Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@11:31:53 GMT

تعرفه مکالمات در اربعین را به صفر می‌رسانیم

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۰۱۰۹

تعرفه مکالمات در اربعین را به صفر می‌رسانیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تهیه و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برعهده اپراتورهای عراقی است. همچنین تیم مذاکراتی ما هفته آینده پس از تاسوعا و عاشورا عازم عراق خواهند شد تا پیگیر موضوعات شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته حدود یک ماه پیش وزیر عراقی سفر به ایران داشت که در آن سفر مذاکراتی را انجام دادیم. پیشنهاد مشخص ما این بود که در ایام اربعین تعرفه مکالمات میان دو کشور را همچون ویزا به صفر برسانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: سیگنال‌های اولیه مثبت است اما تا روی کاغذ بیاوریم، باید این مذاکرات ادامه داشته باشد تا بتوانیم به نتیجه برسانیم.  

وی تصریح کرد: بحث بهبود مسیر ارتباطی و توسعه شبکه مدنظر بوده است، البته سال پیش نسبت به سال های گذشته بهتر شده است.

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی در خصوص تحریم حوزه صنعت فضایی ایران، گفت: می‌گفتند شخصی رفت گواهینامه بگیرد و مرتبا امتحان می‌داد و قبول نمی‌کردند و سپس سوار ماشین شد و پلیس گفت گواهینامه؟ او نیز گفت مگر گواهینامه دادی که می‌خواهی؟ حال امروز آمریکایی‌ها در عرصه صنعت فضایی چه چیزی به ما داده بودند که حالا بخواهند ما را تحریم کنند؟ این تحریم‌ها به درد خودشان می‌خورد.

کد خبر 4711191 محمد مهدی ملکی

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق اربعین محمد جواد آذری جهرمی ايران مجلس شورای اسلامی حسن روحانی محمد جواد ظریف لایحه تجارت ارتش جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه ایران ایران برجام ایالات متحده آمریکا مجلس محسن حاجی میرزایی محمدجواد ظریف وزارت خارجه حجت الاسلام حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند

نخست وزیر انگلیس از سرمایه گذاری میلیونی جدید در صنعت هسته ای این کشور به منظور تقویت قدرت بازدارندگی کشورش خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس سایتونگ" آلمان، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، از سرمایه گذاری میلیونی در آینده در صنعت هسته ای خود خبر داده است.

سوناک در سخنانی گفت: «تامین آینده بازدارندگی هسته‌ای و اقتصاد انرژی هسته‌ای ما یک دغدغه مهم ملی است. به عنوان مثال، سرمایه گذاری باید همراه با شرکت ها در آموزش کارگران ماهر انجام شود.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، دولت انگلیس می خواهد طی 10 سال آینده 200 میلیون پوند (حدود 230 میلیون یورو) در شهر بارو-این-فورنس سرمایه گذاری کند تا این شهر در شمال انگلیس جذاب تر شود. این منطقه به عنوان محل زیردریایی های هسته ای کلاس Astute و سایر پروژه های زیردریایی برنامه ریزی شده، برای دفاع و بازدارندگی هسته ای انگلیس مهم است.

سوناک گفت، در دنیای خطرناک تر و رقابتی تر، تداوم بازدارندگی هسته ای بریتانیا در دریا بیش از هر زمان دیگری مهم است و انرژی هسته ای انرژی ارزان تر و پاک تری را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد.

در این بیانیه آمده است که این صنعت به کارکنان آموزش دیده بیشتری نیاز دارد.

با وجود شرکت هایی مانند شرکت دفاعی BAE Systems، رولز رویس و شرکت انرژی EDF، حداقل 763 میلیون پوند (حدود 885 میلیون یورو) باید تا سال 2030 به سمت مدارک، مشاغل و آموزش سرازیر شود.

داونینگ استریت در بیانیه ای اعلام کرد: امنیت انرژی و امنیت ملی بریتانیا به انرژی هسته ای بستگی دارد.

همچنین نوشته شده است: «این بخش صنعتی به کارگران ماهر انگلیسی بیشتری نیاز دارد».

ریشی سوناک همچنین سرمایه گذاری دولتی و خصوصی را برای تقویت نیروی کار هسته ای و ایجاد 40000 شغل جدید در این صنعت اعلام کرده است.

اتهام‌زنی وزیر انگلیسی به روسیه درباره حمله تروریستی اخیر9 حمله ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به مناطق مختلف صنعاء

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • ۱۴ فروردین‌ماه؛ دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • تعرفه برق تأسیسات گردشگری تعیین شد
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم‌ می‌کند
  • پیغام بارسلونا به مشتریان؛ این 5 بازیکن را به فروش می‌رسانیم