Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از سال تحصیلی جدید رویکرد کارآفرینی به برنامه‌های آموزشی این دانشگاه اضافه می‌شود. ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی ظهر امروز در گردهمایی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گرگان اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی از سال تحصیلی جدید رویکرد کارآفرینی را در آموزش دنبال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به دنبال آموزش‌ها و پژوهش‌های مسئله محور با رویکرد کارآفرینی در بخش شیوه‌ای و محتوایی هستیم که هدف ما از این برنامه نزدیکی دانشگاه به بازار کار است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاداسلامی با بیان اینکه این تحول و رویکرد از سال تحصیلی جدید آغاز خواهدشد، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با این رویکرد دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد پس از تحصیل، دیگر دنبال کار نباشند و خودشان کارآفرین باشند.

طهرانچی خبرداد: خدمات ویژه دانشگاه آزاد برای اربعیندومین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اوایل آبان ماهثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد تا 20 شهریور تمدید شد

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: با پژوهش‌های اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای پیوندی بین دانشگاه و جامعه از منظر شغل درآمد و تولید ایجاد می‌شود.

وی افزود: ورودی دانشگاه آزاداسلامی در چند سال آینده از طریق کنکور خواهد بود تا با این روش داوطلبان در رشته‌های مورد نظر جذب و زمینه اشتغال و کارآفرینی آنها فراهم شود.

انتهای پیام/ ع

R41471/P1494/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد هجدهمین دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران که صبح امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات ربوکاپ گرداننده آموزش و فناوری دانشگاه‌هاست، یعنی اگر نتیجه آموزش دانشگاه‌ها در حوزه آموزش عالی امتحانات دانشجویان است، در حوزه فناوری نتیجه در چنین مسابقاتی نمایان خواهد شد.

وی افزود: حوزه فناوری در ایران پس از انقلاب اسلامی از مدرسه آغاز شد و امسال برگزاری هجدهمین مسابقات بین المللی ربوکاپ ۱۴۰۳ را شاهد خواهیم بود که نقش تقویت کنند و جهش دهنده به آموزش‌های دانشگاهی دارد.

طهرانچی تصریح کرد: امروزه هوش مصنوعی و رباتیک به عنوان یکی از پیش برنده‌های حوزه فناوری در دنیا مطرح است. پهپاد‌ها و سیستم‌های کنترل از راه دور در این راستا فعالیت دارند و خلاقیت دانش آموزان و دانشجویان از همین مسابقات بروز پیدا می‌کند که شبیه المپیاد‌های علمی است، اگر المپیاد‌های علمی را برای دانش آموزان و دانشجویان در حوزه علم ببینیم مسابقات ربوکاپ در حوزه فناوری خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان مسابقات ربوکاپ در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است و حدود ۳۱۶ تیم، ۵ کشور خارجی به صورت مجازی و مستقیم، ۵۰ تیم دانشگاهی و بیش از ۲۴۰ تیم دانش آموزی در این مسابقات به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

طهرانچی گفت: شور و نشاط حاصل از تلاش شرکت کنندگان در فهم حوزه فناوری بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی است.

سطح کیفی بالای شرکت کنندگان مسابقات ربوکاپ

‌وی با اشاره به استاندارد‌های کیفی شرکت کنندگان مسابقات بین المللی ربوکاپ اظهار کرد: با پیشگامی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مسابقات بین المللی داشته است، تیم‌های ایرانی در سطح بسیار استاندارد برگزار می‌شوند که نتیجه آن این است که دانش آموزان و دانشجویان پس از اعزام به مسابقات بین المللی دست خارجی به کشور بر نمی‌گردند و باعث افتخار بیشتر ایران در سطوح بالاتر خواهند شد.

طهرانچی درباره نقش مسابقات بین المللی ربوکاپ در هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: امروزه فقط با آموزش علم در حوزه آموزشی مواجهه نیستیم، بلکه آموزش فناوری هم از آموزش‌هایی است که باید از مدرسه آغاز شود، شاید بخشی از آموزش فناوری هم شامل بازی کودکان با اسباب بازی‌ها قبل از ورود مدرسه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در کشور رقیب بازی‌های مبتنی بر نرم افزاری و کامپیوتری در جای خودش اثرات مخربی دارد، اما برگزاری مسابقات بین المللی ربوکاپ کمک کننده تربیت نوجوانان و جوانان بر بستر کار عملیاتی در صحنه حقیقی و شور و نشاط حقیقی و جمعی آینده دانش آموز را می‌سازند؛ بنابراین تمام این موارد بخشی از تربیتی است که در فضای مسابقات بین المللی ربوکاپ انجام می‌شود.

جایگاه ارزنده فناوری رباتیک در عصر هوش مصنوعی

طهرانچی گفت: امروزه با ظهور فضای مجازی و هوش مصنوعی شاید خیلی از آموزش‌های داده مبنا جای خود را با آموزش‌های خلاق و نوآور عوض می‌کنند که بحث رباتیک از این منظر جایگاه ویژه‌ای دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوال جایگاه و موقعیت جهانی مسابقات بین المللی ربوکاپ بیان کرد: سال‌هاست در حوزه دانش آموزی و دانشجویی جایگاه خوبی را کسب کرده ایم، البته هزینه این بخش بالاست و طبق صحبتی که با شرکت کنندگان داشتم، گفتند که برای حضور در مسابقات بین المللی ربوکاپ چند ده میلیون هزینه می‌کنند؛ بنابراین باید حوزه تربیت فناوری و دولت به این امر توجه کند تا بتواند در عدالت آموزشی آن را به سراسر کشور برساند، مسابقات فعلی کار تزئینی و اضافی نیست، بلکه متن آموزش است.

طهرانچی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با سما هم بزرگترین مجموعه غیر دولتی آموزش و پرورش را داراست و خود دانشگاه حمایت جدی از طریق باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان جوان دارد تا این کار ادامه داشته باشد و اصل کار ما در برگزاری این مسابقات برای بخش‌های وابسته به دانشگاه حمایت است، اما نظام تعلیم و تربیت باید به این مسئله توجه داشته باشد تا برای تربیت فناور که نیاز امروز جامعه است بخش‌هایی فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در آموزش و پرورش تقریبا با جدیت به مسابقات بین المللی ربوکاپ نگاه نشده است و جای آن خالی است و ما تربیت علمی و فناوری را شاهد هستیم، نه فقط تربیت علمی.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد هجدهمین دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ است/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد
  • نصرالهی: ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه است
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت