Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@23:51:33 GMT

تولید ریزجلبک در حاشیه دریاچه ارومیه گسترش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۵۴۵۲

تولید ریزجلبک در حاشیه دریاچه ارومیه گسترش می‌یابد

به گزارش ایرنا، قاسم جعفروند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این تفاهم نامه به منظور بهره برداری بهینه از منابع استان و باتوجه به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و به لحاظ برنامه های ارایه شده در سند تدبیر و توسعه استان، مبنی بر برنامه ریزی به منظور تنوع بخشی به تولیدات بخش شیلات و آبزیان، امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی هدف از تفاهم نامه مربوطه را دستیابی به بیوتکنیک اقتصادی پرورش ریزجلبک در سیستم های مختلف و سویه های( گونه)  متفاوت با اولویت سویه‌های موجود در منطقه، توسعه و تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی بیوتکنولوژی در حوزه پرورش ریزجلبک با مشارکت بخش خصوصی، جلب مشارکت بخش خصوصی جهت توسعه و ترویج صنعت پرورش ریزجلبک به منظور تنوع بخشیدن به محصولات شیلاتی استان در زمین های حاشیه دریاچه ارومیه و استفاده بهینه از ظرفیت های بیولوژیکی و اقتصادی موجود در حاشیه این دریاچه و سواحل آن عنوان کرد.  

جعفروند گفت: در صورت تولید ریز جلبک ها در استان و با توجه به کاربرد جلبک ها در صنایع غذایی، تغذیه، تولید دارو، رنگدانه، مواد شیمیایی و سوخت دستاوردهای اقتصادی فراوانی را شاهد خواهیم بود.  

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: در بخش شیلات و آبزیان در اکوسیستم های آبی جلبک ها و فیتوپلانکتون ها بخش مهمی از زنجیره غذایی موجودات آبزی و ماهی ها را تشکیل می دهند و با عملیاتی کردن این تفاهم نامه در سال های آتی زمینه های مساعدی در خصوص سرمایه گذاری و توسعه این محصول را شاهد خواهیم بود و درهای جدیدی برای رونق در تولید و اشتغال در استان گشوده می شود.

۳۰۹۳/۳۰۷۱ 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر بیوتکنولوژی جلبک دریاچه ارومیه سرمایه گذاری صنایع غذایی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد

منابع عراقی از تفاهم نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات در زمینه پروژه جاده توسعه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که در مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه تفاهم‌نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات برای همکاری در پروژه جاده توسعه امضا شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در پروژه راهبردی جاده توسعه تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه را وزرای حمل و نقل عراق و ترکیه و وزیر حمل و نقل قطر و نیز وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که به موجب این تفاهم‌نامه این کشور‌ها در تنظیم چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه همکاری می‌کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق آمده است: جاده توسعه یک پروژه راهبردی است که موجب تقویت رشد اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق هم‌افزایی اقتصادی میان شرق و غرب می‌شود و به تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد مسیر رقابتی منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی