شهرداری بورسی می‌شوند
  • ارائه تجربیات بازآفرینی شهری در اصفهان از سوی دفاتر مشارکت و بازآفرینی
  • فراخوان جذب سرمایه برای سه پروژه شهری اهواز