Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستنده دیجیتال روستای «کلاته شب» در بخش درح شهرستان سربیشه به نمایندگی از پنج فرستنده دیجیتال در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید. ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی در این آیین گفت: این فرستنده‌ها در روستاهای مورتیغ، خیرآباد و آنیک درمیان، روستای باراز قاین و روستای کلاته شب سربیشه راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا آینه دار ادامه داد: با افتتاح این فرستنده‌ها 14 روستای خراسان جنوبی از پوشش شبکه‌های دیجیتال برخوردار شدند و اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون تومان برای احداث این پنج فرستنده هزینه شده است.

وی افزود: پوشش شبکه‌های دیجیتال در شهرستان سربیشه 79.96 درصد و در خراسان جنوبی 89.13 درصد است که تلاش خواهیم کرد ضریب پوشش شبکه‌های دیجیتال در استان تا پایان سال جاری به حدود 90 درصد برسد.

محمد صادق معتمدیان نیز در جمع مردم شهر درح سربیشه از اتصال 101 روستای بالای 20 خانوار استان به شبکه ارتباطات ملی تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در استان افزایش ضریب نفوذ دیجیتال است و تمام مردم انتظار دارند که  از شبکه‌های صدا و سیما استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو استان‌های ردیف آخر است، گفت: اما در یک سال گذشته با کمک استانداری و صدا و سیمای استان با ساخت ابنیه و استقرار فرستنده‌ها و تجهیزات درصد محرومیت از بحث دیجیتال به سرعت تغییر پیدا کرده و در حال حاضر مقدمات کار 11 فرستنده فراهم و تا سه ماه آینده شاهد راه اندازی آن هستیم.

استاندار خراسان جنوبی همجنین از کاهش فاصله عقب افتادگی در مناطق کمتر برخوردار  خبر داد و بیان کرد: خدمات ارزشمندی از ابتدای انقلاب تاکنون در مناطق روستایی و محروم انجام گرفته است و برای آبرسانی کامل به روستاها امید است با مدل‌های جدید مالی زحمات مسئولان در خدمات رسانی به مردم نتیجه دهد.

243 روستای مازندران به شبکه ملی اطلاعات متصل شدپورمختار: دولت "شبکه ملی اطلاعات" را به سرانجام برساندآذری جهرمی در اراک: شبکه ملی ارتباطات به معنای فیلترینگ نیستمعتمدیان همچنین به عملیات گازرسانی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمام شهرهای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و روستاهای بالای 20 خانوار نیز تا هفته دولت سال آینده گازدار خواهند شد.

وی همچنین به آغاز نهضت آبخیزداری در استان اشاره و تصریح کرد: در این راستا نیز بالغ بر 60 میلیارد تومان اعتبار ملی جذب شده است و در حال حاضر همدلی و وحدت خوبی در بخش‌های مختلف وجود دارد و همه علاقه به کار توسعه در استان هستند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر شهرستانی خود به سربیشه و شهر درح بیان کرد: این سفر باعت شد بخشی از مشکلات مردم رفع شود و یکی از اهدافی که در سفرهای شهرستانی داریم در وهله اول دیدار مردم مناطق مختلف است که بدون واسطه در جریان مشکلات قرار گرفته و با ظرفیت‌های هر منطقه آشنا شویم.

معتمدیان از وجود 500  مصوبه در سفرهای شهرستانی خبر داد و گفت: تاکنون درصد پیشرفت پروژه‌ها قابل قبول بوده است و با توجه به تغییر وضعیت شهر درح انتظار مردم این است که از امکانات شهر برخوردار باشند نه اینکه فقط تابلو یک مکان از روستا به شهر تغییر کند. 

وی همچنین به مرز ماهیرود اشاره و بیان کرد: مرز ماهیرود یک مرز صادراتی است که هر روز نگاه کشور به این مرز بیشتر می‌شود که در شرایط فعلی وضعیت خوبی داریم و در سال 96 بیش از 35 درصد صادرات کشور از این مرز انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از افزایش مراودات با افغانستان خبر داد و گفت: باید رفت و آمدها تسهیل پیدا کند و شرایطی  فراهم شود تا مردم هر دو سوی مرز با توجه به اشتراکات با کشور افغانستان رفت و آمد کنند.

معتمدیان با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود تا بتوانیم بر اساس امکانات از اعتبارات ملی در راستای توسعه استان جذب کنیم، یادآور شد: نخستین مصوبه یک میلیارد تومان کمک به شهرداری درح است تا با استفاده حداکثری زیرساخت‌های شهری در درح فراهم شود.

 آغاز عملیات سد خاکی در منطقه لانو ، شروع ساخت چمن مصنوعی شهر درح تا یک ماه آینده، احداث سالن ورزشی در شهر درح و  روستای لانو ، احداث 1.5 کیلومتر شبکه آب شهر درح، باندهای دوم مسیر درح به سربیشه که 22کیلومتر تا پایان مهرماه عملیات آن آغاز خواهد شد از جمله مصوبات سفر استاندار به شهر درح بود که در این دیدار اعلام شد. 

انتهای پیام/ ت

R41348/P/S6,56/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی

همزمان با ۲۹ فرودین مراسم رژه نیرو‌های مسلح مستقر در خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مردم و تنی چند از مسئولان استانی در بیرجند برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد
  • رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر
  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش
  • لطافت باران در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از چهار میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای غرب خراسان
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی