Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@00:11:47 GMT

شماره تلفن ۴۱۹ میلیون کاربر فیسبوک افشا شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۰۵۷۱

شماره تلفن ۴۱۹ میلیون کاربر فیسبوک افشا شد

خبرگزاری میزان- یک وبسایت فعال در زمینه تجزیه و تحلیل و خبر رسانی فناوری گزارش داد که شماره تلفن ۴۱۹ میلیون کاربر فیسبوک در سراسر جهان به بیرون درز کرده است/و در یک پایگاه اینترنتی غیرایمن و حفاظت نشده یافت شده‌اند. تاریخ انتشار: 12:10 - 14 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۷۴۷۹

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، وبسایت «تک کرانچ»، که در زمینه خبررسانی، تجزیه و تحلیل فناوری‌ها فعالیت می‌کند روز چهارشنبه گزارش داد که شماره تلفن ۴۱۹ میلیون نفر از کاربران فیسبوک در سراسر جهان به بیرون درز پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش تک کرانچ این شماره تلفن‌ها بر روی یک پایگاه اینترنتی غیر ایمن و حفاظت نشده کشف شده‌اند.

فیسبوک مدعی است که هیچ مدرکی مبنی دال بر این موضوع که حساب کاربری هر یک از این کاربران به خطر افتاده باشد وجود ندارد.

این درز اطلاعات یادآور این نکته است که حتی سیاست‌های امنیتی جدید و سخت‌گیرانه‌تر نیز لزوما نمی‌تواند از درز اطلاعات و سوء استفاده از آن‌ها جلوگیری کند.

۱۸ ماه پس از آنکه فیسبوک در پی نقض خصوصی حریم کاربران مجبور به حذف یکی از قابلیت‌های خود شد، «تک کرانچ» اعلام کرده که محققان امنیتی لیستی از ۴۱۹ میلیون کاربر فیسبوک به همراه شماره تلفن آن‌ها را در یک پایگاه اینترنتی محافظت نشده کشف کرده‌اند.

فیسبوک پیش از این بار‌ها حریم خصوصی کاربران را نقض کرده و به همین دلیل هدف انتقادات گسترده‌ای قرار دارد.

ماه جولای نیز فیسبوک به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران، از سوی کمیسیون تجارت فدرال آمریکا به پرداخت ۵ میلیارد دلار جریمه نقدی محکوم شد.

این حکم پس از آن صادر شد که فیسبوک به صورت غیرقانونی اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر را در اختیار شرکت «کمبریج آنالیتیکا» قرار داده بود و این اقدام نقض توافق ۲۰۱۲ فیسبوک با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا به شمار می‌رفت.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فیسبوک نقض حریم خصوصی رسانه های اجتماعی حریم خصوصی کاربران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرای «طرح نور»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور در خصوص «طرحِ نور» (عفاف و حجاب) آمده است:

در زمان و زمانه‌ای که جریان‌هایِ رسانه‌ایِ بَدخواهِ ملتِ ایران به دنبال اختلاف افکنی و دوقطبی سازیِ جامعه با اجرایِ «طرحِ نور» بودند؛ مردمِ عزیز و نخبگانِ فهیم با اِدراکی قابلِ ستایش در کنارِ پلیسِ قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامتِ بانویِ ایرانی حفظ شود. برای آنکه افکارعمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناختِ بیشتری از دلایلِ فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طیِ روز‌های آینده چند پرونده مهم از باندهایِ تبهکارِ سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشا، تجارتِ جنسی، پورنوگرافی و... داشته‌اند منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوعِ پیش گفته؛ گزارش‌هایِ میدانی و اخذِ نظراتِ مردمی در کنارِ حمایت‌هایِ روسای محترمِ جمهور و قوه قضاییه، صداسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه وجماعات و سایرِ نهادهایِ مسئول نشان دهندهِ شناختِ مطلوب از نبض‌سنجیِ اجتماعیِ فراجا در اجرایِ «طرح نور» است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهداتِ عینیِ روزانه در شهر‌ها نشان دهنده‌یِ حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌مان است. 

پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندانِ عزیز این نوید را می‌دهیم که در نهایت «طرح نور» به سمتِ هوشمندسازی پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که نهادهایِ متولیِ کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.

در پایان قدردانِ کارکنانِ سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مُشفقانه به ارتقای ارزش‌های اجتماعی یاری می‌رسانند و انتظار داریم تا با همّتِ مسئولینِ محترم و انجام بموقع وظایف دستگاه‌های مسئول روندِ هوشمندسازی نیز، پُرشتاب‌تر به سرانجامِ مطلوب و موردِ رضایتِ مردم برسد.

دیگر خبرها

  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • خط حزب‌الله ۴۴۱؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • موندو افشا کرد: ملاقات فلورنتینو پرز با تیم داوری ال‌کلاسیکو پیش از شروع مسابقه
  • دست اسرائیل از آستین واتس‌اَپ بیرون زد/ کشتار کاربران فلسطینی با نقض حریم اطلاعاتی
  • تلفن ثابت سازمانی
  • سوت پایان دربی میلان و قهرمانی شماره 20 اینتر در سری آ با گزارش روبرتو اسکارپینی / فیلم
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرای «طرح نور»
  • شماره تلفن بهترین معلم خصوصی اول دبستان