Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران کارخانه کنتورسازی قزوین که ۲۵ ماه است حقوق و معوقات خود را دریافت نکرده‌اند، با تجمع مقابل استانداری خواستار خارج شدن این شرکت از مدیریت بخش خصوصی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با وجود اینکه روند خصوصی‌سازی در کشور انتظارات گروه‌های تجاری و صنعتی را برآورده نکرده این امر در چند دهه اخیر به یکی از کلیدی‌ترین عناصر اقتصادی و توسعه بین المللی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خصوصی‌سازی، فرآیندی با اهمیت در تحول سازمانی است که اگر به‌درستی اجرا شود، رشد اقتصادی مطلوبی را به دنبال خواهد داشت، ولی اگر این فرآیند به‌درستی اجرا نشود و پیاده سازی آن با بی توجهی همراه باشد، نتایج نامطلوبی را در پی خواهد داشت.
در این راستا در چندسال اخیر شاهد عدم موفقیت روند واگذری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی بوده ایم که کارخانه کنتورسازی قزوین هم از این واگذاری‌ها در امان نبوده است.
این کارخانه که در شهر صنعتی قزوین قرار دارد در سال ۱۳۴۷ تاسیس شده و تا سال ۸۷ تنها برند تولید کننده کنتور در خاورمیانه بوده است.
سازمان خصوصی سازی در سال ۱۳۸۷ کارخانه کنتور سازی قزوین را به شخصی واگذار می‌کند که به خاطر عدم سوء مدیریت، این کارخانه با بحران مالی روبرو می‌شود.  
با وجود اینکه این کارخانه از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین کارخانه‌ها بود، امروز با مشکلاتی مواجه شده و در ماه‌ گذشته هم شاهد برگزاری تجمع کارگران این کارخانه بودیم.
بنابر گزارش‌های منتشرشده این کارخانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ کارگر داشته که طی دو تا سه سال گذشته تعداد کارگران به حداکثر ۲۰۰ کارگر تقلیل یافته است.
عدم پرداخت ۲۵ ماه حقوق معوق کارگران باعث شد که حدود ۴۰ نفر از کارگران این کارخانه در روز‌های اخیر مقابل استانداری شهر قزوین تجمع کنند. مشکلات معیشتی و بیمه تامین اجتماعی از مطالبات این کارگران است.
یکی از کارگران این کارخانه به ما می‌گوید: یکی از مطالبات اصلی کارگران کنتورسازی خارج شدن شرکت از مدیریت بخش خصوصی است.    
وی می‌افزاید: مسئولان باید برای حل مشکلات این شرکت از غیبت مدیرعامل شرکت و تعطیلی خط تولید تا مطالبات کارگری تدبیری کنند.
این کارگر معترض می‌گوید: مدیرعامل شرکت کنتورسازی حدود ۳ سال است که در زندان به سر می‌برد و از آنجا شرکت را اداره می‌کند.   اخراج ۱۸۰ کارگر در یک ماه کارگر کارخانه کنتور سازی می‌افزاید: با وجود اینکه این شخص در زندان به سر می‌برد، اما با یک نامه به مسئولین استانی راحت می‌تواند در امور شرکت دخالت داشته باشد.
وی معتقد است شرکت کنتور سازی حدود ۱۸۰ کارگر داشت که در یک ماه اخیر حدود ۱۴۰ نفر آن‌ها را اخراج کردند.
این کارگر می‌گوید: ما چندین بار اعتراض کرده ایم و مسئولین به ما قول داده اند که پیگیر مطالبات ما باشند، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
وی افزود: قوه قضاییه استان به این قضیه ورود پیدا کرده است چند هفته پیش در شرکت را پلمپ کرده بودند و هیچ کدام از کارگران را در کارخانه راه نمیدادند که با دستور قضایی پلمپ باز شد.
این کارگر در ادامه می‌گوید کار فرما نماینده خود را در کارخانه معرفی کرده است با وجود اینکه مواد اولیه در کارخانه موجود است وی حاضر نمی‌شود با کارگران قرار داد ببندد تا کارگران تولید شروع کنند.
وی می‌افزاید: سئوال ما از سازمان خصوصی این است که با وجود اینکه میدانند مدیر عامل شرکت ۳ سال است که در زندان بسر می‌برد و در بورس کلاهبرداری کرده است چرا برخورد نمی‌شود.
این کارگر در ادامه می‌گوید: آیا نباید از کارگر حمایت شود برای پیگیری‌های مطالبات خود به مجلس، استانداری و حتی از امام جمعه کمک خواستیم. متاسفانه هیچ مسئولی پاسخگو نیست.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  
به گفته یکی دیگر از کارگران، تیر ماه سال ۹۷ حدود یک سال پیش یکی از اعضای شورای اسلامی کارگران کارخانه که مطالبات کارگران را پیگیری می‌کرد بعد از سال‌ها تلاش صنفی با ۲۲ سال سابق کار به بهانه اتمام قرارداد کار از سوی کارفرما تعدیل شد و از آن زمان تاکنون کارگران نماینده واقعی برای پیگیری مطالبات صنفی خود نداشته‌اند.
عبدالمحمد زاهدی، استاندار استان قزوین با اشاره به تجمع کارگران کارخانه کنتورسازی به خبرنگار ما می‌گوید: متاسفانه مالک کارخانه کنتور سازی در زندان به سر میبرد و هر تصمیمی که گرفته می‌شود باید در حوزه قضایی باشد.
زاهدی می‌افزاید: مسئولین قضایی به صورت جدی دنبال حل مشکلات این کارگران هستند؛ و بار‌ها به آن‌ها قول داده ایم که مشکل آن‌ها حل خواهد شد.
استاندار استان قزوین معتقد است اگر مدیر عامل کارخانه بیرون از زندان بود، بهتر می‌شد با آن مذاکر کرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی دستگاه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند

قائم مقام مدیرعامل شرکت پلور سبز با حضور در فرمانداری ضمن دیدار با فرماندار زرند گزارشی از آخرین وضعیت این کارخانه را ارائه کرد.

 سید رضا حسینی نژاد، فرماندار در این دیدار با اشاره به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حمایت از تولید گفت: واگن سازی زرند با توجه به توان و بستری که در حوزه قطعه سازی دارد، باید جدا از ساخت واگن نسبت به جلب سرمایه‌های جدید اقدام کندو در این مسیر مقدمات بازدید چند شرکت خودرو سازی برای تولید بخشی از قطعات خود را در کارخانه واگن سازی فراهم کرده ایم که امیدواریم مجموعه مدیریتی این کارخانه از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد تا با اخذ مجوزات لازم خط تولید جدید این شرکت راه اندازی شود.

 همچنین در این جلسه برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از مرگ ۶ کارگر در آتش سوزی شرق تهران | علت آتش سوزی چه بود؟
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان | چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند
  • بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس