Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این دیدار رایزنان پاکستان ، افغانستان ، جمهوری آذربایجان ، ازبکستان و تاجیکستان حضور داشتند و قرار است نمایشگاه  ۱۰ تا ۱۳ آبان ماه سال 98 برگزار شود.

 در نمایشگاه یادشده پنج گروه کالایی شامل مصالح ساختمانی ،فرآورده‌های پتروشیمی ، مواد غذایی ، نساجی و کشاورزی از یزد در  ۱۲۰ غرفه  نمایشگاه در کنار پنج محل اختصاصی  فناوری ، صنایع دستی ، گردشگری شرکت شهرک‌های صنعتی و نیز غرفه کشورهای عضو اکو حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی طالبی در این نشست که در هتل سنتی مشیرالممالک شهر یزد برگزار شد، افزود:

اعتقاد داریم، کشورهای عضو اکو می‌توانستند روابط تجاری بهتری با هم داشته باشند و نیازهای خود را با استفاده از ظرفیت‌های بسیار بالای موجود در کشورهایشان تأمین کنند.

استاندار یزد با تأکید بر لزوم شناسایی و معرفی ظرفیت‌های بدون استفاده کشورهای عضو اکو اضافه کرد: باید تلاش کنیم علاوه بر تأمین مواد اولیه کشور و استان از این کشورها ، برخی تولیدات خود را به کشورهای عضو این سازمان صادر کنیم.

طالبی تصریح کرد: یزد از گذشته‌های دور، مرکز تجارت منطقه‌ای بوده و تجارتخانه‌های زیادی داشت که وضعیت بازرگانی و  داد و ستد در ایران را ساماندهی می‌کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های هوایی و ریلی یزد در حمل و نقل کالا، بار و مسافر خاطرنشان کرد: این استان در حال حاضر با تهران ، اصفهان ، مشهد ، بندرعباس و زاهدان ارتباط ریلی دارد و به زودی از طریق خط آهن به فارس متصل می‌شود.

به گفته استاندار یزد،  با توجه به این ظرفیت‌ها ، برپایی نمایشگاه اکورَف می‌تواند در معرفی ظرفیت‌ کشورهای عضو اکو و از سوی دیگر ظرفیت‌های یزد نقشی مهم داشته باشد.

وی آنچه را استقبال بسیار خوب واحدهای تولیدی یزد برای شرکت در نمایشگاه یادشده نامید، اظهار امیدواری کرد که «گروه‌های کالایی» تعیین شده برای شرکت در نمایشگاه بتوانند پاسخگوی نیاز بازرگانان کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه باشد.

استاندار یزد با اظهار امیدواری نسبت به حضور سفیران کشورهای عضو اکو در آئین گشایش 

نمایشگاه یادشده  اظهار کرد: این سفر می‌تواند زمینه ارتباطی مناسبی برای تداوم و گسترش ارتباطات ایران و استان یزد با کشورهای عضو اکو باشد.

طالبی همچنین در حاشیه دیدارش با رایزنان اقتصادی کشورهای یادشده به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به جایگاه کشورهای عضو اکو در منطقه و مبادله تجاری که می‌تواند بین این کشورها اتفاق بیفتد، قرار شد  نمایشگاهی با حضور تجار این کشورها و صادرکنندگان یزد در آبان ماه 98 برگزار شود.

وی  افزود: این نمایشگاه برای شناسایی و معرفی ظرفیت‌های یزد و کشورهای عضو اکو خواهد بود.

استاندار یزد تصریح کرد: در نشست امروز ، مدیران استان توضیحات لازم را درباره نمایشگاه و ظرفیت‌های استان برای رایزنان اقتصادی کشورهای یادشده ارائه کردند تا شاهد حضور فعال دستگاه‌های مرتبط یزد و تجار این کشورها باشیم.

در جلسه یادشده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت ) یزد هم گفت: یزد، هشتمین استان برتر صادرکننده غیرنفتی و چهارمین استان صنعتی ایران محسوب می‌شود.

محمدرضا علمدار یزدی با اشاره به تولید بیش از ۸۰۰ نوع کالا در استان تصریح کرد که تولید این تعداد کالا به نسبت جمعیت استان سه برابر سرمایه‌گذاری و تولیدات صنعتی دارد.

وی با بیان اینکه یزد به دلیل برخورداری از مسیر ارتباطی بسیار مناسب و مردمانی کارآفرین به بهشت سرمایه گذاری ایران معروف است ، تصریح کرد: ۴۲۰ قلم کالای تولیدی استان به ۹۳ کشور جهان صادر می‌شود.

رئیس سازمان صمت یزد خاطرنشان کرد: با توجه به معافیت‌های گمرکی صادر شده ، روزانه ۱۲ میلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری می‌شود .

علمدار یزدی ، رتبه اول استان یزد در تنوع مواد معدنی و رتبه دوم در ظرفیت‌های معدنی ، رتبه نخست در بسیاری از مولفه های فضای کسب و کار ،  رشد ۲۰ درصدی مصرف برق در بخش صنعت سال جاری ، تولید ۵۰ درصد کاشی و سرامیک کشور ، تولید ۲۷ درصد محصولات نساجی ، تولید ۱۰۰ درصد فولاد و شیشه را از دیگر ظرفیت‌ها منطقه عنوان کرد.

همچنین سیدجمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، سیدمصطفی فاطمی مدیرکل سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی یزد و بیگی عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی یزد گزارشی از ظرفیت‌های استان ارائه کردند.

سازمان همکاری اقتصادی « اکو» Economic Cooperation Organization ؛ سازمانی منطقه‌ای است که در سال ۱۹۸۵ از سوی ایران ، پاکستان و ترکیه با هدف پیشبرد همکاری‌های اقتصادی ، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تاسیس شد.

ایران ، پاکستان ، ترکیه ، افغانستان ، جمهوری آذربایجان ، قزاقستان ، قرقیزستان ، تاجیکستان  ترکمنستان و ازبکستان ، ۱۰ کشور عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (ECO) هستند.

۱۹۶۸/  2047

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر ترکیه رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت فولاد گردشگری و صنایع دستی یزد قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مدیر هنرستان دخترانه فنی حرفه‌ای و کارو دانش کیش، گفت: دانش آموزان در دوازده رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در این هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

اکبری افزود: دویست و چهل دانش آموز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و صدو هفتاد دانش آموز نیز در رشته‌های کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: نمایشگاه هفته مشاغل با هدف ارائه توانمندی‌ها و آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با بازار کار و کار آفرینی و اشتغالزایی برپا شده است.

اکبری گفت: دانش آموزان فنی و حرفه‌ای در رشته‌های گرافیک، حسابداری، معماری داخلی، شبکه، نرم افزار، طراحی و دوخت و دانش آموزان کار و دانش نیز در رشته‌های هتل داری، گرافیک رایانه، عکاسی دیجیتال، چهره سازی، خیاطی، مدیریت برنامه ریزی و امور خانواده در نمایشگاه هفته مشاغل شرکت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • اولین نشست استاندار لرستان با مدیران اقتصادی
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب ۱۹ عنوان برگزار می‌شود