Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان و خانم «سیمونا لسکوار» معاون وزیر امور خارجه اسلوونی، سومین دور رایزنی‌های سیاسی بین دو کشور را در« لوبلیانا» برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان و خانم «سیمونا لسکوار» معاون وزیر امور خارجه اسلوونی، سومین دور رایزنی‌های سیاسی بین دو کشور را در« لوبلیانا» برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رایزنی‌ها آخرین تحولات روابط دوجانبه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و موضوعات بین المللی و منطقه ای از جمله برجام و تحولات منطقه غرب آسیا و خلیج فارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

با توجه به وجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های گسترده، طرفین ارتقای سطح همکاری‌ها و توسعه مناسبات را در بخش‌های مختلف کشاورزی، مواد غذایی، دارو و توریسم و گردشگری، مورد تاکید قرار دادند.

 

در این رایزنی‌ها، معاونین وزرای خارجه ایران و اسلوونی همچنین ضمن تبادل‌نظر در خصوص پیامدهای منفی و چالش‌های ناشی از یکجانبه‌گرایی به‌ویژه در تشدید بحران‌ها در سطح منطقه و جهان بر حمایت از چندجانبه‌گرایی، تاکید کردند./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های مساجد مجلس خبرگزاری شبستان روزنامه محرم حسینی سید عباس عراقچی عراقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و عربستان بر استمرار رایزنی‌ها بین دو کشور

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه خبری وزارت خارجه، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با امیر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفتگو کردند.

دکتر امیرعبداللهیان در این تماس توضیحاتی در خصوص تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک ایران در دو هفته گذشته برای پیگیری حقوقی و بین‌المللی اقدام متخلفانه رژیم صهیونیستی و بی‌عملی شورای امنیت در نتیجه مخالفت آمریکا و دو کشور اروپایی با محکومیت این رژیم ارایه نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه، اقدام نیرو‌های مسلح کشورمان در پاسخ به تعرض رژیم صهونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع مطابق ماده ۵۱ منشور ملل متحد توصیف کرد.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز در این گفتگو ضمن تشکر از توضیحات ارائه شده، بر نیاز منطقه به ثبات و امنیت و گسترش همکاری‌های منطقه و بین المللی بین دو کشور تاکید کرد.

طرفین همچنین بر استمرار رایزنی‌ها بین دو کشور تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • هشدار امیرعبداللهیان به اسرائیل در رایزنی با همتایان خود
  • رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان با دبیر کل سازمان ملل
  • شورای امنیت تجاوز به کنسولگری ایران را محکوم کند
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اسلوونی
  • تبادل نظر وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی درباره تحولات منطقه
  • انتظار داشتیم شورای امنیت اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران را محکوم کند
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند
  • اعتقاد اسلوونی بر تاثیر آتش بس در غزه و کاهش تنش‌ها در منطقه
  • تاکید ایران و عربستان بر استمرار رایزنی‌ها بین دو کشور
  • رایزنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره حمله به سفارت ایران