Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به ایّام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران با وفایش، مشارکت و هم‌گرایی مردم و جوانان با شروع ماه محرم در تکایا و حسینیه‌ها را نوعی وفاق اجتماعی دانست که در هیچ کجای دنیا سابقه‌ای با این اهمیت و عظمت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اصلی‌ترین مسئولیتی که پلیس در ایّام پر فیض ماه محرم‌الحرام در کنار وظایف همیشگی خود به انجام آن می‌پردازد، تأمین نظم و امنیت مراسم عزاداری، مدیریت دسته‌های سوگواری و برنامه‌های آنان برای پیشگیری از بروز بی‌نظمی و ناامنی است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به شور و شوقی که در این روز‌ها سراسر کشور را فرا می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ماه محرم به عنوان بهترین و کامل‌ترین عامل کنترل آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود و این از ویژگی‌های منحصر به فرد این ماه است که مردم به خصوص جوانان باید نهایت بهره را از آن ببرند.

او ادامه داد: به منظور پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی، پلیس پیشگیری می‌کوشد با نگاهی جامعه محور ضمن گسترش تعامل با نهاد‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت سرمایه اجتماعی، از مردم در تأمین امنیت خودشان کمک بگیرد.

بیشتر بخوانید: اهمیت برقراری امنیت اقتصادی در بنادر و خطوط دریایی در جنگ اقتصادی

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: پلیس پیشگیری ناجا همه ساله با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، برای مقابله با هرگونه اخلال در نظم عمومی توسط عناصر بیگانه و وابستگان آن‌ها در این ایام خاص، تمهیداتی را برای آسان‌سازی عبور و مرور دسته‌های عزاداری و ایجاد محیطی ایمن برای آنان با تکیه بر ظرفیت‌های درون‌سازمانی و همکاری خود عزاداران حسینی در نظر می‌گیرد.

شرفی ادامه داد: مسئولیت‌های عمومی و همیشگی پلیس نیز به دلیل حضور مردم در دسته و هیئات سوگواری و معطوف شدن بخش اعظم تمرکز آن‌ها از اقدامات ایمنی و پیشگیرانه عمومی به سوی مراسم عزاداری سنگین‌تر شده و توان و توجه بیشتری را طلب می‌کند.

او با بیان اینکه تمامی رده‌ها و یگان‌های زیرمجموعه پلیس پیشگیری نسبت به حساسیت و اهمیت این ایام توجیه شده‌اند، افزود: فرماندهان با سرکشی مداوم و دقیق به همه بخش‌های تحت امر خود از آمادگی نیرو‌ها اطمینان پیدا می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان با بیان اینکه پلیس پیشگیری همه تلاش خود را برای برقراری نظم و امنیت مجالس امام حسین (ع) و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن خواهد کرد، گفت: امیدواریم که این ایام عزیز موجب افزایش معنویت در جامعه و تزکیه نفس و پاکی قلب‌های هم‌وطنان محترم شود.

انتهای پیام/

اقدامات پلیس پیشگیری برای تأمین نظم و امنیت مراسم عزاداری امام حسین (ع)

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم عفاف و حجاب در طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام جزایی در حاشیه جلسه تعامل دستگاه قضا و پلیس با تأکید بر اینکه آحاد مردم استان مرکزی خود را ملزم به رعایت حجاب و پوشش اسلامی می‌دانند گفت: نوع نگاه در این طرح تکریم و ارشادی است و افراد بد پوشش نیز به تذکرات پلیس توجه کرده و پوشش خود را اصلاح کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه اجرای این طرح موجب رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس شده تصریح کرد: با افراد خاطی که بخواهند هنجارشکنی کنند برابر قانون برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به وظایف دستگاه قضایی در حوزه عفاف و حجاب گفت: انسجام و تعاملات دستگاه قضایی و پلیس بازتاب رضایت و امنیت پایدار را به دنبال دارد.

حجت الاسلام جزایی با اشاره به اینکه مهمترین هدف پلیس و دستگاه قضایی جلب رضایت عمومی و ایجاد امنیت پایدار در جامعه است گفت: گسترش تعاملات بین دو دستگاه باعث سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و کاهش جرم در سطح استان شده است.

او ادامه داد: امروز پلیس با تمام توان در راه تحقق نظم امنیت پایدار قدم برمی‌دارد.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • اجرای مرحله چهارم طرح پیشگامان امنیت در مازندران
  • قدردانی رودسری ها از پلیس برای برقراری نظم و امنیت
  • محدودیت ترافیکی در مسیرهای منتهی به دیدار رییس جمهور با مردم
  • نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • تکریم عفاف و حجاب در طرح نور
  • تکذیب خبر مرگ دختر جوان در وزرا / پشت پرده خبر مرگ دختری در طرح نور چه بود؟