Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات آمریکایی اعلام کردند بیش از ۱۲۰ طرح نظامی پنتاگون برای تامین بودجه ساخت دیوار مرزی به تعویق خواهد افتاد. ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات آمریکا اعلام کردند بیش از 120 طرح ساخت و ساز نظامی به تعویق خواهد افتاد تا پنتاگون بتواند 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 میلیارد دلار را که قرار است به ساخت بخشی از 282 کیلومتر دیوار مرزی جنوب آمریکا اختصاص یابد، تامین کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اوایل سال به منظور توزیع مجدد بودجه برای ساخت دیوار مرزی آمریکا و مکزیک وضع فوق‌العاده ملی اعلام کرده بود. پنتاگون در ماه مارس فهرستی از طرح‌هایی را که ممکن است تحت تاثیر ساخت این دیوار قرار بگیرند و به تعویق بیفتند، اعلام کرد.

روز سه‌شنبه مقامات پنتاگون اعلام کردند 127 طرح تحت تاثیر ساخت این دیوار قرار خواهند گرفت. 1.8 میلیارد دلار اولیه با تعویق طرح‌های ساخت و ساز نظامی خارجی و بخش دوم آن با تعویق طرح‌ها در آمریکا فراهم خواهد شد. ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک یکی از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ در سال 2016 بود و همچنان یکی از محور‌های اصلی برای پیروزی دوباره وی در انتخابات است.«الن مک کاسکر» یکی از معاونان وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد کار‌های ساخت و ساز احتمالا طی سه ماه آینده در زمین‌های متعلق به وزارت دفاع آغاز خواهد شد. «اندرو پوپاس» فرمانده عملیاتی ستاد مشترک ارتش آمریکا هم ابراز امیدواری کرد که ساخت دیوار شمار سربازان مورد نیاز در مرز را کاهش دهد.

در حال حاضر بیش از 4 هزار و 500 نیروی ارتش آمریکا و گارد ملی در مرز‌های جنوبی این کشور حضور دارند. «جاناتان هافمن» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد فهرست طرح‌های به تعویق افتاده برای ساخت دیوار پس از آنکه به اطلاع نمایندگان کنگره رسید، منتشر خواهد شد. نمایندگان دموکرات پارلمان به شدت از این اقدام انتقاد کردند.«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت از دیدگاه من دستبرد زدن به بودجه ساخت و ساز نظامی در خارج و داخل کشور، به امنیت ملی، کیفت زندگی و روحیه نیرو‌های ما آسیب وارد خواهد کرد که موجب می‌شود آمریکا از امنیت کمتری برخوردار باشد.

«چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات سنا هم گفت: این تصمیم به طرح‌های مهمی که هدف آن‌ها حمایت از نیرو‌های ما در تاسیسات نظامی در آمریکا و سراسر جهان است، آسیب وارد خواهد کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

R1437/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون بهداشت درباره کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی در تذکری گفت: موضوع دارو تاکنون ۴ مرتبه در جلسه نظارتی مجلس مورد بررسی قرار گرفته، اما تاکنون مشکل مردم در حوزه کمبود و گرانی دارو حل نشده است. آخرین جلسه نظارتی در این خصوص در ۱۹ دی ماه سال گذشته بود که رئیس مجلس به وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی فرصت دو ماهه ای برای اصلاح این وضعیت داد.   نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس در ادامه با اشاره به دو اتفاقی که قرار بود در حوزه دارو رخ دهد، عنوان کرد: بنا بود ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد آن را مردم پرداخت کنند، اما در حال حاضر این هزینه بین بیمه و مردم نصف شده است.   وی افزود: از سوی دیگر بیش از وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی مسئول این قضیه بودند به نحوی که بانک مرکزی باید به موقع منابع ارزی را تأمین می‌کرد که این اتفاق صورت نگرفت و به جای آن شاهد ارزپاشی برای سفر‌های خارجی و افزایش ۵۰۰ دلار به هزار دلار بودیم.   عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز تاکنون ۷۰ هزار میلیارد تومان طلب داروسازان و داروفروشان را نداده است، همچنین سازمان تأمین اجتماعی نیز هزینه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی را پرداخت نکرده؛ این در حالی است که مجلس شورای اسلامی حکیمانه و به صورت مقبول این موضوع را دنبال کرده است.   محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه بعد از بررسی‌ها و جلسات برگزار شده درخصوص دارو، شخص بنده نیز جلسه جداگانه‌ای با بانک مرکزی و وزارت بهداشت داشتم، گفت: بر اساس گزارش جمع‌بندی نظارتی کمیسیون بهداشت از این جلسه، سه دستگاه سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت بهداشت در این خصوص مسئول هستند.   رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه قطعا بانک مرکزی در واگذاری ارز در اواخر بهار و ابتدای تابستان تأخیر داشته است، یادآور شد: این موضوع اشکالاتی را در توزیع دارو به وجود آورد که البته در پایان سال ۱۴۰۲ توانست به تعهدات خود عمل کند، اما به هر حال تأخیر داشت.   وی افزود: موضوع کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی در این جلسه بر اساس ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به رأی گذاشته می‌شود تا مجلس تشخیص خود را درباره آن اعلام کند، اما به هرحال موضوعات دیگر در حوزه ارزی و بودجه را پیگیری خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • ادامه خیانت مصر به فلسطینیان در تخریب تونل‌های مقاومت