Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، طی روزهای اخیر کلیپی از مراسم عقد پسری جوان و دختری نوجوان در فضای مجازی منتشر شد کلیپی که نظرات مختلفی روی آن داده شد و با واکنش‌های مختلفی همراه بود.
در این کلیپ پسری حدودا 22 ساله در کنار دختری 11 ساله نشسته بود و در حالی که خانواده دو طرف ابراز شادی می‌کردند و شواهد نشان از رضایت کامل این زوج داشت عاقد صیغه عقد را جاری می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان لیکک رخ داده بود و جدای از همه مسائل این شهرستان از جمله مناطقی است که هنوز مسایل عشیره‌ای و ازدواج‌های زودهنگام و فامیلی حاکم است.

موضوع دیگری که در این زمینه باید در نظر بگیریم واکنش‌های مختلفی است که بدون در نظر گرفتن واقعیت‌ها همه به این موضوع و شایعات مرتبط با آن دامن زدند از اختلاف سنی گرفته تا ازدواج اجباری که اصولاً این گونه شایعات بدون در نظر گرفتن آبروی افراد به تناوب در فضای مجازی تکرار می‌شود.
ضمن اینکه در اثر فشارهای رسانه‌ای و‌ ورود مسئولان قضایی این عقد منتفی شد اما جا دارد که عاقدان و دفاتر ثبت ازدواج در این زمینه ازجمله میزان سن زوجین و اختلاف سنی دو طرف برای ثبت ازدواج حساسیت به خرج دهند.
گرچه این موضوع و اصل قضیه طوری بود که احساسات همگان را برانگیخت اما انتشار بیش از حد آن در رسانه و فضای مجازی، ناخواسته با آبروی این زوج و خانواده آنها بازی شد.و چه کسی می‌داند که آینده این دختر نونهال چگونه رقم خواهد خورد با این حجم از هجمه‌ها و شانتاژهای رسانه ای که در روزهای اخیر بوجود آمد.
یکی دیگر از مسائلی که باید بدون از هرگونه احساساتی به آن توجه شود و مسئولان باید چاره اندیشی کنند پدیده ازدواج زودهنگام و ازدواج‌های فامیلی است که هنوز در برخی مناطق استان عشیره‌ای کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد ازدواج‌هایی که تبعات منفی متعددی ازجمله بروز اخلال در مسایل جنسی زوجین، افسردگی و احساس ترس و زایمان‌های ناموفق و تولد فرزندان معلول به همراه دارند و به رغم کارهایی فرهنگی و اطلاع رسانی‌هایی که از طریق مشاوره‌های قبل از ازدواج صورت می‌گیرد هنوز در استان‌های عشیره ای وجود دارد.
گرچه در سنت ما سن بلوغ برای دختران 9 سال یاد شده اما باید شرایط جامعه دیروز و حتی اختلافات ژنتیکی و فیزیولوژی افراد در مناطق و نژادهای مختلف را در نظر داشت و صرفا 9 سال سن را نباید ابزاری برای توجیه اینگونه ازدواج‌ها کرد.
چیزی که بیش از هر چیز باید مدنظر باشد توجیه خانواده‌ها در زمینه اینگونه ازدواج‌هاست؛ چراکه اصولاً این میزان اختلاف سن نه تنها توجیهی ندارد بلکه خود می‌تواند عاملی برای بروز اختلاف‌های مختلف در آینده زندگی دو طرفه باشد.
در نهایت چیزی که بیش از هر چیز باید مورد توجه قرار گیرد، جلوگیری از ترویج ازدواج کودکان و پدیده کودک همسری است موضوعی که با تنها با فرهنگ سازی و اعمال قوانین بازدارنده محقق خواهد شد.

یادآورمی‌شود، این ازدواج بی شک مربوط به هفته گذشته است زیرا در این استان در ماه‌های محرم و صفر هیچ نوع جشنی برگزار نمی‌شود و البته انتشار این کلیپ در ماه محرم که ماه آزادگی و سرور آزادگان است با مذهب و اعتقادات ما منافات دارد و اصولاً حفظ حرمت‌ها در این ماه باید بیشتر توسط ما شیعیان رعایت شود.

یادداشت از سیده‌مهناز خزیر، دبیر ایکنای کهگیلویه و بویراحمد
انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد اجتماعی کودک همسری مناطق عشایری شانتاژ رسانه ای قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادوبی روی هوش مصنوعی مولد ویدیویی کار می‌کند

ایتنا - ادوبی در حال ساخت یک مدل هوش مصنوعی برای تولید ویدئو است. اما مشخص نیست که این مدل دقیقاً چه زمانی عرضه می‌شود. ادوبی می‌گوید  Premiere Pro، مجموعه ویرایش ویدیوی پرچم‌دار این شرکت، اواخر سال جاری میلادی ارائه خواهد شد.

مانند بسیاری از ابزارهای ویدیویی مولد هوش مصنوعی امروزی، مدل Adobe از ابتدا فیلم می‌سازد و سه ویژگی جدید را در پریمیر پرو تقویت می‌کند: اضافه کردن شی و جزئیات، حذف اشیا و گسترش تولید.
افزودن شی به کاربران امکان می‌دهد بخشی از یک کلیپ ویدیویی را انتخاب کنند و یک اعلان برای درج اشیاء در آن بخش وارد کنند.
حذف اشیا، بخشی از اشیا و تصاویر را از کلیپ‌ها حذف می‌کند، مانند میکروفون‌های بوم یا فنجان‌های قهوه در پس‌زمینه عکس. در مورد توسعه ویدیو، چند فریم به ابتدا یا انتهای یک کلیپ اضافه می‌کند.
منظور از توسعه ویدیو خلق صحنه‌های کامل نیست، بلکه فریم‌هایی را برای همگام‌سازی با موسیقی متن اضافه می‌کند.

ادوبی می‌گوید برای مقابله با دیپ‌فیک‌هایی که به‌طور اجتناب‌ناپذیر در اطراف ابزارهای هوش مصنوعی مولد ظاهر می‌شوند، اعتبار محتوا که فراداده برای شناسایی رسانه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی است را به Premiere می‌آورد. پریمیر نه تنها نشان می‌دهد که چه محتوایی با هوش مصنوعی تولید شده است، بلکه از کدام مدل هوش مصنوعی برای تولید آن استفاده شده است.

ادوبی همچنین به عکاسان و هنرمندان در پلتفرم رسانه ای خود، Adobe Stock، تا 120 دلار برای ارسال کلیپ های ویدیویی کوتاه برای آموزش مدل تولید ویدیوی خود پرداخت می‌کند. این شرکت بسته به حجم محتوای موجود در انبار و نحوه استفاده از آن، پاداشی سالانه به مشارکت‌کنندگان می‌پردازد.

این موضوع، رویکردی را در تضاد کامل با رویکرد رقبای ویدیویی هوش مصنوعی مولد مانند OpenAI به تصویر می‌کشد که گفته می‌شود داده‌های وب در دسترس عموم - از جمله ویدیوهای YouTube  را برای آموزش مدل‌های خود حذف کرده اند. مدیرعامل یوتیوب، نیل موهان، بیان کرد که استفاده از ویدیوهای یوتیوب برای آموزش تولیدکننده متن به ویدیو OpenAI نقض شرایط خدمات این پلتفرم خواهد بود.

مدل‌های تولید تصویر Firefly تاکنون در مقایسه با  Midjourney، OpenAI's DALL-E 3  و سایر ابزارهای رقیب، به‌طور گسترده به‌عنوان ضعیف و ناقص و همچنین فقدان چارچوب زمانی در انتشار ویدیو مورد تمسخر قرار گرفته‌اند.

ادوبی می‌گوید در حال همکاری با OpenAI برای راه‌هایی برای وارد کردن Sora به گردش کار Premiere است .با توجه به پیشرفت‌های اخیر استارت‌آپ هوش مصنوعی در هالیوود، پیوند OpenAI منطقی به نظر می‌رسد. ادوبی در آینده آماده همکاری با دیگران نیز خواهد بود.
 

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
  • ادوبی روی هوش مصنوعی مولد ویدیویی کار می‌کند
  • ثبت تصاویر وحشتناک از لحظه شروع طوفان دبی در یک کلیپ | فیلم
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • دو ملاک مهم عمل صالح کدام است؟
  • کلیپ دیدنی از شهید سردار سرلشکر زاهدی
  • کلیپ دیده نشده از شهید سرلشکر حاج رحیمی
  • جسد جوان گمشده یاسوجی پیدا شد
  • گمشده‌ای به نام پزشک عمومی روی تابلوی مطب‌ها
  • چرا ایرانی‌ها، پزشک عمومی را قبول ندارند؟ | گمشده‌ای به نام پزشک عمومی روی تابلوی مطب‌ ها