Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@17:48:40 GMT

عاشقانه های شیعیان با عاشورا/حال و هوای محرم در تویسرکان

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۹۲۹۱

عاشقانه های شیعیان با عاشورا/حال و هوای محرم در تویسرکان

سال ها گذشته است اما هنوز از گلوی طفلی 6 ماهه خون می ریزد و دخترکی که با گریه های بی امان در خرابه های شام با بوس بر رگ های بریده پدر، جان به جان آفرین تسلیم می کند و امروز عزاداران حسینی در شهرستان تویسرکان همچون سایر شهرها با آماده سازی هیئت ها خود را برای برگزاری عزاداری آماده می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ تاسوعا و عاشورای دیگری در راه است، عاشورای حسین(ع) همه اش غم است و غربت و تنهایی هایی که می خواهد رقم بخورد، از غریبی سیدالشهداء(ع) تا نوای دلسوز حضرت سجاد(ع) و صبر شاخص حضرت زینب کبری(س).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سال ها گذشته است اما هنوز از گلوی طفلی 6 ماهه  خون می ریزد و دخترکی که با گریه های بی امان در خرابه های شام با بوس بر رگ های بریده پدر، جان به جان آفرین تسلیم می کند.

هنوز خیمه نشینان منتظر نشسته اند تا سقای دشت کربلا برایشان آب بیاورد و چه غمی بالاتر از غم شهادت حسین(ع).

باز شمر می برد و زینب(س) دل می برد و باز این شورشی است که در غم سنگین واقعه کربلا در دل ها غوغا به پا کرده. اشک ها می ریزد و دل ها از عمق جدا می شود.

 و چقدر این روزها قلب امام زمان(عج) در فشار است، اگر هر روز هم صدقه برای تسکین دل نازنین صاحب عصر(عج) بدهیم، دلشان آرام نمی گیرد، مگر می شود واقعه جانگدار عاشورا فراموش شود، دست عباس(ع) چه شد که نبود تا جلوی سیلی بر صورت رقیه(س) سه ساله را بگیرد و خیمه ای به آتش کشیده نشود.

این روزها شیعیان و حتی سنی ها با محرم اتصالی عاشقانه دارند برای غمی که پایان ندارد...

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۹۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم

گروه تروریستی داعش ضمن قبول مسئولیت حمله شب گذشته کابل گفت هدف این حمله شیعیان و طالبان بودند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار شب گذشته در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفت.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

پیش از این «خالد زدران» سخنگوی پلیس طالبان در کابل گفته بود در نتیجه این انفجار راننده خودرو جان باخته و سه تن دیگر زخمی شدند.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شود«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استرصد داعش در افغانستان با چشمان چینی

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • با این خشکبار نه مویتان سفید می‌شود نه می‌ریزد!
  • با این خشکبار نه مویتان سفید می شود نه می‌ریزد!
  • توقیف خودرو حامل گوشت گرم غیر بهداشتی و فاقد مجوز در تویسرکان
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • حال و هوای زائران در حرم مطهر حضرت امیرالمومنین علی (ع) + فیلم
  • جرعه‌ی اب خوش در گلوی محرم! (عکس)