Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@19:53:46 GMT

مصرف‌کنندگان موادمخدر بیش از ۴ میلیون نفر هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۰۹۳۰

مصرف‌کنندگان موادمخدر بیش از ۴ میلیون نفر هستند

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در مجموع آمار مصرف‌کنندگان مواد مخدر به بالای چهار میلیون می‌رسد. ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ اجتماعی پلیس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ اسکندر مؤمنی در نشستی با جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان ملی ورزش با هدف هم‌اندیشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد، اظهار کرد: بر اساس آمار شیوع‌شناسی دو میلیون و 800 هزار مصرف‌کننده دائمی و یک میلیون و 600 هزار مصرف‌کننده تفننی موادمخدر در کشور وجود دارند که در مجموع آمار مصرف‌کنندگان مواد مخدر به بالای چهار میلیون می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: جمهوری اسلامی ایران در کنار کشوری [افغانستان] قرار دارد که تولید مواد مخدرش در سال 2001 میلادی، 200 تن بود اما امروزه به بیش از 9 هزار تن رسیده و به رشد 50 برابری رسیده است. اعتیاد، وکیل، قاضی، دکتر، ورزشکار نمی‌شناسد، هرکسی ممکن است معتاد شود، اگر غفلت کنیم، اعتیاد در خانه ما را هم می‌زند.

مؤمنی ادامه داد: مبارزه و مقابله با موادمخدر همواره ادامه دارد اما در کنار این حوزه، باید برنامه‌های پیشگیرانه نیز انجام شود تا جوانانمان گرفتار اعتیاد نشوند، پس راه اصلی در مبارزه با موادمخدر، توجه به حوزه پیشگیری از اعتیاد است تا کسی به سمت اعتیاد نرود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، اعتیاد را بیماری صعب‌العلاج برشمرد و خاطرنشان کرد: تفاوت بیماری اعتیاد و سرطان در آن است که سرطان، فقط خود فرد را گرفتار می‌کند و واگیردار نیست اما اعتیاد، چند خانواده را گرفتار می‌کند، پس در کنار اقدامات مقابله‌ای و درمانی باید اقدامات پیشگیرانه همچون آگاه‌سازی و آموزش را نیز انجام داد.

وی متذکر شد: جامعه ورزش، نزد مردم محبوب است و مردم احترام خاصی برای قهرمانان خود قائل‌اند و در این جلسه قصد داریم با هم‌اندیشی، در حوزه پیشگیری از اعتیاد، اقدامات و مداخلات پیشگیرانه‌ مؤثری را انجام دهیم.

مؤمنی افزود: از قدیم‌الایام تاکنون، دنیای ورزش دارای شور، هیجان و جذابیت بوده و مردم در پای تلویزیون‌ها چشم‌انتظار بوده‌اند تا قهرمانشان در مسابقات ورزشی برنده شود، قهرمانان الگوی جامعه هستند و نوع ادبیاتشان در جامعه اثرگذار است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی را از گروه‌های مرجع جامعه خواند و گفت: این گروه‌ها نقش مؤثری در پیشگیری از اعتیاد دارند و می‌توانند یاریگر ما باشند.

وی ادامه داد: نباید منتظر فرد یا نهادی برای کمک بود، باید از هر ظرفیتی که در اختیار داریم مخصوصاً ظرفیت قهرمانان و ورزشکاران محبوب کشور استفاده کنیم.

مؤمنی، پیشنهاد پیشکسوتان ورزش کشورمان را درباره تشکیل کارگروه ورزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد را پذیرفت و گفت: این کارگروه باید تولید فکر، برنامه و کار اجرایی داشته باشد همچنین یک نفر به‌عنوان هماهنگ‌کننده در این زمینه انتخاب شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر بر تجهیز اماکن ورزشی برای جوانان و شناسایی بهبودیافتگان در محلات زندگی ورزشکاران و حمایت از آنها تأکید کرد و افزود: طبق آمار، بیش از 50 درصد معتادان شاغل بوده‌اند، پس اعتیاد دلیل مشخصی ندارد.

گفتنی است؛ در این نشست، پیشکسوتان و قهرمانان ملی ورزش از جمله علی پروین، امیر قلعه‌نوعی، علی دایی، سید جلال حسینی، کیانوش رستمی، محسن کریمی، کمیل قاسمی، مجتبی میرزاجانپور، بهداد سلیمی، حسین رنگرز، وحید شمسایی، مهدی رحمتی، محمد انصاری، دکتر حمید سجادی و دکتر امین نوروزی حضور داشتند و همکاری تنگاتنگ خود را با ستاد مبارزه با موادمخدر برای پیشگیری از اعتیاد اعلام کردند.

هشدار فرمانده نیروی انتظامی درباره تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر ‌به دریا / برخورد قاطع با خودروهای تندرو‌ی حامل کالای قاچاق‌

انتهای پیام/

R1370/P/S2,18,21,1392,1417/CT12 واژه های کاربردی مرتبط قاچاق مواد مخدر مواد مخدر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاچاق مواد مخدر مواد مخدر قاچاق مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد: ۹۱ نفر پارسال در این استان براثر عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰درصد افزایش داشته است.

بنا بر این گزارش ۷۳ نفر از قربانیان اعتیاد به مواد مخدر مرد و ما بقی زن هستند و شهرستان‌های ساری با ۱۷، قائمشهر با ۱۱ و نور با ۸ فوتی بیشترین و شهرستان بابل با یک فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد را داشتند.

کارشناسان آسیب‌های اجتماعی می‌گویند حساسیت خانواده به رفتار فرزندان، تغییر رفتار همسر، برخورد درست با این افراد در صورت گرایش آنان به مواد مخدر، آگاه شدن از راه‌های گرایش جوانان به مواد مخدر و آگاهی از علائم و نشانه‌های اولیه و انجام مشاوره‌های درست از طرف خانواده می‌تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد و مرگ جلوگیری کند.

طبق اعلام رسمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در دولت سیزدهم ۱۱۱ باند مخوف مواد مخدر در مازندران شناسایی و منهدم شده است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران
  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • دستگیری موادفروش موتورسوار در تهران
  • زن موتورسوار پخش‌کننده موادمخدر بود/ سارا به دام پلیس افتاد
  • زن موتورسوار پخش‌کننده موادمخدر بود/سارا به دام پلیس افتاد
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر