Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@19:45:21 GMT

۱۰۳ قطعه سهره طلایی در دامان طبیعت زنجان رهاسازی شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۰۳۴۷

۱۰۳ قطعه سهره طلایی در دامان طبیعت زنجان رهاسازی شدند

اسماعیل قلی‌زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محیط‌بانان، روز جمعه/۸ شهریورجاری/ با گشت زنی در روستای چورزق واقع در جاده زنجان - بیجار، ۶ صیاد غیرمجاز را حین زنده گیری پرنده سهره طلایی دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: از این متخلفان که غیربومی بودند تعداد ۱۰۳ قطعه سهره طلایی به همراه چهار رشته تور زنده گیری پرنده و پنج عدد قفس نگهداری پرندگان کشف و ضبط شد که پس از تشکیل و تکمیل پرونده تخلف، هر ۶ متخلف به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی زاده با بیان اینکه این صیادان خاطی در مجموع ۲۰ میلیون ریال جریمه شدند، افزود: فقط پنج قطعه از این پرنده های سهره طلایی که دست آموز بودند و برای به دام انداختن دیگر سهره ها از آنها استفاده می شد قابل رهاسازی در طبیعت نبودند.

وی با بیان اینکه این صیادان غیربومی مدعی بودند ۷۰ قطعه از این سهره ها را از دیگر صیادان پرنده خریداری کرده اند و تنها حدود ۳۰ قطعه از آنها را خود صید کرده اند، تصریح کرد: زنجان زیستگاه پرندگان سهره طلایی و معمولی است و از ابتدای سال تا هشتم شهریور جاری، موردی از صید پرنده سهره در زنجان نداشتیم.  

سهره طلایی پرنده ای کوچک جثه و به اندازه ۱۲سانتی متر، دارای دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و به نسبت باریک بوده و پرواز این پرنده موجی و رقص مانند است. 

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر پرندگان پرنده طبیعت قانون کشف و ضبط قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار پرنده فروشان کابل

دیگر خبرها

  • ◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
  • تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ تصاویر
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ عکس
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت
  • بازار پرنده فروشان کابل
  • فیلم/ تیمار و رهاسازی پرنده نادر غواص گلو سیاه در دریای خزر
  • خطر واگرایی و افتادن ارمنستان در دامان غرب/ بررسی اهداف ناتو در قفقاز جنوبی و تبعات آن برای ایران
  • خطر واگرایی و افتادن ارمنستان در دامان غرب/ بررسی اهداف تحرکات ناتو در قفقاز جنوبی و تبعات آن برای ایران
  • (ویدئو) نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامان آلمان و انگلیس شد