Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@14:47:31 GMT

اتصال داروخانه ها به پرونده الکترونیک سلامت تا آبان ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۹۸۸۱

اتصال داروخانه ها به پرونده الکترونیک سلامت تا آبان ۹۸

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر انصاری ، اظهار داشت: نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک یکی از مهمترین فرآیندهایی است که باید به پرونده الکترونیک سلامت متصل شود و اولویت اصلی ما، نسخه پیچی الکترونیک است که از تصمیمات هشتمین نشست شورای سیاستگذاری نظام الکترونیک بوده است.

وی افزود: روز گذشته با حضور نمایندگانی از انجمن داروسازان ایران و تهران، شرکت های نرم افزاری داروخانه و سازمان غذا و دارو نشستی برگزار شد که با هم افزایی و همکاری مشترک، برنامه ای را برای اجرای بهتر نسخه پیچی الکترونیک داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: گواهی نرم افزارهای داروخانه تا ابتدای پاییز، ارزیابی و صادر می شود و تمام داروخانه های کشور تا آبان ماه باید به سامانه های جدید ارتقا پیدا کنند تا امکان تبادل اطلاعات با پرونده الکترونیک سلامت را داشته باشند.

انصاری از کدینگ دارو به عنوان یکی از زیرساخت های مهم و اساسی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک یاد کرد و گفت: خوشبختانه کدینگ دارو تهیه و به تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور، شرکت های نرم افزار دارو و سازمان های مربوطه ابلاغ شد.

کد خبر 4711194 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: داروخانه پرونده الکترونیک سلامت وزارت بهداشت وزارت بهداشت داروخانه دارو سازمان غذا و دارو سازمان بیمه سلامت داروسازی بیماری های قلبی و عروقی سرطان سعید نمکی پزشک خانواده سلامت روان بیمه سلامت سازمان نظام پزشکی روز پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های خدمات دارویی تعیین شد

تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال ۱۴۰۳، از سوی رییس سازمان غذا و دارو، برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش مهر، تعرفه‌های خدمات دارویی در بخش خصوصی و دولتی، با امضای سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو برای اجرا ابلاغ شد.

در این ابلاغیه، خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، آمده است: تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی، برای اجرا به تمامی داروخانه‌های تحت پوشش ارسال می‌گردد.

این در حالی است که تعرفه خدمات دارویی برای هر نسخه در بخش خصوصی، ۱۹۸۸۵۰ ریال؛ خیریه، ۱۸۶۰۵۰ ریال؛ عمومی غیر دولتی، ۱۴۹،۰۵۰ ریال و داروخانه‌های دولتی، ۸۱،۸۰۰ ریال تعیین شده است.

در همین حال، تعرفه خدمات دارویی شامل دارو‌های OTC (بدون نسخه) برای داروخانه‌های خصوصی در هر بار ۲۵۵۶۵ ریال، خیریه ۲۴۲۸۵ ریال، عمومی غیر دولتی ۲۰،۵۸۵ ریال و داروخانه‌های دولتی ۱۱،۲۰۰ ریال تعیین شده است.

دیگر خبرها

  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • (ویدئو) دارو‌های اینترنتی در داروخانه‌های مجازی
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد + میزان افزایش قیمت نسخه‌ها
  • دارو زباله نیست!
  • تعرفه‌های خدمات دارویی تعیین شد
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد + جدول افزایش تعرفه نسخه‌ها