Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،فرزاد تیموری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: طبق آمار اعلام شده از طرف آموزش و پرورش، استان همدان به لحاظ مقاوم سازی مدارس رتبه ششم را بین استان‌ها دارد.

اوبا بیان اینکه در بازسازی و مقاوم سازی، مدارسی که سازه آن‌ها وضعیت بدی دارند در اولویت قرار دارند، افزود: به لحاظ مقاوم‌سازی مدارس، استان همدان در بین دیگر استان‌ها در وضعیت خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتواینم ۴۰ درصد باقی مانده از مدارس نیازمند به بازسازی را با توجه به اعتبارات ملی، استانی و همچنین مشارکت خیرین مدرسه‌ساز بازسازی کنیم، ادامه داد: طبق قانون برنامه ششم توسعه، استفاده از صندوق ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس پیش‌بینی شده است که امیدواریم از این طریق بودجه لازم برای نوسازی مدارس صورت بگیرد.

تیموری درباره وضعیت مدارس استان همدان به لحاظ استفاده از بخاری‌های نفتی، خاطرنشان کرد: با توجه به اقداماتی که در سال‌های گذشته در استان همدان صورت گرفت، در دهه مبارک فجر سال ۹۷ تمام بخاری‌های نفتی مدارس استان حذف و با بخاری‌های گازی یا شوفاژی جایگزین شدند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان درباره اقدامات صورت گرفته در پنج ماهه اول سال ۹۸ نیز گفت: تعمیر سیستم‌های گرمایشی، خرید تجهیزات لازم و توزیع آن‌ها بین مدارس، تعمیر نیمکت‌ها و صندلی‌های دسته‌دار مدارس و ادامه پروژه‌های در درست اقدام از جمله فعالیت‌های پنج ماهه اول سال ۹۸ است.

تیموری با بیان اینکه مدارس عشایری دارای مشکلاتی بود که در پنج ماهه اول سال ۹۸ با خرید صندلی فایبرگلاس و تحویل آن به مدارس عشایری این مشکلات رفع شد، اضافه کرد: در اقدامات صورت گرفته در پنج ماهه سال ۹۸ از منابع دولتی و ملی و همچنین از خیرین مدرسه ساز کمک گرفته شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان درباره مدارس کانکسی نیز گفت: بر اساس اولویت شروع به جایگزینی این مدارس کردیم که خوشبختانه تا کنون ۱۸ مدرسه جابه‌جا شده است و ۳۸ مدرسه کانکسی باقی مانده است که ۳۲ عدد از آن‌ها به عنوان مستقل و به صورت مدارس کوچک و یک کلاسه اند که اکثر آن‌ها زیر ۱۵ نفرند و نیز ۶ مدرسه به عنوان غیر مستقل است که در حیاط مدرسه به عنوان کلاس یا نمازخانه استفاده می‌شود.
تیموری با بیان اینکه جا به‌جایی ۱۸ مدرسه کانکسی با اعتبار دولتی و خرین مدرسه‌ساز صورت گرفته است، افزود: در برنامه داریم تا باقی مانده مدارس کانکسی را نیز طی بازه دو تا سه ساله جابه‌جا کنیم.
انتهای پیام/ج

۶۰ درصد از مدارس همدان بازسازی و مقاوم‌سازی شده اند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت اموزش و پرورش بازسازی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی به مناسبت هفته سلامت پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

««سلامتی» از مواهب عظیم الهی و در برگیرنده سلامت جسمانی، معنوی، روحی و اجتماعی انسان و به فرموده مقام معظم رهبری، سلامت جز مسائل درجه یک هر کشوری است.

اهمیت و جایگاه این مقوله در نظام آموزش و پرورش به گونه‌ای است که ساحت تربیت زیستی و بدنی یکی از ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت است و در سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش بر ارتقای سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و معلمان تأکید شده است.

هفته سلامت که همه ساله با هدف ارتقای آگاهی و ترویج فرهنگ سلامت برگزار می‌شود در سال ۱۴۰۳ با شعار محوری «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» به منظور حساس کردن جامعه نسبت به مشارکت خانواده‌ها در مردمی سازی سلامت، فرصت مغتنمی است تا در مدرسه به عنوان دریچه خدمات اجتماعی با نگاهی ویژه به ظرفیت‌ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی منطقی و شایسته در جهت پیشگیری از بیماری‌ها در قالب برنامه‌های منسجم همراه با مشارکت در مسیر تحقق سلامت دانش آموزان عزیز گام برداریم.

مدرسه به عنوان نقطه اتکای دولت و ملت در پیشرفت همه جانبه و خط مقدم ارتباط با خانواده‌ها، می‌تواند گام مؤثری در نهادینه سازی آموزه‌های بهداشتی و ارتقای سلامت جامعه بردارد و دانش آموزان هم می‌توانند به عنوان سفیر سلامت برای خود، همسالان و خانواده خود در ارتقای سواد سلامت و بهداشت عمومی نقش آفرین باشند.

ضمن تبریک هفته سلامت، با ارج نهادن به شهدای مدافع سلامت و قدردانی از تلاش‌های ارزنده دست‌اندرکاران بخش سلامت و آموزش کشور، از خداوند متعال سعادت، سربلندی و توفیق روزافزون همگان را خواستارم.»

کد خبر 746603

دیگر خبرها

  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • احداث ۱۸۰۰ کلاس درس با جذب ۱۱۰۰ میلیاردتومان اعتبار در آذربایجان‌غربی
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است
  • خیرین در خط مقدم عرصه مدرسه سازی هستند
  • میانگین مقاوم سازی مسکن در اردبیل ۶۴ درصد است
  • فعالیت ۳۰ مجمع خیرین مدرسه‌ساز در آذربایجان شرقی