Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ارتش یمن از حملات پهپادی به چند هدف مهم نظامی در پایگاه «ملک خالد» در جنوب عربستان سعودی خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سرتیپ «یحیی سریع» شامگاه سه‌شنبه (12 شهریور) در بیانیه‌ای کوتاه گفت که یگان پهپادی ارتش یمن (هواپیماهای بدون‌ سرنشین)، چند نقطه نظامی مهم در پایگاه هوایی «ملک خالد» را در منطقه «خمیس‌مَشیط» عربستان سعودی هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه المسیره یمن به نقل از سخنگوی نیروهای مسلح این کشور گزارش داد که در عملیات امشب، از پهپادهای «قاطف 2 کی» استفاده شده است.
سرتیپ سریع عملیات امشب را «دقیق» خواند و گفت که این عملیات در «پاسخ به جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی» به یمن و محاصره این کشور از سوی این ائتلاف انجام شده است.

حمله موشکی یمنی ها به مواضع مزدوران سعودی در حجه
  به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی را در غرب منطقه حرض در استان حجه با سه فروند موشک زلزال-1 هدف قرار داد که منجر به کشته یا زخمی شدن شماری از آنان شد.

درگیری های شدید در جبهه های مرزی عربستان
نیروهای یمنی علاوه بر حمله به مواضع نیروهای رژیم آل سعود در جنوب عربستان سعودی، مراکز حساس و تاسیسات حیاتی این رژیم را نیز با موشک هدف قرار دادند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، همزمان با ادامه پیروزی های ارتش یمن و شدت گرفتن درگیری های نظامی در جبهه های مرزی با عربستان سعودی، نیروهای یمنی فرودگاه نجران و دیگر اهداف در جنوب عربستان سعودی را با موشک های بالستیک هدف قرار دادند.
علی الذهب خبرنگار شبکه در یمن در گزارشی با اشاره به حمله مجدد یمنی ها به فرودگاه نجران افزود: در این عملیات فرودگاه نجران با چند فروند موشک بالستیک بدر 1 هدف قرار گرفت و به گفته سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن باعث تعطیلی فعالیت فرودگاه و پروازهای آن شد. در همین حال و همزمان با تشدید حملات نیروهای یمنی در جیزان، نجران و عسیر در جنوب عربستان سعودی، حملات به تاسیسات حیاتی این کشور نیز شدت گرفت.
سرتیپ یحیی الحوثی از افسران نیروهای مسلح یمن گفت: ”متجاوزان در نجران، جیزان یا حرض تلاش می کردند از چند محور پیشروی کنند اما نیروهای قهرمان ارتش یمن درس خوبی به آنها دادند و ضربات سنگینی به آنها وارد کردند. ان شاء الله در روزهای آینده شاهد حملات بیشتر در جبهه های آن سوی مرزها و پیشروی در سرزمین دشمن شرور خواهیم بود.“
خبرنگار ادامه داد: ارتش یمن ساعاتی پس از سیطره بر چهار موضع متجاوزان سعودی در منطقه جیزان و مقابله با هجوم گسترده آنها در منطقه حرض، عملیات گسترده ای علیه مواضع ارتش سعودی در مناطق مختلف اجرا کرد که عملیات در منطقه الربوعه و عسیر از آن جمله است. در این سلسله عملیات شماری از متجاوزان و مزدوران آنها به هلاکت رسیدند و چند دستگاه خودروی نظامی آنها نیز منهدم شد.
سرتیپ عابد محمد الثور کارشناس مسائل نظامی گفت: ”برنامه های دشمن در جبهه های جنوبی با شکست روبرو شده است. به یاری خداوند نیروهای ما پیشروی های زیادی داشته اند.“
در ادامه گزارش آمده است: نیروهای یمنی با هماهنگی گسترده به عملیات در جبهه های شمالی ادامه می دهند و در همین حال حملات موشکی آنها نیز به عمق عربستان نیز ادامه دارد.

روزهای سخت در انتظار متجاوزان سعودی
وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن می گوید اگر کشورهای سعودی و امارات به حملات خود علیه یمن پایان ندهند، متحمل حملات تلافی‌جویانه نیروهای یمنی در عمق خاک خودشان خواهند شد.
وزیر دفاع یمن (وابسته به دولت نجات ملی) ائتلاف سعودی و اماراتی را به حملات تلافی‌جویانه بیشتر تهدید کرد و گفت «متجاوزان به یمن» در آینده، شاهد مرحله سختی خواهند بود.
سرتیپ «محمد ناصر العاطفی» سه‌شنبه (12 شهریور) در گفت‌وگو با خبرگزاری «سبأ» یمن گفت «باید متجاوزان و کسانی که از آن‌ها حمایت می‌کنند بدانند که ما امروز ابتکار عمل را در میادین نبرد در دست داریم».
او با بیان اینکه نیروهای یمنی بیش از هر وقت دیگر این توانایی را دارند که به «دشمن سعودی و اماراتی»، «درس‌های سختی» بدهند، تأکید کرد که این درس‌ها در عمق اراضی آن‌ها خواهد بود و تأسیسات حیاتی آن‌ها هدف قرار خواهد گرفت.
وزیر دفاع یمن گفت: «مرحله آینده کاملا حساب شده خواهد بود و نتایج آن‌، به نفع مردم و دولت نجات ملی خواهد بود».
سرتیپ عاطفی با بیان اینکه ائتلاف سعودی و اماراتی در یک قدمی فروپاشی قرار دارد، تأکید کرد: «ما به این ائتلاف قول می‌دهیم هزینه سنگین جنایت‌های زشت خود در حق مردم یمن را بدهد».
این مقام نظامی یمن از دستاوردهای منحصر به فرد ارتش این کشور در زمینه صنایع دفاعی از جمله ساخت پهپاد، موشک و تولید پدافند هوایی تمجید کرد و گفت متجاوزان به یمن از توانمندی‌های نیروهای مسلح یمن در ساخت و تولید تجهیزات نظامی بی‌خبرند.
او حوادث اخیر در استان‌های جنوبی یمن را که در اشغال نیروهای دولت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و نیروهای مورد حمایت امارات است، «درگیری‌های خونین» دانست که زیر نظر و با خواست و اراده متجاوزان سعودی و اماراتی صورت می‌گیرد.
وزیر دفاع یمن در پایان، تأکید کرد «زوال هیمنه استعمار در منطقه به فضل خداوند و مقاومت نیروهای مسلح یمن» نزدیک است.
سرتیپ العاطفی همچنین بار دیگر از آن دسته از یمنی‌هایی که فریب نیروهای متخاصم و متجاوز به یمن را خورده‌‌اند، خواست به صف وطن و مقابله با متجاوزان برگردند.

افزایش شمار قربانیان جنایت ائتلاف سعودی در «ذمار»
وزارت بهداشت یمن از پیدا شدن جسد 123 نفر از کشته شده‌های حمله ائتلاف سعودی به استان «ذمار» یمن خبر داد.
وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، تا کنون جسد 123 نفر از قربانیان حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به زندانی در استان «ذمار» یمن از زیر خرابه‌های این زندان بیرون کشیده شده است.
بر اساس گزارش وبگاه «تعز نیوز»، 50 نفر از مجروحان این زندان نیز در بیمارستان در حال مداوا هستند و عملیات جستجو برای یافتن مفقودهای این حمله همچنان ادامه دارد.
جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی بامداد یکشنبه هفته جاری (دهم شهریور) یک زندان اسرای جنگی را در استان ذمار در 99 کیلومتری جنوب صنعاء، پایتخت این کشور هدف حمله قرار داد.
«عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن حمله ائتلاف سعودی به زندان اسرای جنگی در استان ذمار را محکوم کرد و گفت که «این جنایت نشان می‌دهد، ائتلاف متجاوز ریختن خون همه مردم یمن حتی طرفداران خود را مباح می‌داند».
«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله در واکنش به این حمله مرگبار گفت، ائتلاف آمریکایی-سعودی سال جدید هجری قمری را با جنایتی وحشتناک شروع کرد و یکی از زندان‌های محل نگهداری اسرا در استان ذمار را هدف قرار داد. این جنایت بار دیگر وحشی‌گری ائتلاف را ثابت کرد و پیامی به تمام یمنی‌هاست مبنی بر اینکه در هر طرفی باشید خون شما ارزان است.
«مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن هم خواستار تحقیق در این باره شد و گفت: آنچه روز یکشنبه در ذمار اتفاق افتاده است، تراژدی با هزینه‌های انسانی جنگ است و باید متوقف شود.

گزارش سازمان ملل درباره جنایت‌های جنگی ائتلاف سعودی در یمن
کمیته کارشناسان سازمان ملل گزارش دوم خود را منتشر و به ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش به عنوان مظنونان اصلی ارتکاب جنایت‌های جنگی در یمن اشاره کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، کمیته کارشناسان سازمان ملل که مأمور تحقیق در موارد نقض حقوق بشر در یمن است، گزارش دوم خود را منتشر و به ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش به عنوان مظنونان اصلی ارتکاب جنایت‌های جنگی در یمن اشاره کرد.
در این گزارش همچنین به اسامی افرادی از جمله محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس و فرمانده کل نیرو‌های مسلح امارات به عنوان بازیگران تأثیرگذار در جنگ علیه یمن اشاره شده است.
این کمیته در گزارش خود افزوده است دلایل معقولی وجود دارد که نظریه مسئول بودن حکومت‌های متعدد را در نقض حقوق بشر در یمن از جمله بازداشت‌های خودسرانه، خشونت جنسی و سربازگیری کودکان تأیید می‌کند.
در ادامه گزارش همچنین آمده است نیرو‌های دولت (مستعفی و فراری) منصور هادی و ائتلاف (متجاوز) سعودی حملاتی را با استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین انجام داده اند که با اصل تمایز (بین اهداف نظامی و غیر نظامی) تعارض دارد و ممکن است در فهرست جنایت‌های جنگی گنجانده شود.
در همین حال بازرسان سازمان ملل متحد امروز (سه شنبه) با انتشار گزارشی درخصوص جنگ یمن اعلام کردند آمریکا، فرانسه و انگلستان با حمایت لجستیکی و ارسال تجهیزات نظامی به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان احتمالا در جنایت جنگی یمن دست دارند.
به گزارش خبرگزاری شبکه خبری روسیا الیوم، بازرسان سازمان ملل با بیان اینکه ائتلاف عربستان برای پیش بردن اهداف خود در یمن از ایجاد قحطی و گرسنگی شهروندان این کشور به عنوان تاکتیک استفاده می کند، برخی از اتفاق های رخ داده در یمن را "جنایت جنگی" خواند.
این گزارش همچنین شامل فهرستی محرمانه از جنایتکاران احتمالی در جنگ یمن است.
گزارشگران سازمان ملل متحد همچنین افزودند: 24 میلیون نفر از شهروندان یمن برای زنده ماندن نیازمند دریافت کمک های فوری هستند.
پیش تر سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را "بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی" نامید و اعلام کرد که 7 میلیون نفر دچار سوء تغذیه هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان را به بیمارستان بردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، منابع سعودی از انتقال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربسان به بیمارستان ملک فیصل جده خبر دادند.

دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان برای انجام آزمایش های معمولی به این بیمارستان منتقل شده است.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، ملک سلمان برای انجام معاینات معمولی که چند ساعت طول می‌کشد پذیرش شده است.

ملک سلمان سال ۲۰۱۵ پادشاه عربستان شد. پادشاه ۸۸ ساله عربستان در ماه مه ۲۰۲۲ نیز به منظور انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود. پادشاه عربستان سعودی سال‌هاست که به شدت بیمار است. پس از او قدرتمندترین مرد کشور همچنان محمد بن‌سلمان پسر پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

خانواده سلطنتی عربستان به‌ندرت در مورد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور اظهار نظر می‌کنند. ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کد خبر 6087877

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • افزایش شدید تعداد آوارگان فلسطینی در دیرالبلح