Web Analytics Made Easy - Statcounter

بایکی از جذاب‌ترین و حیرت انگیزترین بخش‌های گینس، رکوردشکنی‌های مربوط به خوردن غذا است و تعدادی از رکوردهای غذایی عجیب و غریب ثبت شده در گینس در این گزارش بخوانید.


به گزارش شریان نیوز، به نقل از روزیاتو شکستن رکوردهای گینس کار بزرگی محسوب می‌شود. اما یکی از جذاب‌ترین و حیرت انگیزترین بخش‌های گینس، رکوردشکنی‌های مربوط به خوردن غذا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتماً شما هم قبول دارید که خوردن مقادیر زیادی غذا در مدت بسیار کم مثلاً در حد چند ثانیه یا تنها چند دقیقه کار ساده‌ای محسوب نمی‌شود، به خصوص اگر چیزی که می‌خورید بزرگ یا مزه‌ی تندی داشته باشد. در ادامه به تعدادی از رکوردهای غذایی عجیب و غریب ثبت شده در گینس خواهیم پرداخت.

خوردن ۱۲ عدد همبرگر در عرض ۳ دقیقه

رکورد بیشترین همبرگر خورده شده در عرض ۳ دقیقه به مردی به نام تاکرو کوبایاشی تعلق دارد. کوبایاشی در سال ۲۰۱۴ در یک برنامه‌ی تلویزیونی در ایتالیا، ۱۲ همبرگر را دقیقاً در عرض ۳ دقیقه خورد.

البته هیچ کسی دوست ندارد برگرش را بدون یک سس خوشمزه بخورد، به همین دلیل به کوبایاشی اجازه دادند سس دلخواهش را برای ساندویچ هایش انتخاب کند که او هم بر هر ۱۲ ساندوچیش سس مایونز را انتخاب کرد.

خوردن ۲۹ عدد کوفته قلقلی در عرض ۱ دقیقه

کوبایاشی رکورد بیشترین کوفته قلقلی خورده شده در عرض ۱ دقیقه را هم به نام خود ثبت کرده. این رکورد در یک برنامه‌ی تلویزیونی در نیویورک ثبت شد و طی آن کوبایاشی در برابر دوربین‌ها ۲۹ کوفته قلقلی را دقیقاً در عرض ۶۰ ثانیه بلعید.

خوردن نزدیک به ۳۰ هزار عدد همبرگر سایز بزرگ مک دونالد در طول زندگی

احتمالاً هیچکس به اندازه‌ی دونالد گروسک از خوردن همبرگرهای سایز بزرگ رستوران مک دونالد لذت نمی‌برد.

گروسک سال‌ها است که تقریباً هر روز ۲ همبرگر سایز بزرگ مک دونالد می‌خورد. مقدار همبرگرهای خورده شده توسط گروسک تا ماه اوت ۲۰۱۶، در مجموع ۲۸،۷۸۸ عدد بود.

پوست کندن و خوردن ۶ عدد تخم مرغ آبپز در عرض ۱ دقیقه

در سال ۲۰۱۲، مردی به نام آشریتا فرمن موفق شد ۶ تخم مرغ آبپز شده را تنها در عرض ۱ دقیقه پوست بکند و بخورد، یعنی به طور متوسط او هر ۱۰ ثانیه یک عدد تخم مرغ خورده بود.

فرمن البته در دنیای رکوردهای جهانی گینس، یک چهره‌ی برجسته محسوب می‌شود، چون رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کرده.

خوردن یک دونات مربایی در عرض ۱۲ ثانیه بدون استفاده از دست و لیس زدن لب‌ها

این رکورد متعلق به مردی به نام فیلیپ سانتورو است. سانتورو موفق شد یک دونات مربایی را بدون استفاده از دست یا لیس زدن لب هایش در عرض ۱۱/۴۱ ثانیه ببلعد. او این رکورد را در سال ۲۰۱۴ در سانفرانسیسکو در برابر دوربین‌ها به ثبت رساند.

خوردن یک شیشه کره بادام زمینی در عرض ۱ دقیقه

آندره اورتولف، که او هم یکی از حرفه ای‌های عرصه‌ی رکورد زنی محسوب می‌شود، ۳۷۸ گرم کره بادام زمینی غلیظ و چسبناک را در عرض ۱ دقیقه خورد. اورتلوف رکوردهای غذایی دیگری هم دارد.

خوردن یک کیلوگرم ژله با چشمان بسته در عرض ۱ دقیقه

اورتولف در سال ۲۰۱۷ رکورد دیگری را به نام خود ثبت کرد. او در عرض ۶۰ ثانیه، ۷۱۶ گرم ژله را با استفاده از چاپ استیک خورد.

او رکورد بیشترین ژله‌ی خورده شده با چشم‌های بسته و بدون استفاده از دست را هم از آن خود کرده. اورتولف ۱،۴۴۵ گرم ژله را تنها در عرض ۱ دقیقه بلعید.

خوردن یک عدد بوریتو در عرض ۴۴ ثانیه

در سال ۲۰۱۹، لی شاتکیور توانست یک بوریتوی بسیار بزرگ را درعرض کمتر از یک دقیقه بخورد. این کار فقط ۴۴/۲۰ ثانیه از او وقت گرفته بود.

خوردن ۹ عدد هات داگ در عرض ۳ دقیقه

در سال ۲۰۱۹، یوتیوبری به نام خوزه مونترو دورن، رکورد بیشترین هات داگ خورده شده در عرض ۳ دقیقه را از آن خود کرد. دورن در عرض ۳ دقیقه، ۹ هات داگ را بلعید.

خوردن ۳۶ عدد حبه سیر در عرض یک دقیقه

در سال ۲۰۱۲، پاتریک برتولتی که او هم در عرصه‌ی رکورد زنی چهره‌ای نام آشنا به شمار می‌رود، ۳۶ عدد حبه سیر را در عرض ۱ دقیقه بلعید. بعید است برتولتی تا روزها از شر بوی رکورد زنی اش خلاص شده باشد.

خوردن ۶ عدد ساندویچ کره بادام زمینی و مربا در عرض ۱ دقیقه

برتولتی رکورد دیگری هم در سال ۲۰۱۲ به نام خود ثبت کرد. او ۶ عدد ساندویچ کره بادام زمینی و مربا را در عرض ۱ دقیقه خورد.

خوردن یک عدد پیاز خام در عرض ۳۰ ثانیه

در سال ۲۰۱۳، مردی به نام یوسوکه یاماگاچی با رکورد خوردن یک عدد پیاز خام کامل در عرض ۲۹/۵۶ ثانیه، نام خود را در کتاب گینس به ثبت رساند. این رکورد زنی در جریان جشن‌های سال نو در ژاپن انجام شده بود.

خوردن ۳۱ عدد کلم بروکسل در عرض ۱ دقیقه

طبق مقررات گینس، کسانی که قصد رکورد زنی در این مورد را دارند باید با استفاده از یک خلال زیتون، هر بار فقط یک عدد کلم را به دهان ببرند.

لینوس اربنک هم با این روش در سال ۲۰۰۸، با خوردن ۳۱ عدد کلم بروکسل در عرض ۱ دقیقه رکورد زنی کرد.

خوردن ۶۵ عدد حبه انگور با استفاده از پا در عرض ۱ دقیقه

گرچه خوردن انگور با پا کار متعارفی نیست، اما به طور قطع کار چالشی‌ای محسوب می‌شود و بسیاری از ما در تصورمان هم نمی‌گنجد که برای انجام آن تلاش کنیم چه رسد که در آن موفق هم شویم. با این حال، در سال ۲۰۱۸، کیف علی خان ۱۹ ساله با خوردن ۶۵ عدد حبه انگور با پاهایش در عرض ۳ دقیقه، رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

خوردن ۲۵ عدد مارشمالو در عرض ۱ دقیقه

اگر تجربه‌ی خوردن این خوراکی خوشمزه را داشته باشید می‌دانید که خوردن مارشمالو اصلاً کار ساده‌ای نیست، به خصوص که بسیار چسبناک هم هست. با این وجود، آنتونی فالزون توانست با خوردن ۲۵ عدد مارشمالو در عرض ۱ دقیقه، رکورد شکنی کند. از سال ۲۰۱۳ تا کنون این رکورد به نام فالزون باقی مانده است.

منبع: شریان

کلیدواژه: سقوط هواپیمای تهران یاسوج ایالات متحده آمریکا مجلس شورای اسلامی سوریه یاسوج بوشهر ایران کرمانشاه سقوط هواپیما روسیه عراق گرگان بارش برف تیم فوتبال استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ فایده بی‌نظیر خیار؛ خوردن خیار به این افراد توصیه نمی‌شود

با وجود آنکه بیشتر مردم خیار را در خانواده سبزیجات و صیفی‌جات جای می‌دهند، این ماده غذایی نوعی میوه به‌شمار می‌رود؛ میوه‌ای بسیار مغذی و آبدار.

این میوه منبع خوبی برای تامین آب بدن است و از آنجا که کالری، چربی، کلسترول و سدیم کمی دارد، برای بدن بسیار مفید است.

فواید خیار چیست؟

به گزارش وری‌ول هلث، مزایای این میوه از آب‌رسانی تا کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها و همچنین سلامت پوست را شامل می‌شود.

آب‌رسانی

خیار با داشتن ۹۶ درصد آب در آب‌رسانی به بدن رقیب کاهو محسوب می‌شود. بنابراین، منبع بسیار خوبی برای آب‌رسانی است.

دریافت آب کافی برای سلامت شما حیاتی است، چون آب:

- دمای بدن را تنظیم می‌کند

- مفاصل را نرم نگه می‌دارد

- از عفونت جلوگیری می‌کند

- مواد مغذی را به سلول‌ها می‌رساند

- به حفظ عملکرد درست اندام‌ها کمک می‌کند

- به خواب بهتر کمک می‌کند

- حافظه و خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد

سلامت استخوان

محتوای زیاد ویتامین K در خیار این میوه را منبعی عالی برای سلامت استخوان‌ها می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که سطح پایین این ویتامین در بدن با میزان زیاد شکستگی استخوان ارتباط دارد.

کاهش خطر سرطان

خیار حاوی پلی‌فنول‌هایی به نام «لیگنان» است. پلی‌فنول ترکیبی گیاهی است که به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند. این ترکیبات گیاهی برای سلامت بدن مزیت‌های بسیاری دارند از جمله در کاهش خطر برخی از سرطان‌ها موثرند.

متخصصان دریافته‌اند که مصرف لیگنان در افراد یائسه مبتلا به سرطان پستان مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری را در این افراد کاهش چشمگیری می‌دهد.

همچنین برخی مطالعات حاکی از آن است که مصرف لیگنان با کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های دیگری مانند سرطان مری، سرطان معده و سرطان روده بزرگ مرتبط است.

سلامت قلبی-عروقی

خیار حاوی فلاونوئید‌ها یا مواد مغذی گیاهی است که برای سلامت قلب مفیدند. متخصصان دریافته‌اند که فلاونوئید‌ها به دلیل داشتن خواص زیر، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند:

- آنتی‌آتروژنیک (جلوگیری از تشکیل پلاک در عروق)

- ضد ترومبوز (جلوگیری از لخته شدن خون)

- آنتی‌اکسیدان (جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد)

کنترل قند خون

طبق یافته‌های پزشکی، خیار دارای خاصیت آنتی‌هایپرگلیسمی است، به این معنی که میزان گلوکز در خون را کاهش می‌دهد. افراد مبتلا به دیابت در تنظیم انسولین و عملکرد قند خون مشکل دارند. خیار یکی از مکمل‌های رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت است که به تنظیم قند خون کمک می‌کند.

ضد التهاب

خیار و پوست آن به‌دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد، معمولا به‌صورت موضعی روی پوست استفاده می‌شود.

از برش‌های خیار برای کاهش پف چشم و تسکین آفتاب‌سوختگی نیز استفاده می‌شود، زیرا این میوه تحریک ناشی از آفتاب‌سوختگی را آرام و پوست را خنک می‌کند و موجب کاهش تورم می‌شود.

ارزش غذایی خیار

به گزارش ایندیپندنت، با وجود آنکه خیار عمدتا از آب تشکیل شده، اما مواد مغذی زیادی نیز دارد و البته کالری آن نیز بسیار کم است.

هر خیار حاوی ۴۵ کیلوکالری، ۲ گرم پروتئین، ۱۱ گرم کربوهیدرات، ۱.۵ گرم فیبر، ۴۸ میلی‌گرم کلسیم، ۳۹ میلی‌گرم منیزیم، ۷۲ میلی‌گرم فسفر، ۴۴۲ میلی‌گرم پتاسیم، ۸ میلی‌گرم ویتامین ث، ۴۹ میکروگرم ویتامین K و ۵ گرم قند است.

چه کسانی باید از خوردن خیار پرهیز کنند؟

خوردن خیار فواید بسیاری دارد، اما برخی‌ها ممکن است به دلایل مختلف نتوانند خیار بخورند:

- مشکلات گوارشی

مصرف خیار در برخی از افراد موجب حالت گازدار شدن معده یا سوءهاضمه می‌شود. اگر سندرم روده تحریک‌پذیر یا بیماری گوارشی دیگر دارید، در مصرف خیار احتیاط کنید.

- اختلال لخته شدن خون

اگر اختلال انعقاد خون دارید یا از دارو‌های رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید در خوردن خیار زیاده‌روی نکنید، زیرا غذا‌های سرشار از ویتامین K ممکن است با رقیق‌کننده‌های خون تداخل اثر داشته باشند.

- آلرژی

اگر تب یونجه یا رینیت آلرژیک دارید، ممکن است مستعد ابتلا به سندرم آلرژی دهانی بر اثر خوردن خیار باشید. سندرم آلرژی دهانی نوعی حساسیت غذایی است که با واکنش به خوردن برخی مواد غذایی مانند میوه‌ها و دانه‌ها و سبزیجات ایجاد می‌شود و اغلب با التهاب مخاط بینی همراه است.

به هر ترتیب، خواص این میوه سرشار از آب کم نیست. با خوردن روزانه خیار می‌توانید به بدن آب‌رسانی کنید و همچنین برخی ویتامین‌های مورد نیاز را به بدن برسانید. اما در صورت احتمال بروز مشکلات گوارشی یا آلرژی و حساسیت غذایی بهتر است در مصرف خیار احتیاط کنید.

منبع: ایسنا

tags # میوه سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • اقدام خطرناک آقای بازیگر برای شکستن رکورد گینس (فیلم)
  • اقدام خطرناک آقای بازیگر برای شکستن رکورد گینس + فیلم
  • بیماری‌هایی که علائم آن نفخ شکم است
  • چرا در رژیم غذایی شکست می‌خوریم؟
  • هرچه خوردیم دیگر بس است! چند توصیه برای کنترل وزن در تعطیلات
  • رقابت ستاره ها و بزرگان پیاده روی کشور در همدان 
  • ۶ فایده بی‌نظیر خیار؛ خوردن خیار به این افراد توصیه نمی‌شود
  • خوردن برنج دوباره گرم ‌شده، ضرر دارد؟
  • خوردن یک وعده این غذا ۳۶ دقیقه از طول عمر را کم می‌کند!
  • لحظات ثبت سریع‌ترین گل ملی تاریخ در 6 ثانیه!