Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@23:26:50 GMT

سالی ۶ هزار نفر دچار مرگ مغزی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۳۱۲۸

نایب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان اینکه به صورت میانگین سالی ۶ هزار نفر دچار مرگ مغزی می‌شوند، گفت: ۷ روز بعد از مرگ مغزی عملا ارگانی برای پیوند باقی نمی‌ماند، زیرا مغز که از بین رفته صد‌ها نوع سم تولید کرده و بدن را تبدیل به حوضچه سمی می‌کند.   به گزارش میزان، امید قبادی نایب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با بیان اینکه به صورت میانگین سالی ۶ هزار نفر دچار مرگ مغزی می‌شوند، گفت: نیمی از مرگ مغزی‌ها قابلیت اهدا دارند، اما با کمال تاسف کمتر از هزار نفر به اهدا می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی در پاسخ به این سوال که چند روز یا چند ساعت برای اهدای عضو بیمار مرگ مغزی زمان وجود دارد، افزود: از وقتی که مرگ مغزی تایید می‌شود بیمار ۱۴ روز به دستگاه‌های اکسیژن رسان جواب می‌دهد، اما این به این معنی نیست خانواده ۱۴ روز فرصت برای فکر کردن در مورد اهدای عضو دارند.
 
قبادی با تاکید بر اینکه ارگان‌های بدن بیمار مرگ مغزی ساعت به ساعت از بین می‌رود، تصریح کرد: پیوند ریه‌ها در ۲۴ ساعت اول مرگ مغزی بیمار ممکن است.
 
وی ادامه داد: در ۴۸ ابتدایی پس از مرگ مغزی قلب بیمار قابلیت پیوند دارد و پس از ۷ روز عملا ارگانی برای پیوند باقی نمی‌ماند، زیرا مغز که از بین رفته صد‌ها نوع سم تولید می‌کند و بدن را تبدیل به حوضچه سمی می‌کند که دیگر امکان اهدا عضو وجود نخواهد داشت.
 
نایب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان در پاسخ به این سوال که میزان پیوند ریه با توجه به زمان محدود برای پیوند چقدر است، گفت: در دنیا ۱۰ درصد پیوند ریه‌ها رخ داده و در ایران یک تا ۴ درصد است که البته سال گذشته تنها یک درصد رخ داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مرگ مغزی آمار سالانه عمار صالحی علی اصغر مونسان گام سوم برجام سرگئی لاوروف ماه محرم سامانه سماح هفته امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، با اهدای اعضای زنده یاد نجم الدین رزمجویی سه بیمار، حیاتی دوباره یافتند.
کبد و کلیه زنده یاد نجم الدین رزمجویی ۵۵ ساله که دچار مرکز مغزی شده بود با رضایت خانواده اش به دو بیمار نیازمند به کبد و کلیه در بیمارستان پیوند اعضا اهدا شد.
قرنیه آن مرحوم هم به بیماری دیگر در بیمارستان خلیلی شیراز پیوند زده شد.

دیگر خبرها

  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی