Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت با اشاره به موضوع اخذ مجوز فعالیت مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی گفت: به دنبال این هستیم که فعالیت مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی را هدفمند کنیم. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، نشست دبیران مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور سیماسادات لاری‏، ‏ معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، امیر لله‌گانی، مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، مریم حسینی رئیس اداره کانون‌های فرهنگی و دبیران مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سیماسادات لاری‏، ‏ معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ضمن تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم، با اشاره به اهمیت فعالیت کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ها گفت: در سال‌های گذشته بخشی از تلاش‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت صرف هویت‌بخشی و تنوع این کانون‌ها شد. من هم تلاش دارم این فعالیت را با کمک دانشجویان به رشد و بالندگی کیفی برسانم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، افزود: کانون‌های فرهنگی فعالیت‌های اصیل فرهنگی را در دانشگاه‌ها را دنبال می‌کنند و یکی از آفت‌های فعالیت‌های فرهنگی کانون‌ها سیاسی شدن است، بنابراین از فعالیت‌های سیاسی بپرهیزید و به ایجاد فضای گفتگو و تضارب آرا که منجر به بلوغ فکری افراد می‌شود، کمک کنید.

وی فعالیت دانشجویی را تمرینی برای فعالیت اجتماعی آینده دانست و گفت: فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی مقدمه فعالیت‌های اجتماعی است. دانشجویان در آینده به عنوان مدیر، پزشک در پست‌های مهم و حساس کشور قرار می‌گیرند. باید تلاش کنید تا با تبادل نظر و هم‌اندیشی و تمرین کارگروهی وسعت دید خود را افزایش داده و خود را برای قبول مسؤولیت آماده کنید.

لاری با تأکید بر تخصصی شدن فعالیت کانون‌های فرهنگی، اشاره داشت: همه کانون‌ها برای ما ارزشمند هستند و امروز کیفی‌سازی در همه زمینه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی حائز اهمیت است. امروز رشد کمی کانون‌ها به سطح مطلوبی رسیده است و لازم است شما به جایگاه واقعی و مهم خودتان واقف باشید و با رشد و توسعه فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی، دانشگاه را از آفت روزمرگی و رکود نجات دهید.

معاون وزیر بهداشت به موضوع اخذ مجوز فعالیت مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم که فعالیت مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی را هدفمند کنیم و مجوز فعالیت مجامع تخصصی که طبق قانون باید صادر شود، را پیگیری کرده و در تلاشیم که این موضوع که حق شما است را محقق کنیم.

وی افزود: معتقدیم که شناسنامه‌دار شدن و فعالیت قانونمند همه نهاد‌های دانشجویی به ایجاد فضای پر نشاط دانشجویی کمک کرده و ضمن قانونمند کردن این‌نوع فعالیت‌ها، مسؤولیت‌پذیری و پاسخگو بودن را به دنبال خواهد داشت.

لاری با اشاره به این‌که درصد زیادی از دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت ندارند، خاطرنشان کرد: هدف ما در حوزه فرهنگی این است که برای همه سلایق و اندیشه‌ها امکان فعالیت و کنشگری در عرصه فعالیت‌های فرهنگی قانونی درون دانشگاه را فراهم کنیم و در تلاشیم بستر آزاداندیشی و تضارب آرا در سطح دانشگاه که محل اندیشه‌ورزی و گفتمان‌سازی است، گسترش یابد، بنابراین باید تلاش کنیم همه افکار و سلایق را جذب نظام، انقلاب و کشور کنیم.

در ادامه این نشست مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ۱۴ مجمع تخصصی کانون‌های فرهنگی گفت: در این حوزه از سال ۹۲ کار‌های مختلفی شده تا تنوع و تکثر در کانون‌های فرهنگی رشد کند. درحال حاضر بیش از ۸۰۰ کانون در دانشگاه‌ها داریم، اما آیین‌نامه کانون‌ها مربوط به سال ۸۸ است و تغییرات چندانی نداشته است.

لله‌گانی با اشاره به ظرفیت قانونی و تشکیلات‌سازی مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی، گفت: کار‌های خوبی در این حوزه و حتی در سطح ملی انجام شده است و می‌توان گفت که بخش اعظمی از فضای فرهنگی دانشگاه‌ها، محصول تلاش کانون‌های فرهنگی و مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی است و تلاش همه ما این است که با نگاه انتقادی به وضعیت بهتری برسیم.

اخذ مجوز قانونی مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی، جلوگیری از موازی کاری در فعالیت‌های فرهنگی، ممانعت از حضور افراد ناآشنا با موضوعات فرهنگی در مجموعه‌های فرهنگی، استقلال مجامع و برگزاری مراسم مجمع تخصصی با میزبانی دانشگاه‌های مختلف بخشی از مهمترین مباحثی بود که از سوی دبیران مجامع تخصیی کانون‌های فرهنگی مطرح شد.

در این نشست مهدی هادیان (جهادی)، محمد پیروزان (سلامت)، امین قرنفلی (اخلاق حرفه‌ای)، پدرام عبدالله‌زاده (هنر‌های نمایشی)، فریماه قاراباقی‌ها (هلال احمر)، مریم دهقانی (قرآن و عترت)، رامتین دبستانی (خیریه)، حسین نظری نائب (ادبی) و مهرناز غفاری (گردشگری، اقوام و محیط زیست) دبیر مجمع تخصصی کانون‌های مرتبط حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کانون های فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی مجامع تخصصی فعالیت فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

 

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم