Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سرانجام با گذشت نزدیک به یک ماه از آغاز درگیری‌ها میان دولت منصور هادی و شورای انتقالی جنوب، سرانجام هیأت‌های طرفین در جده حاضر شدند.

یک منبع وابسته به دولت هادی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که دولت مستعفی سرانجام با مذاکرات بدون پیش شرط با شورای انتقالی جنوب موافقت کرده است؛ اما هنوز مشخص نیست که دوطرف چه زمانی رو در رو به مذاکره بنشینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موافقت دولت هادی با انجام مذاکره بدون پیش شرط با شورای انتقالی جنوب در حالی است که «احمد المیسری» وزیر کشور دولت منصور هادی ساعاتی پیش گفته بود که هیچ مذاکره‌ای با شورای انتقالی جنوب صورت نخواهد گرفت و مذاکرات باید با امارات به عنوان عامل اصلی تمامی اتفاقات انجام پذیرد.

اسپوتنیک در ادامه به نقل از منابع خود نوشت که دولت سعودی رایزنی‌های جداگانه‌ای با هر دو هیأت حاضر در جده انجام داده و تلاش می‌کند نظرات طرفین را به یکدیگر نزدیک کند. رسانه‌های دیگر از جمله رویترز و شبکه الجزیره نیز به نقل از منابع خود گفته‌اند که مذاکرات غیر مستقیم در جده آغاز شده است.

بنابراین گزارش، «معین عبدالملک» نخست‌وزیر دولت هادی به همراه معاون خود و معاون منصور هادی و رئیس دفتر منصور هادی اعضای این هیأت هستند. «عیدروس الزبیدی» رئیس شورای انتقالی جنوب یمن نیز شب گذشته در رأس یک هیأت پنج نفره وارد جده شد و گفت که قرار است دو مدت دو روز با مقامات سعودی گفت‌و‌گو کند.

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات نیز در صفحه توئیتر خود از مذاکرات میان دولت منصور هادی و شورای انتقالی یمن به گرمی استقبال و ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات موفقیت‌آمیز باشد. او در ادامه نوشت که همه باید علیه انصارالله یمن متحد شوند و اختلافات را کنار بگذارند.

از فردای سقوط عدن به دست شبه نظامیان شورای انتقالی، در ۱۹ مرداد گذشته دولت سعودی از این شورا و دولت منصور هادی خواست تا در جده گرد هم آمده و مذاکره کنند. اما تا کنون تمام تلاش‌های ریاض برای کنترل بحران از جمله اعزام کمیته آتش‌بس به «عدن» شکست خورده است.

پیش از این دولت مستعفی یمن عقب‌نشینی شورای انتقالی جنوب از تمامی سازمان‌ها و اماکن نظامی را به عنوان پیش شرط مذاکرات اعلام کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش که امروز به همراه رئیس جمهوری و تعدادی از اعضای هیئت دولت به اسلام‌آباد سفر کرد، در حاشیه مراسم امضای ۸ سند همکاری میان دو کشور در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: همکاری‌های حمل‌ونقلی از جمله در حوزه بنادر و دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای از مسائل مطرح شده به‌منظور توسعه روابط دو کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد.

به گفته بذرپاش، برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام‌آباد و افزایش پرواز‌ها میان تهران- لاهور یا مشهد- لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سیما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • تنش مستقیم میان ایران و اسرائیل تمام شد اما فعلا
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد