Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:41:12 GMT

نبود داده روزآمد منابع کشور را به یغما می‌برد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۲۵۱۸

نبود داده روزآمد منابع کشور را به یغما می‌برد

امیر سرتیپ دوم فخری عصر چهارشنبه در نخستین دوره آیین اعطای جایزه ملی ابوریحان ویژه مهندسان نقشه برداری، مهندسان علوم فضا، متخصصان علوم جغرافیایی و علوم نجوم به مناسبت گرامیداشت سالروز تولد ابوریحان بیرونی در سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: نقطه ضعفی که در سازمان‌ها مشاهده می‌شود ضعف در تعامل و همکاری سازمانی است در وداقع دچار موازی کاری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر تجهیزات سازمان‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرد می‌توانیم چند کشور را مدیریت کنیم اما به علت موازی‌کاری نمی‌توان از امکانات موجود آنطور که باید استفاده کرد. 

فخری اظهار داشت: در سیل ۹۸ با وجود تمام داده‌های مکانی سازمان‌های متولی مسئولیت خود را به درستی انجام ندادند و بخشی از این تلفات متوجه بی مسئولیتی ما است و باید زیر ساخت اطلاعات مکانی را داشته باشیم تا به ستاد بحران کمک شود. 

وی تاکید کرد: باید دستگاه‌های مسئول جلساتی برگزار کنند تا کارهای ملی را به درستی و با همکاری یکدیگر برنامه‌ریزی کنند، همچنین اطلاعات مکانی که در آن دچار فقر هستیم نیازمند برنامه‌ریزی و رسیدگی سریع است. 


باید ابوریحان‌های جدید شناخته شوند

در ادامه مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: تصمیم بر این است که به تناسب موضوعاتی که ابوریحان روی آن کار کرده از متخصصان تقدیر شود.

وی ادامه داد: وجوه شخصیتی و جامع بودن ابوریحان نشان می‌دهد که او تنها یک نقشه بردار نیست بلکه در زمینه نجوم، گاه‌نگاری، جغرافیا و زبانشناسی کار می‌کرده و تلاش کردیم به بهانه این روز متخصصان مشترک این رشته را در کنار هم گرد آوریم تا ابوریحان جدیدی داشته باشیم.

 شفیعی اظهار داشت: اقدامات لازم را در این مورد انجام داده ایم و قرار شد در سه حوزه جایزه ای تحت عنوان جایزه ملی ابوریحان از جمله داده‌های مکانی، علوم جغرافیایی، علوم.نجوم، داده های فضا و ژئوماتیک را اعطا کنیم.

رئیس سازمان نقشه برداری عنوان کرد: علم باید بیشتر در حل مشکلات جامعه قرار گیرد همچون ابوریحان که علم را در راستای مسائل جامعه به کار گرفت.

نخستین دوره آیین اعطای جایزه ملی ابوریحان با مشارکت سازمان تقشه برداری کشور، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، سازمان فضایی ایران، دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران و انجمن نجوم کشور در ساختمان سازمان برنامه و بودجه در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه کشور ابوریحان بیرونی سازمان نقشه برداری کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود بهمنی، رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با اشاره به مهمترین دستاوردهای این مؤسسه در سال گذشته، گفت: رویکرد تولید و انتقال دانش و یا ترویج یافته‌های علمی، ایجاد تشکل‌های تصمیم ساز در حوزه تحقیقات شیلات با دعوت از نخبگان و صاحب نظران، ایجاد زمینه ارتباطات بین‌المللی به منظور تقویت همکاری‌های مشترک، حمایت از پروژه‌های مشترک با مؤسسات تحقیقاتی، آموزشی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی از جمله برنامه‌های این مؤسسه بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته از محصول پروبیوتیک بومی که با تلاش محققان مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور محقق شده بود رونمایی شد.

بهمنی تجربه موفق تولید محصول و تعاملات با شرکت دانش بنیان را به عنوان بخشی از سیاست‌های کارآمد توسعه پایدار صنعت پرورش آبزیان در کشور دانست و افزود: دستیابی به دانش فنی تولید انبوه پروبیوتیک باسیلوس والیسمورتیس آی اس ۰۳ ( Bacillus vallismortis IS۰۳) گامی مهم در جهت بهبود کیفیت آب مزارع پرورش میگو و مؤثر در عملکرد و راندمان اقتصادی تولید میگوی سفید غربی است.

به گفته رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، این محصول دارای سازگاری کامل با شرایط اکولوژیک بوده و برای بهبود کیفیت آب مزارع پرورش و به ویژه مراکز تکثیر میگو در شمال و جنوب کشور قابل استفاده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونمایی از محصول پروبیوتیک بومی در دهه مبارک فجر سال گذشته، افزود: محصول پروبیوتیک بومی برای نخستین بار با نام تک سل پلاس در صنعت پرورش میگو با تلاش محققان ایستگاه تحقیقاتی تولید میگوی عاری از بیماری خلیج فارس تولید شد.

وی همچنین از دستیابی به دانش فنی تولید نشا ماکروجلبک‌های ulva fasciata و ulva rigida خبر داد و گفت: پروژه دستیابی به دانش فنی تولید نشا ماکروجلبک‌های ulva fasciata و ulva rigida به منظور ایجاد نرسری انجام شده است.

وی با اشاره به وجود ۳۰۹ گونه ماکروجلبک در سواحل خلیج فارس و دریای عمان، گفت: جلبک سبز اولوا در تمام طول سال در شرایط آزمایشگاهی قابل بهره برداری بوده و می‌توان نشا سالم را از این گونه تولید کرد؛ در مرحله بعدی تجاری سازی و ترویج این یافته است که می‌توانیم به انتقال دانش فنی و ترویج در فاز نیمه صنعتی و صنعتی نائل شویم.

بهمنی با اشاره به برنامه‌های پیش رو مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در سال ۱۴۰۳، یادآور شد: همکاری با سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی کشور برای انجام پروژه‌های مشترک ملی، انجام برنامه عملیاتی ۴ ساله مؤسسه، همکاری در تدوین سند توسعه دریا محور، توسعه زیر بخش شیلات، ارزیابی و ارزشیابی دقیق واحدهای پژوهشی بر اساس برنامه عملیاتی در حال برنامه‌ریزی است.

کد خبر 6063611

دیگر خبرها

  • توضیحات جدید سازمان منابع طبیعی درباره قطع درختان در الیمالات مازندران
  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری ها با ایرانیان مقیم خارج
  • بازدید دستغیب از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد/ آئین‌نامۀ حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد
  • ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است