Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@14:49:57 GMT

مخالفت با تبدیل روستاها به شهر

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۷۵۸۲

مخالفت با تبدیل روستاها به شهر

خبرگزاری میزان- دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری گفت: این شورا به رغم آنکه با تبدیل روستا‌ها به نقاط شهری جدید به صورت اصولی مخالف است، اما با تبدیل احمدآباد مستوفی به شهر به دلیل شرایط ویژه آن موافقت کرد. تاریخ انتشار: 11:30 - 13 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۷۱۸۳ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق‌مالواجرد در خصوص فراهم سازی امکان قانونی تبدیل احمدآباد مستوفی به شهر اظهار کرد: پیرو تکلیف کمیسیون سیاسی امنیتی دولت برای امکان تبدیل احمدآباد مستوفی به شهر، این موضوع در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر شورای‌عالی شهرسازی ومعماری ایران ادامه داد: شورای‌عالی شهرسازی‌ومعماری ایران به رغم آنکه با تبدیل روستا‌ها به نقاط شهری جدید در محدوده مجموعه‌های شهری کشور از جمله مجموعه شهری تهران به صورت اصولی مخالف است و این قبیل اتفاقات را مثبت نمی‌داند، اما با شرایط ویژه‌ای که در این منطقه وجود دارد با این درخواست موافقت کرد.

صادق‌مالواجرد افزود: بر همین اساس، شورای‌عالی پیرو مصوبات قبلی خود و مباحث و تکالیف قانونی که پیش‌تر و در سال‌های گذشته، متعدد مطرح شد بار دیگر در شورای‌عالی شهرسازی این مورد را مورد بررسی قرار داد تا بر اساس آن، تکلیف مدیریت مجموعه شهری کشور در اسرع وقت تعیین شود.

وی تصریح کرد: امید است با تعیین تکلیف مدیریت مجموعه شهری کشور، بتوانیم قالبی را تهیه، تدوین و تصویب کنیم که بر اساس آن با شهر‌ها و روستا‌های بزرگ و کوچکی که در مجموعه شهری داریم مواجهه منضبط تر، هدفمندتر و توسعه‌مدارتری داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: زمانی که مدیریت مجموعه شهری را نتوان به صورت درست و مشخص، مستقر کرد، موانع تحقق برنامه‌های توسعه شهری، منطقه‌ای و بهبود مدیریت شهری و روستایی در این مناطق برداشته نمی‌شوند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روستا شهر تبدیل معاون مخالفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۷ میلیون بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی در ایام عید

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۵ فروردین ۱۴۰۳، ۲ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۲۰۰ نفر بازدید انجام شده و میزان بازدیدکنندگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۵۹۲ نفر بوده است.

استان‌های فارس با ثبت ۶۵۸ هزار و ۸۷۹ نفر بازدید، اصفهان با ۲۹۸ هزار و ۳۸۷ نفر، تهران با ۱۷۶ هزار و ۲۱ نفر، خوزستان با ۱۲۰ هزار و ۸۲۱ نفر و خراسان رضوی با ۱۰۵ هزار و ۸۸۰ نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

همچنین بیشترین بازدیدکننده به ترتیب به مجموعه‌های حافظیه با ۱۹۵ هزار و ۴۵۵ نفر، تخت جمشید با ۱۳۹ هزار و ۱۵۳ نفر، سعدیه با ۱۱۲ هزار و ۶۰ نفر، مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد با ۷۴ هزار و ۹۳۳ نفر، ارگ کریم خانی ۷۲ هزار و ۶۷۹ نفر، باغ فین با ۷۰ هزار و ۵۸۳ نفر، کاخ چهلستون با ۶۵ هزار و ۶۱۶ نفر، عالی قاپو با ۶۲ هزار و ۴۴۴ نفر اختصاص دارد و از لحاظ میزان بیشترین فروش بلیت مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، حافظیه، تخت جمشید، مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران، سعدیه، باغ فین، کاخ چهلستون، ارگ کریم خانی و عمارت عالی قاپو در صدر قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ساختمان قدیم شهرداری کاشان به موزه تبدیل می‌شود
  • باغ فدک به یک مجموعه اقامتگاهی، گردشگری و خدماتی مناسب تبدیل شده است
  • مدیریت‌شهری قزوین پاسخگوی آب‌گرفتگی شهرک دانش باشد
  • ◄ کدام معاونان وزیر راه و شهرسازی شرایط احراز پست معاونت را ندارند؟
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • هدف‌گذاری برای تبدیل ایران به قطب توریست درمانی
  • خسروپناه: حکمرانی را به مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم
  • شیرازِ پس از باران، همچنان پاکیزه و زیبا
  • مدل حکمرانی سلسله مراتبی هرمی به حکمرانی مردمی تبدیل شود
  • ۲.۷ میلیون بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی در ایام عید