Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-16@14:45:04 GMT

گلرهای جام جهانی 2014؛ بدون تیم یا در ناکجا آباد!

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۱۹۸۰

گلرهای جام جهانی 2014؛ بدون تیم یا در ناکجا آباد!

چند دروازه بان مطرح در فوتبال ایران با شروع رقابت های کشورهای مختلف هنوز در عضویت تیمی نیستند.

 

به گزارش ورزش سه، از رقابت های فصل جدید فوتبال ایران و دیگر کشورهای دنیا چند هفته ای می گذرد و تنور فوتبال باشگاهی رفته رفته در حال داغ شدن است. بازیکنان ایرانی هم در نقاط مختلف دنیا تیم های خود را پیدا کرده اند و فصل جدید را استارت زده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین بازیکن ایرانی که تیم فصل جدید خود را انتخاب کرد، رضا قوچان نژاد بود. مهاجم سابق تیم ملی که از آپوئل قبرس جدا شده بود، به تیم زووله هلند پیوست و بار دیگر حضور در این کشور را تجربه خواهد کرد.

 

اما نکته ای که اینجا مرور می کنیم، بحثی درباره دروازه بان های ایرانی است. در فوتبال ایران در حال حاضر چند دروازه بان مطرح تیم ندارند و سرنوشت آنها برای این فصل فعلا نامعلوم است. به صورت خاص، به سه دروازه بانی می پردازیم که در جام جهانی 2014 عضو تیم ملی فوتبال ایران بودند و با نظر کارلوس کی روش راهی برزیل شدند.

 

- علیرضا حقیقی


دروازه بان فیکس ایران در هر سه دیدار مرحله گروهی جام جهانی 2014، علیرضا حقیقی بود که عملکرد نسبتا خوبی هم داشت. به ویژه در دیدار دشوار و خاطره انگیز مقابل آرژانتین، حقیقی شبی فوق العاده را سپری کرد و به ستاره مورد توجه تورنمنت هم تبدیل شد. حقیقی که در آن زمان تحت قرارداد تیم روبین کازان بود، بعد از جام جهانی با قراردادی قرضی و یک ساله راهی پنافیل در لیگ برتر پرتغال شد. فصل 15-2014 برای حقیقی در پنافیل به خوبی طی شد و حتی او توجه برخی باشگاه های بزرگ تر را هم به خود جلب کرد.

 


اما در پایان فصل، روبین کازان این دروازه بان را به روسیه برگرداند. فصل 16-2015 در روسیه سپری آغاز شد اما در نقل و انتقالات زمستانی، او به ماریتیمو در لیگ پرتغال ملحق شد. قرارداد حقیقی با ماریتیمو هرچند 2  سالرحا و نیمه بود اما در پایان همان فصل، به اتمام رسید.


اسکیلستونا و سوندسوال، دو تیم سوئدی، مقصدهای بعدی حقیقی بودند که توفیق چندانی هم نصیب گلر سابق تیم ملی ایران نکردند

.
در حال حاضر هم حقیقی در هیچ تیمی عضویت ندارد. باید ببینیم ادامه فصل برای این دروازه بان 31 ساله چطور رقم می خورد و آیا او را مجددا در لیگ ایران خواهیم دید یا خیر.


- رحمان احمدی


بعد از خروج نام مهدی رحمتی از فهرست ملی پوشان، دروازه بانی که نقش بسیار پررنگی در صعود ایران به جام جهانی 2014 ایفا کرد، رحمان احمدی بود. درخشش احمدی در بازی بزرگ اولسان، زمینه پیروزی مهم ایران برابر کره جنوبی را فراهم کرد و جشن صعود ایران به جام جهانی پس از هشت سال برپا شد. احمدی البته در برزیل فرصت ایستادن درون دروازه ایران را نیافت. او پس از رقابت های جام جهانی 2 فصل در سپاهان، 2 فصل در پیکان و یک فصل هم در پارس جنوبی حضور داشت. قبل از شروع فصل جدید لیگ ایران هم شنیده می شد که او به نفت مسجد سلیمان می پیوندد اما این انتقال منتفی شد و حالا گلر 39 ساله در زمره بازیکنان بدون تیم فوتبال ایران قرار دارد.

 

 

- دنیل داوری


یکی از سورپرایزهای چند سال پیش در تیم کارلوس کی روش، حضور بازیکنان دورگه بود. دنیل داوری هم به عنوان اولین دروازه بان دورگه به تیم ملی ایران دعوت شد. داوری شاید آن روزها خیال فیکس شدن در تیم ملی را داشت اما عملکردش در بازی های دوستانه به خصوص دیدار مقابل گینه، تصورات را تا حدود زیادی نسبت به او عوض کرد. در نهایت هم داوری پس از انجام تنها 4 بازی، از پیراهن تیم ملی دور و دورتر شد. بعد از جام جهانی 2014، داوری در تیم های نامداری مثل گراس هاپر، آرمنیا بیله فلد و دویسبورگ بازی کرد و حالا در تیم اوبرهاوزن عضویت دارد. اوبرهاوزن در لیگ نیمه حرفه ای منطقه غرب آلمان حضور دارد که یکی از لیگ های مجموعه دسته چهارم فوتبال این کشور به حساب می آید. زمانی که داوری به ایران آمده بود، انتظار چنین سرنوشتی برای او در 31 سالگی نمی رفت اما باید دید او در سال های آینده با وجود اینکه کار سختی دارد، آیا می تواند به سطوح بالاتری از فوتبال برگردد یا نه.

 

 

هرچند این دروازه بان های سابق تیم ملی در وضعیت های نه چندان ایده آلی به سر می برند، مهدی رحمتی، کسی که قبل از این افراد در تیم ملی عضویت داشت، دوران حرفه ای خود را مانند سال های قبل دنبال می کند و امسال هم در یکی دیگر از تیم های مدعی لیگ برتر حضور دارد. البته در کنار این افراد، می توان به سوشا مکانی هم اشاره کرد که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2018 را دارد اما در حال حاضر پس از جدایی از تیم میوندالن، عضو هیچ باشگاهی نیست.

رحمان احمدی علیرضا حقیقی دانیل داوری پارس جنوبی جم تیم ملی ایران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: رحمان احمدی علیرضا حقیقی دانیل داوری پارس جنوبی جم تیم ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۱۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استثنایی‌ترین نجات دروازه در تاریخ فوتبال (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آسیب بیرانوند مربوط به زمان کی روش است (فیلم) بزرگترین جشن قهرمانی فوتبال اسپانیا (فیلم) حضور علیرضا بیرانوند به همراه فرزندش روی سکو‌های ورزشگاه آزادی (فیلم)

دیگر خبرها

  • علیرضا بیرانوند جدید اینجاست | عکس
  • (عکس) رونمایی از علیرضا بیرانوند جدید
  • این شما و این علیرضا بیرانوند جدید؛ 16 ساله از خرم آباد + عکس
  • تماشایی‌ترین نجات دروازه در تاریخ فوتبال (فیلم)
  • تیم منتخب فصل فوتبال زنان ایران را بشناسید
  • حال زیدان بدون تیم خوش است!
  • «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران (+ جداول)
  • «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + عکس
  • استثنایی‌ترین نجات دروازه در تاریخ فوتبال (فیلم)
  • بورنموث ۲-۲ یونایتد: تن‌هاخ و یک ماه بدون برد