Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@17:28:29 GMT

شرکت کیسون توان ساخت قطار شهری اهواز را ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۴۶۱۲

شرکت کیسون توان ساخت قطار شهری اهواز را ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام شاهین زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مناقصه قطار شهری اهواز در سال ۸۵ برگزار شد و در این مناقصه شرکت کیسون به دلیل اینکه علاوه بر ارائه قیمت، پیشنهاد آوردن فاینانس را نیز داشت در این مناقصه پیروز شد.

وی با بیان اینکه از سهم ۸۵ درصدی تا کنون چیزی که محقق شده، نامه شرکت‌های چینی است که طلبکار هستند، افزود: شورای شهر اهواز در این راستا به این نتیجه رسیده است که شرکت کیسون، توان تکمیل این پروژه و پرداخت مطالبات کارگری که به ۱۸ ماه رسیده است را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل قطار شهری اهواز تصریح کرد: بیش از سه ماه است که کارگران شرکت کیسون تحصن‌های پیاپی را برای احقاق حق خود داشتند که با دخالت استاندار تنها توانستیم مطالبه سال ۹۶ کارگران را پرداخت کنیم.

شاهین زاده با بیان اینکه شورای شهر اهواز برای فسخ قرارداد با شرکت کیسون به قطعیت رسیده است، گفت: در سال ۹۴ تصمیم به فسخ پیمان شرکت کیسون گرفته شد تا مرحله نهایی پیش رفت اما یک سری دغدغه‌ها و ملاحظات باعث عقب کشیدن می‌شد اما اکنون تصمیم فسخ همکاری اتفاق خواهد افتاد.

وی با عنوان اینکه اگر شرکت کیسون یک برگه مطالبات مثبت ارائه دهد استعفا می‌دهم، بیان کرد: این شرکت به ما بدهکار است، ۴۳ میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه در قبال ضمانت نامه از ما دریافت کرده و اخیراً نیز ۱۴ میلیارد تومان دیگر دریافت کرده است.

مدیرعامل قطار شهری اهواز با عنوان اینکه برای تحقق حقوق و مطالبات مردم عقب نشینی نمی‌کنیم، گفت: مطالبات ما از شرکت کیسون بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان است و تأخیر در پروژه نیز جریمه‌هایی در پی دارد که شرکت باید پرداخت کند.

کد خبر 4711572

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر اهواز قطار شهری جلسه شورای شهر اهواز هفته دولت بوشهر قزوین ماه محرم شیراز ایلام گرگان استانداری سمنان شهرکرد خرم آباد خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی یاسوج مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است

روح‌الله اکبری گفت: از تامین چهار میلیون واحد مسکن هدف گذاری شده، عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد آغاز شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز عملیات آماده سازی سایت ۲۰۵ هکتاری سمنان که امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین و همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: عملیات ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و در مراحل مختلف ساخت قرار دارد که ۵۰۰ هزار واحد آن تحویل متقاضیان شده است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در قالب مسکن شهری و روستایی است، افزود: بخشی از طرح‌های نهضت ملی مسکن که حدود ۲۰۰ هزار واحد را شامل می‌شود در حوزه شهری به صورت خودمالکی و با حمایت دولت در دست احداث است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه ۲۶۰ هزار واحد مسکونی نیز در بافت فرسوده در دست احداث است، گفت: بخشی دیگر تعهد دولت، در حوزه بهسازی و نوسازی روستایی قرار دارد که تا کنون عملیات احداث ۴۹۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای واگذاری اراضی به منظور ساخت مسکن در روستا‌ها تا کنون ۴۰۰ هزار قطعه زمین شناسایی شده، اظهار کرد: از این تعداد ۸۰ هزار قطعه واگذاری به متقاضیان انجام شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی گفت: عملیات ساخت در حوزه شهری در اراضی دولتی با اجاره ۹۹ ساله به متقاضیان عرضه می‌شود که ۴۰۰ هزار قطعه زمین در قالب گروه ساخت، ساخت انفرادی و طرح جوانی جمعیت به متقاضیان تحویل داده شده است.

دیگر خبرها

  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است
  • احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است
  • مطالبات شهرداران کلانشهرها پیگیری می‌شود
  • فعلاً نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد
  • قطار ملی ساخت ایران به زودی وارد خطوط مترو می شود
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • باشگاه استقلال به دنبال دستگیری مدیرعامل اسپانسر جنجالی
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • حکم جلب اسپانسر استقلال صادر شد!