Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور آمریکا در اظهار نظر درباره مراسم‌های هشتادمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم در لهستان گفت که به این مناسبت برای این کشور پیام تبریک می‌فرستد!

به گزارش ایسنا، به نوشته پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در گفت‌وگویی که با خبرنگاران در محوطه اطراف کاخ سفید داشت در پاسخ به این‌که پیامش برای لهستان به مناسبت هشتادمین سالگرد حمله آلمان نازی به این کشور و آغاز جنگ جهانی دوم چیست، در ابتدا اینگونه پاسخ داد: من پیامی عالی برای لهستان دارم و مایک پنس معاون رییس جمهور به نمایندگی از من به لهستان رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در ادامه این اظهارنظرش گفت: من مشتاق به این هستم خودم به آنجا بروم اما می‌خواهم به لهستان تبریک بگویم! لهستان کشوری بزرگ با مردمی بزرگ است. ما در کشور خودمان لهستانی‌تبارهای زیادی داریم که شاید تعدادشان به هشت میلیون برسد. ما دوستدار دوستان لهستانی‌مان هستیم و من به زودی آنجا خواهم بود.

با این حال این پیام ترامپ در حالی مطرح شد که این مناسبت در لهستان به عنوان یک روز یادبود و نه یک روز جشن برگزار شد. در مراسمات لهستان به مناسبت هشتادمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم، فرانک والتر اشتاینمایر، رییس جمهور آلمان از لهستانی‌ها تقاضای بخشش به خاطر حمله کشورش به آنها کرد.

اشتاینمایر در این مراسم که مایک پنس در آن حضور داشت گفت: این یک جنایت جنگی آلمانی بوده است.

ترامپ قرار بود روزهای شنبه و یکشنبه گذشته برای شرکت در این مراسم به لهستان سفر کند اما او روز پنجشنبه قبل از آن، این سفرش را به دلیل تشدید طوفان دوریان لغو کرد و به جای او مایک پنس به لهستان رفت.

با این حال مایک پنس در سخنرانی‌اش در این مراسم در روز یکشنبه لحن سنگین‌تری نسبت به ترامپ داشت و گفت: برای مایی که لهستانی نیستیم تصور وحشت‌هایی که در اینجا 80 سال پیش شروع شد سخت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لهستان جنگ جهانی دوم دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا ثبوتی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور
  • احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر / زیرنویس فارسی
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • (تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت