Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@20:05:38 GMT

آمریکا سازمان فضایی ایران را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۷۷۰۸

آمریکا سازمان فضایی ایران را تحریم کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج به نقل از راشاتودی، وزارت خزانه داری آمریکا طی بیانیه ای از تحریم نهادهای مرتبط با بخش فضایی ایران خبر داد. وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه طی بیانیه ای اعلام کرد که تحریم های جدیدی را علیه ایران و مشخصاً سازمان فضایی، پژوهشگاه هوافضا و مرکز تحقیقات فضایی ایران اعمال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا سازمان فضایی ایران را متهم کرد در پوشش اقدامات تحقیقاتی، به توسعه فناوری‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک اقدام کرده است.

این تحریم‌ها که سازمان فضایی ایران را هدف گرفته است به همه شهروندان آمریکایی و خارجی هشدار داده هیچ ارتباط کاری یا مالی با برنامه فضایی ایران نداشته باشند. سازمان تحقیقات فضایی و همچنین انستیتو تحقیقات فضانوردی ایران را نیز تحریم کرده است. آمریکا ایران را متهم کرده هدفش از توسعه توان فضایی، نظامی است.

خبر اصلی را در راشاتودی ببینید

منبع:  سرویس ترجمه شفقنا

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ دیروز (سوم اردیبهشت) در گزارشی با اشاره به تصویب تشدید تحریم های جدید علیه صادرات نفت ایران در مجلس آمریکا نوشت: تحلیلگران بازار نفت معتقدند که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از انجام هرگونه حرکتی که می تواند قیمت نفت خام یا بنزین را برای مصرف کنندگان آمریکایی افزایش دهد، بیزار است.

به گفته کارشناسان، رئیس جمهوری آمریکا احتمالا از اختیارات پیش بینی شده در این طرح برای اعمال معافیت ۱۸۰ روزه در اجرای این تحریم ها استفاده و از اجرای سختگیرانه آن اجتناب خواهد کرد.

به نوشته بلومبرگ، وضعیت کنونی تا حدودی مشابه اوضاعی است که دولت بایدن با روسیه و تهاجم آن به اوکراین مواجه است. اگرچه کاخ سفید تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده، اما در همین حال تلاش کرده تا ضمن محدود کردن درآمدهای این کشور اجازه دهد صادرات نفت آن همچنان جریان داشته باشد تا عرضه جهانی تحت فشار قرار نگرفته و تورم که از جمله دغذغه های انتخاباتی بایدن است، افزایش نیابد.

واشنگتن همچنین در روزهای اخیر و با وجود تمدید تحریم ها علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، با تداوم صدور نفت آن کشور موافقت کرد.

به گفته شرکت مشاوره انرژی کلیر ویو (ClearView Energy Partners) مستقر در واشنگتن، در صورت اجرا و اعمال تحریم های جدید، قیمت های جهانی نفت می تواند به میزان ۸.۴۰ دلار افزایش یابد.

رویترز پیشتر به نقل از کلیر ویو نوشته بود که ۲ طرح مصوب مجلس، "در صورت اجرا و اعمال می‌توانند بر صادرات نفت ایران تأثیر مستقیم بگذارند. "

به گفته این گروه پژوهشی، در طرح نخست که "قانون توقف پهلوگرفتن نفتکش های ایران" (SHIP / Stop Harboring Iranian Petroleum) نامگذاری شده، بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌هایی که "آگاهانه" در حمل و نقل، انتقال، تراکنش مالی و فرآوری نفت خام و محصولات نفتی ایران شرکت می‌کنند، تحریم می شوند. کشتی هایی که این ممنوعیت را نقض کنند به مدت ۲ سال از ورود به بنادر آمریکا منع خواهند شد.

با این حال، این طرح شامل معافیت های ۱۸۰ روزه است که بایدن می تواند از آن برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت استفاده کند.

مصوبه دوم نیز یک طرح ضد ایران و چین است که تحریم‌های ثانویه بر نفت ایران را به هرگونه معامله خرید نفت از ایران توسط یک موسسه مالی چینی گسترش می دهد. این تحریم ها با ارزیابی های سالانه آغاز شده و اجرای آن تا سال ۲۰۲۹ ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا در این مورد نیز می تواند معافیت های دوره ای تحریم ها را اعمال کند.

کد خبر 846699 منبع: ایرنا برچسب‌ها نفت ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • گزارش‌ های واقعی پنتاگون درباره چیزایی که فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌ایم