Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ حسن خلیل آبادی درباره آخرین وضعیت انتقال کارخانه سیمان به خارج از تهران و برداشت از کوه تاریخی بی بی شهربانو به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: کارخانه فعالیتش را به ساعات پایانی روز و شب‌ها محدود کرده که کسی دودزا بودنش را نبیند. اگر کسی هم اعتراض کند در روز او را برای بازدید می‌برد و کاغذ پاره‌ای نشان می‌دهد و می‌گوید من ماهانه یک میلیارد تومان برای محیط زیست هزینه می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اقدامات فوق نوعی فرافکنی و ارائه اطلاعات دروغ است، ادامه داد: کارخانه سیمان همچنان خاک و دود وارد حلق ما می‌کند و کسی گوشش بدهکار نیست. پیگیری‌هایمان برای خروج کارخانه سیمان هنوز جواب نداده است زیرا پشتوانه کارخانه بنیاد مستضعفان است.

خلیل آبادی درواکنش به این پرسش که با تعطیلی کارخانه تعداد زیادی کارگر بیکار می‌شوند، تاکید کرد: ما نمی‌گوییم کارخانه را تعطیل کنند، می‌توانند مطابق با قانون آن را از شهر دور کنند. در عین حال با خروج کارخانه از شهر ری، این منطقه تبدیل به یک نقطه گردشگری می‌شود و کارگران می‌توانند در صنعت گردشگری مشغول به کار شوند.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا جلوی نابودی کوه بی بی شهربانو گرفته نمی‌شود، گفت: بی بی شهربانو یک معدن ارزان و سهل الوصول است و به همین دلیل کارخانه به سراغ منبع دیگری نمی‌رود.

خلیل‌آبادی با بیان اینکه وجود کارخانه سیمان باعث بروز بیماری در ساکنان مجاورش شده است و باید هرچه زودتر از شهر خارج شود، اضافه کرد: مطابق با برنامه پنج‌ساله سوم باید بهره‌برداری از معادن شن و ماسه در داخل شهر تهران متوقف شود و شهرداری باید این موضوع را پیگیری کند تا جلوی تخریب بی بی شهربانو نیز گرفته شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: معدن بنیاد مستضعفان شهر ری کارخانه سیمان کوه بی بی شهربانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۲۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ لاستیک بر اساس وزن تعیین نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، عباس علی‌آبادی، وزیر صمت (صنعت، معدن و تجارت) در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، اظهار داشت: در پی توافق با انجمن لاستیک، به زودی مشکلات این بخش حل می‌شود.

علی‌آبادی تصریح کرد: قیمت‌ لاستیک، برای تشویق تولیدکنندگان، بر اساس وزن تعیین نخواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!
  • (ویدیو) کارخانه‌ای که بعد از ۱۱ سال تعطیلی، احیا شد
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • فیلم| احیای کارخانه کاشی ۷ آسمان سمنان بعد از ۱۱ سال تعطیلی
  • فیلم/ احیای کارخانه کاشی سمنان بعد از ۱۱ سال تعطیلی
  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک برطرف شد
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • وزیر صمت وارد استان سمنان شد
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • قیمت‌ لاستیک بر اساس وزن تعیین نمی‌شود