Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@00:12:39 GMT

فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی برای انحلال حشد الشعبی

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۷۳۳۴

یک نماینده ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد که رژیم صهیونیستی و آمریکا قصد دارند با فشار به نخست وزیر عراق، به فعالیت الحشد الشعبی در این کشور پایان دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ائتلاف الفتح عراق نسبت به تداوم توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عبدالامیر المیاحی» نماینده ائتلاف الفتح تأکید کرد که آسمان عراق، محلی برای تجاوز به نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی، خدشه وارد کردن به حاکمیت عراق و نقض حریم هوایی آن نیست.   المیاحی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که دولت عراق ملزم است برای مقابله با هر گونه تجاوز خارجی و تن ندادن به فشارهای آمریکایی-صهیونیستی علیه الحشد الشعبی، سامانه دفاع هوایی را ارتقا بخشند.   وی فاش کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال اعمال فشار به «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق هستند تا به فعالیت الحشد الشعبی پایان دهد و در پایان، آن را از حکومت جدا کند.   این نماینده عراقی در پایان خاطر نشان کرد که «واشنگتن و اسرائیل در توهم به سر می‌برند که می‌توانند به حضور الحشد الشعبی پایان بخشند؛ زیرا آنان از قدرت الحشد، دولت و پایبندی ملت به آنان، اطلاعی ندارند».    پهپادهای رژیم صهیونیستی سوم شهریور ماه مواضع و انبارهای مهمات نیروهای الحشد الشعبی را در استان الانبار واقع در غرب عراق بمباران کردند که در پی آن، دو نفر از نیروهای الحشد به شهادت رسیدند.   در واقع، نیروهای آمریکایی در هنگام این حملات پهپادی، رادارهای نیروی هوایی عراق را از کار می‌انداختند؛ زیرا بیشتر این رادارها، آمریکایی بوده و تحت نظارت آنان، در عراق کار می‌کند.   درباره هماهنگی آمریکا با رژیم صهیونیستی در این حملات، یک منبع امنیتی بلندپایه صهیونیستی ضمن تأیید این هماهنگی، تأکید کرد که «اسرائیل تقریبا به صورت روزانه، با آمریکایی‌ها، در تماس است».   وی اعلام کرد که صهیونیست‌ها با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در سطوح سیاسی و نظامی در عراق هماهنگی دارند.   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حشدالشعبی عراق درباره انفجار مهیب در یک پایگاه نظامی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در واکنش به انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای حشد الشعبی و ارتش عراق، فرماندهی حشدالشعبی عراق با انتشار بیانیه‌ای این انفجار را تأیید و اعلام کرد که انفجاری در مقر نیروهای بسیج در پایگاه نظامی کلسو در شمال استان بابل در جنوب بغداد رخ داده است.

در بیانیه نیروهای حشد الشعبی عراق گفته شده است که یک تیم تحقیقاتی در محل انفجار حاضر شدند و این انفجار منجر به خسارات مادی و زخمی شدن برخی افراد شده است.

ساعتی پیش شبکه المیادین از وقوع انفجارهای مهیب در پایگاه نظامی موسوم به پایگاه کالسو در جنوب بغداد که پایگاه مشترک نیروهای ارتش، پلیس فدرال و نیروهای حشد الشعبی است، خبر داد.

رویترز نیز به نقل از منابع ارتش عراق مدعی شده است که این انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داده است که بر اثر انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی در عراق، حداقل یک نفر جان خود را از دست داده و تعدادی زخمی شدند.

العهد اعلام کرده است که دست‌کم ۸ نفر در انفجار پایگاه کالسو زخمی شدند.

همچنین رئیس کمیتۀ امنیتی فرمانداریِ بابِل نیز اعلام کرد که ۵ انفجار بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه نیروهای بسیج الحشد الشعبی رخ داده؛ حجم آتش‌سوزی به‌دلیل وجود درختان در اطراف پایگاه بوده.

مدیر دفتر المیادین در بغداد گزارش داده که این حملات تجاوزکارانه ورودی اصلی پایگاه کالسو، یک گاراژ خودرو و دو دفتر نیروهای حشد الشعبی را هدف قرار داده و شدت حملات قوی بوده است.

مدیر المیادین همچنین توضیح داده که ترافیک هوایی هواپیماهای آمریکایی در آسمان عراق طبق معمول فعال است و یک هواپیمای سوخت رسان در حریم هوایی عراق مشاهده شده است.

وی همچنین گفته که این مقر حشد الشعبی با سه حمله مورد هدف قرار گرفته است و حداقل ۳ نفر مجروح شده‌اند.

کد خبر 6082888

دیگر خبرها

  • بیانیه حشدالشعبی عراق درباره انفجار مهیب در یک پایگاه نظامی
  • انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد +فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد
  • انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی در عراق + جزئیات
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم/ تنها عامل توسعه تنش در منطقه رفتارهای رژیم صهیونیستی است+فیلم
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد