Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر مونسان روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در ابتدا  از اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وی قدردانی کرد و اظهار داشت: تلاش ما این است که بتوانیم در ساختار جدید و ارتقا یافته، ماموریت های مهمتری را به سر انجام و حصول نتیجه مطلوب برسانیم.

وی اضافه کرد: وزارتخانه ای تشکیل شده که هم ابعاد فرهنگی مهمی دارد و هم اقتصادی و دارای شرح ماموریت های بالایی است که نمایندگان تشخیص دادند ساختار سازمانی آن ارتقا یابد تا بتوان ماموریت‌ها را به خوبی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه با تاکید بر اینکه مسیر رو به رشد گردشگری ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: در بُعد گردشگری داخلی و خارجی تلاش داریم حجم بالای سرمایه گذاری که در بخش گردشگری کشور در حال انجام است، ادامه یابد.

اتمام تعداد قابل توجهی از پروژه ها تا پایان دولت دوازدهم

مونسان در ادامه با اشاره به طرح ها و پروژه های در حال ساخت و اقدام، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم تعداد قابل توجهی از پروژه ها را تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسانیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درعین حال، اظهار داشت: در حوزه صنایع دستی نیز، روند صادرات علی رغم شرایط موجود در حال رشد است، با اجرای طرح تجاری سازی در زمینه ارتقا بسته بندی، برندسازی، کاربردی کردن صنایع دستی و طراحی مبتنی بر سلیقه بازار در حال اقدام هستیم تا موجب گسترش بازار شود.

وی در مورد حوزه میراث فرهنگی نیز توضیح داد: در زمینه میراث فرهنگی هم با ارتقای ساختار، امیدوارم بتوانیم اعتبارات بهتری جذب و به میراث فرهنگی توجه ویژه تری کنیم، روند ثبت های جهانی همچنان ادامه می یابد، با روند ثبت جهانی به صورت زنجیره ای می توانیم از سهمیه های خود حداکثر بهره برداری را داشته باشیم. امروز جایگاه ایران در میراث فرهنگی جهانی از رتبه ۱۱ به ۹ ارتقا یافته است.

مونسان همچنین به استفاده از سرمایه گذاری خارج از وزارتخانه و مردم اشاره کرد و گفت:‌ اگر مردم در امر مرمت و احیای بناهای تاریخی مشارکت کنند می توانیم کسب و کارهای جدیدی شکل داده و به دنبال آن طرح های الگویی را نیز پیش ببریم.

تحریم بازار و تغییر هدف گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه به دلیل شرایط تحریم، بازار هدف گردشگری ما کمی تغییر کرده است، خاطرنشان کرد ما  ۱۴ شاخص را پس از مشورت با دانشگاه ها استخراج و بر اساس آن بازارهای هدف جدید گردشگری را تعریف کردیم و روی این بازارها متمرکز شده ایم.

مونسان تاکید کرد: هم در بخش تبلیغات و معرفی کشور و هم حضور گردشگران خارجی اقداماتی برای روان سازی انجام می دهیم که در همین راستا با عمان و چین لغو روادید انجام شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در حوزه منطقه ای به شدت در حال کار هستیم که این اقدام موجب افزایش شمار گردشگران خارجی به کشور شده است.

وی در عین حال افزود: البته این بدان معنا نیست که ما سایر کشورها را رها کرده ایم، در مورد غرب آسیا هم در حال اقدام هستیم اما همانطور که می دانید ۷۰ درصد گردشگری خارجی در حوزه منطقه ای کشورها انجام می شود به همین سبب با توجه به شاخص ها، بر کشورها هدف تمرکز بیشتری داریم.

علی اصغر مونسان روز سه شنبه دوازدهم شهریورماه ۹۸ با ۱۶۳ رای موافق، ۸۷ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از ۲۵۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین وزیر  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتخاب شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی گردشگری ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری علی اصغر مونسان بوم گردی اقامتگاه بوم گردی هتل بوتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۱۹۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان جوانرود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جوانرود از بازدید هزاران گردشگر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان در ایام نوروز خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه عبدالباسط رستمی _دوشنبه ششم فروردین _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۲۴ اسفند تا پایان روز چهارم فروردین جمعاً ۱۹۵ هزار نفر از شهرستان جوانرود بازدید کرده‌اند.

وی افزود: در این مدت حدود شش هزار نفر نیز در مراکز اقامتی این شهرستان اسکان پیدا کرده‌اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جوانرود تصریح کرد: به‌منظور معرفی صنایع‌دستی و خوراک‌های شهرستان، بازارچه موقت عرضه و فروش صنایع‌دستی را به همراه سیاه چادرهای پخت غذا و شیرینی محلی در ورودی شهر برپا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: به منظور خدمات‌رسانی بهتر به مسافران نوروزی، نیروهای اطلاع‌رسانی در ورودی شهرستان جهت راهنمایی مسافرین به مناطق نمونه گردشگری، محل اسکان، آموزش و پرورش، و بازارچه مرزی مستقر شده‌اند.

رستمی از پخش بروشورهای حاوی اطلاعات تأسیسات گردشگری شهرستان به منظور آگاهی‌بخشی به مسافران نیز خبر داد و گفت: تهیه بانک اطلاعات تأسیسات گردشگری و مناطق نمونه گردشگری شهرستان از دیگر اقداماتی است که در این مدت انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بازدید و گشت مشترک اداره میراث‌فرهنگی، اماکن، شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌های صنفی در طول ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از واحدها و تأسیسات گردشگری و خدماتی شهرستان در طول ایام نوروز بشدت تداوم خواهد داشت. جوانرود سومین شهر پرجمعیت استان کرمانشاه است و به دلیل بازارچه‌های آن از رونق بالایی در کسب و کار و تجارت برخوردار است.

کد خبر 739172

دیگر خبرها

  • استان چهارمحال و بختیاری نیاز به تغییرات گردشگری دارد
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد
  • اقامت ۷.۵ میلیون نفر شب در مازندران
  • بازدید گردشگران نوروزی از موزه‌های مازندران
  • بازدید بیش از ۲۸ هزار نفر از موزه‌های مازندران
  • بازدید ۱۹۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان جوانرود