Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@11:13:58 GMT

هگمتانه وغار عیصدر اولویت نخست ثبت جهانی

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۰۱۱۵

هگمتانه وغار عیصدر اولویت نخست ثبت جهانی

علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفتگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به اینکه آثار دیگری نیزدر همدان نامزد ثبت جهانی هستند، گفت: ۲ اثر مهم که پرونده آن‌ها برای ثبت جهانی آماده شده است هگمتانه و غار علیصدر هستند، اما پرونده نوشیجان، ارزانفود و کاروانسرا‌های تاج‌آباد و فرسفج هم در زنجیره کاروانسرا‌های دیگر آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: به دنبال آین هستیم در صورت ثبت ملی شدن قنات روستای قاسم‌آباد پرونده این قنات در زنجیره قنات‌های دیگر را نیز برای ثبت جهانی آماده کنیم، اما هگمتانه و غار علیصدر از همه مهم‌ترند.

مالمیردر خصوص تپه نوشیجان ادامه داد: در حال پیگیری این هستیم معابد دوران ماد را که در جوار نوشیجان و تپه حاجی‌خان است مورد کاوش قرار دهیم تا ثبت جهانی آن در قالب یک زنجیره پیگیری شود.

مدیر میراث فرهنگی افزود: دانشگاه بوعلی سینا در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داده است و با یکی از مجموعه‌های دانشگاهی کشور ایتالیا که در حوزه ماد مطالعه کرده بودند، وارد مذاکره شده است. ما هم جلسه‌ای با آن‌ها داشتیم تا شاید بتوانیم با انجام کاوش‌های بیشتر شرایط را برای ثبت جهانی زنجیره‌ای این تپه فراهم آوریم.
انتهای پیام/ج

هگمتانه وغار عیصدر در اولویت نخست ثبت جهانی همدان قراردارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی تپه هگمتانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در عملیات «وعده صادق» قصد انتقال پیام قدرت بازدارندگی به استکبار جهانی را داشت

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در دیدار با جانبازان سرافراز ۷۰ درصد شهرستان همدان، اظهار داشت: جانبازان سرافراز سلامتی خود را برای اعتلای ارزش‌های قرآنی و دینی و مانایی این سرزمین هدیه کردند و سال‌ها در معرکه‌های سخت حضور پیدا کردند تا عزت ایران‌اسلامی حفظ شود.

استاندار همدان با بیان اینکه سختی‌ها و مشکلات زندگی، جانبازان سرافراز را از مسیر خود منحرف نکرده و همچنان پایبند به اصول اعتقادی خود هستند، افزود: اجر‌ و پاداش الهی خانواده‌های جانبازان کمتر از خود ایثارگران نیست چرا که سختی‌ها برای رضای خدا تحمل کردند.

وی با اشاره به اینکه بحمدالله پیروزی بزرگی در مقابل صهیونیست جنایتکار به دست آوردیم و اقدام دلاورمردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بود، بیان کرد: رژیم جعلی صهیونیستی و جنایتکار انسان‌های بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد و پاسخگو نیست اما بزرگ مردان جبهه مقاومت این هیمنه‌ی پوشالی را شکستند.

قاسمی‌فرزاد در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در عملیات «وعده صادق» قصد کشتار مردم و تخریب خانه‌ها را نداشت و فقط قصد انتقال پیام قدرت بازدارندگی به استکبار جهانی را داشت.

دیگر خبرها

  • یکصد داور جهانی و آسیایی قضاوت مسابقات کاراته را برعهده دارند
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • ایران در عملیات «وعده صادق» قصد انتقال پیام قدرت بازدارندگی به استکبار جهانی را داشت
  • کوراش کاران نهاوندی راهی مسابقات آسیایی و جهانی شدند 
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • تدوین پرونده هشت روستا از کشور برای ارسال به سازمان جهانی گردشگری
  • بوشهر پیشرو در تشکیل شهر مولد کشاورزی/ احیای قنات با کمک مردم