Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:52:33 GMT

آموزش شهروندی در مدارس تبریز تدریس می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۲۷۲۲

آموزش شهروندی در مدارس تبریز تدریس می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج شهین‌باهر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: تدریس این درس با همکاری آموزش و پرورش استان در تمامی مدارس و مقاطع تحصیلی کلان‌شهر تبریز از اول مهر ماه امسال آغاز می‌شود که سرفصل‌ها و موضوعات آن توسط شهرداری تهیه و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۴۰۰ هزار جلد از کتاب آموزش شهروندی توسط شهرداری چاپ و منتشر شده، اظهار داشت: این کتاب دارای ۲۳ عنوان و سرفصل است که برای ۳۴۰ هزار نفر از دانش آموزان تبریزی تهیه شده و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در تمام مدارس توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهین‌باهر مدت زمان تدریس کتاب آموزش شهروندی را ۲ ساعت در هفته اعلام و اضافه کرد: تاکنون تعداد ۲۰۰ نفر از مربیان و مدرسان این کتاب توسط شهرداری تبریز دوره‌های آموزشی را سپری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تألیف کتاب‌های شهروندی ۱۴ ماه به طول انجامیده و گروه‌های کارشناسی تلاش خود را برای تطابق کتاب‌ها با گروه‌های مختلف سنی دانش‌آموزان به کار برده‌اند، گفت: شهرداری تبریز مصمم است برای نخستین بار در کشور بتواند مبحث آموزش‌های شهروندی را از سنین پایه و مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس اجرایی کند تا در آینده با صرف حداقل هزینه و زمان شاهد پیشرفت در مشارکت‌های اجتماعی شهروندان در مدیریت شهری باشیم.

شهین‌باهر آموزش شهروندی را مهمترین و محوری‌ترین اقدام شهرداری تبریز در سال‌های اخیر دانست و با تاکید بر نقش پررنگ این اقدامات در توسعه شهری، یادآوری کرد: معتقدیم کلید حل مشکلات شهری و جامعه توجه به مسائل فرهنگی از سنین پایه است تا شرایط برای زندگی بهتر و سالم‌تر مردم فراهم شود.

وی، حق و حقوق شهروندی، تکالیف سازمان‌ها و نهادهای خدمت‌رسان، ترافیک، آلودگی هوا، پسماندها، توسعه شهری، ساخت و سازهای غیرمجاز، فرهنگ زیست در شهرها و نوع دوستی و همکاری بین شهروندان را جزو رئوس اصلی کتاب آموزش شهروندی بیان کرد.

شهردار تبریز ادامه داد: بدون تردید آموزش ۱۲ تا ۱۳ ساله کتاب آموزش شهروندی در مدارس تبریز می‌تواند به لحاظ فرهنگی شهر را دگرگون کرده و مسیر توسعه را هموارتر و تسریع کند.

شهین باهر از وزارت کشور درخواست کرد تا برای توسعه فرهنگی شهرها و تسهیل در روند آموزش شهروندی، زمینه‌های لازم برای تدریس کتاب یاد شده در تمام مدارس شهرهای ایران به ویژه کلان‌شهرها را فراهم کند.

کد خبر 4711265

منبع: مهر

کلیدواژه: مدارس تبریز ایرج شهین باهر شهرداری تبریز هفته دولت بوشهر قزوین ماه محرم شیراز ایلام گرگان استانداری سمنان خرم آباد شهرکرد خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی یاسوج مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است

استاندار زنجان گفت: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _سه‌شنبه، دوم اردیبهشت_ در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشأ خیر و به نفع مردم است، افزود: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم، اما در این میان کتابخانه‌های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد، چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است، اضافه کرد: در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

وی اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

افشارچی ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان، عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 747280

دیگر خبرها

  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند