Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@17:09:01 GMT

ایلیا ایلین: در قهرمانی جهان برای مدال رقابت نمی‌کنم

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۸۲۳۹

آفتاب‌‌نیوز :

مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان ۱۳ روز دیگر در تایلند آغاز می شود. با توجه به اینکه در سال قبل از المپیک قرار داریم رقابت سنگینی را در این مسابقات و به ویژه اوزان المپیکی شاهد خواهیم بود. دسته ۹۶ کیلوگرم یکی از وزن هایی است که علاوه بر المپیکی بودن مدعیان زیادی هم دارد که اتفاقا ایران هم در این وزن جزو مدعیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از وزنه‌برداران نامدار این وزن می‌توان به تیان تائو نایب قهرمان المپیک ریو و نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ ،کیانو رستمی و ایلیا ایلین قزاق اشاره کرد و در کنار آنها تسیخانتسو از بلاروس (قهرمان اروپا)، فارس الباخ از قطر و اونیکا از رومانی از دیگر مدعیان این وزن هستند.

سهراب مرادی قهرمان و رکورد دار جهان غایب بزرگ این وزن در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ خواهد بود.

البته ایلیا ایلین وزنه بردار مطرح قزاقستان تلاش می کند مجوز حضور در المپیک را بگیرد و به نظر می رسد برای المپیک می خواهد رکوردهای خوبی را ثبت کند و روی سکو برود.

ایلیا ایلین در گفتگو با ایسنا و در پاسخ به این پرسش که برای مسابقات جهانی می خواهد رقابت جذابی با وزنه برداران مدعی دیگر برای کسب مدال داشته باشد، تاکید کرد: خیر. فعلا فقط می‌خواهم مجوز حضور در المپیک را داشته باشم.

او مقام خود را در مسابقات جهانی پیش بینی کرد و گفت: فکر می کنم مقام هفتم جهان را بگیرم.

ایلیا یک ماه پیش در مسابقات قهرمانی کشور قزاقستان رکورد ۱۷۰ یک ضرب و ۲۰۰ دوضرب و مجموع ۳۷۰ کیلوگرم را به ثبت رساند که در چند ماه اخیر بهترین رکوردش بوده است. او در سه مسابقات گزینشی اخیری که شرکت کرده بود رکورد های ۳۴۵، ۳۵۰ و ۳۶۵ کیلوگرم را به ثبت رسانده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزنه برداری سهراب مرادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرادخانی: اسکیت هنری جای پیشرفت دارد/ آرزویم حضور روی سکوی قهرمانی جهان است

بیتا مرادخانی دارنده مدال نقره قهرمانی آسیا و ملی پوش اسکیت هنری اظهار کرد: ما در ۲۷ فروردین ماه عازم جزیره  قشم شدیم برای  طرح آموزشی که وزارت ورزش برای ملی پوشان و کاپیتان‌های تیم ملی در نظر گرفته بود. در روز اول یک دیدار با وزیر ورزش و جوانان داشتیم که برای ما مفید بود به دلیل اینکه کلاس ملی پوشان مطرح و درباره آن صحبت  شد. خیلی خوشحالم که در این دوره که اولین دوره اخلاق حرفه‌ای و روایت  پیشرفت بود در کنار قهرمانان و ملی پوشان کشورمان  حضور داشتم.

او افزود: سال گذشته برای رشته اسکیت هنری سال بسیار خوبی بود به دلیل اینکه ما پس از سال‌ها موفق به اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا شدیم و حتی با تجربه کمی که داشتیم توانستیم خوشرنگ‌ترین مدال‌ها را از آن خودمان کنیم و همه این‌ها را از تلاش، سختکوشی و ایجاد انگیزه می‌دانم. ما سال‌ها به مسابقات اعزام نشدیم، اما انگیزه مان را از دست ندادیم و تلاش‌های بی پایان خانم میرزازاده  را در این موفقیت موثر می‌دانم. در حال حاضر ما در شهریور ماه مسابقات جهانی در رم  را داریم و امیدوارم در آنجا نیز خوش بدرخشیم.

مرادخانی گفت: در حال حاضر شرایطمان خوب است و داریم تمرین می‌کنیم. رشته اسکیت هنری خیلی جای پیشرفت دارد و با کمک‌های فدراسیون اسکیت و هیئت ورزش استان تهران می‌توانیم مدال بیشتری کسب کنیم.

ملی پوش اسکیت هنری تصریح کرد:  بزرگترین آرزویی که دارم این است که روی سکوی قهرمانی جهان بروم که با حمایت فدراسیون اسکیت آرزوی دست نیافتنی هم نیست.

او افزود: ما هنوز پاداش مدال مسابقات قهرمانی آسیا را از وزارت ورزش دریافت نکرده‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • جدال نفس‌گیر وزنه‌بردار ایرانی با پسرک شیرینی‌فروش در المپیک
  • همدان، قهرمان مسابقات کاراته قهرمانی کشور
  • طلایی آسیا رقیب جدی برای قهرمان المپیک/ اسماعیلی: مسابقات آسیایی سطح بالایی داشت
  • پایان حرفه رکورددار شنای مسافت کوتاه جهان
  • تبریک کمیته ملی المپیک به قهرمانی مقتدرانه فرنگی کاران در آسیا
  • مرادخانی: اسکیت هنری جای پیشرفت دارد/ آرزویم حضور روی سکوی قهرمانی جهان است
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • علی داوودی: اگر یک درصد هم فکر کنم شانس مدال ندارم، المپیک رفتنم جالب نیست
  • ظهور پدیده جدید در کشتی فرنگی و رقیب جدی مرد یخی
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایرانیان جهان را به وجد آورد